Reklama radiowa.odt

(15 KB) Pobierz

Radio jest medium bardzo osobistym, żeby nie powiedzieć - "przyjacielskim". To ono dostarcza informacji, rozrywki i ... towarzystwa, a w dodatku robi to w sposób dyskretny, nie przeszkadzając w prowadzeniu samochodu, pracy w biurze czy kuchennej krzątaninie. Radio to także źródło najświeższych wiadomości, w niektórych przypadkach (np. dla kierowców), wręcz niezastąpione.

 

Reklama radiowa WYKORZYSTUJE TRZY NARZĘDZIA: MUZYKĘ, GŁOSY I EFEKTY DŹWIĘKOWE.

 

Reklamę radiową podzielić można na cztery typy:

- wokalną, czyli dżingle,

- narracyjną  (minuta lub mniej),

- reklamę bezpośrednią,

- reklamę opartą o osobowość.

 

Reklama radiowa jest na ogół wymieniana na trzecim miejscu w skali ważności, po prasowej i telewizyjnej. Co nie oznacza, że nie oddziałuje na słuchacza. Wręcz przeciwnie. Reklama radiowa ma tak wiele zalet, że wymienię teraz tylko kilka z nich:

 

1. Radio ma niezwykłą moc pobudzania wyobraźni słuchaczy;

 

2. Reklamę radiową słuchacze odbierają jako mniej irytującą od telewizyjnej;

 

3. Bardzo często reklama radiowa dociera do konsumentów, praktycznie wszędzie, w aucie , na

    działce, w domu;

 

4. Masowość radioodbiorników;

 

5. Selektywność;

 

6. Szybkość i możliwość dostosowania;

 

7. Niskie koszty.

 

Oprócz tych wszystkich zalet, reklama radiowa, posiada również wady tj.:

 

1. Natura przekazu (radio ma możliwośćprezentacji jedynie za pomocą dźwięku);

 

2. Chaotyczny zakup czasu;

 

3. Koszty pokrycia dużych terytoriów.

 

MOCNE  STRONY  REKLAMY  RADIOWEJ:

- różnorodność treści i formy reklamy,

- najbliżej momentu dokonania zakupu (efekt świeżości),

- szybka realizacja zleceń,

- krótki czas od pomysłu do realizacji,

- dostosowuje kampanię do zmian na rynku.

 

SŁABE  STRONY  REKLAMY  RADIOWEJ:

- ulotność (niska percepcja),

- duża ilość powtórzeń (znudzenie),

- ograniczenia przekazu werbalnego,

- trudność przekazywania skomplikowanej treści.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin