PLAN PRACY IV(1).doc

(61 KB) Pobierz

PLAN PRACY

DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

 

na miesiąc IV

 

GRUPY  I

NA ROK SZKOLNY 2011/2012

 

Zadania wychowawczo – dydaktyczne

na miesiąc kwiecień

Tematyka tygodniowa:

1.     „Święta, święta”

2.     „Wiosna na wsi”.

3.     „Dbamy o ziemię”.

4.     „Znamy inne państwa”.

Dzieci będą:

Ø     Rozwijać umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat utworu.

Ø     Poznawać wybrane dorosłe i młode zwierzęta hodowlane.

Ø     Rozwijać sprawności manualne.

Ø     Poznawać charakterystyczne zwyczaje i tradycje wybranych państw UE.

Ø     Rozwijać umiejętność liczenia w zakresie trzech.

Ø     Wskazywać wymienione elementy, z jakich składa  się drzewo.

Ø     Wyrażać własne pomysły w pracy plastycznej.

Ø     Poznawać elementy ochrony najbliższego otoczenia.

Ø     Nabywać umiejętność zakładania odzieży.

Ø     Poznawać tradycje i zwyczaje związane ze świętami wielkanocnymi (pisanki, kraszanki, baranek, śmigus)

Ø     Składać życzenia świąteczne.

Ø     Poznawać smaki wiosennych  potraw.

Ø     Bezpiecznie korzystać ze sprzętu ogrodowego.

Kąciki zainteresowań:

 

1.     Kącik lalek, samochodów, klocków – utrwalenie zasad korzystania z zabawek i odkładania ich na miejsce.

2.     Kącik przyrody – zakładanie hodowli rzeżuchy, pietruszki natki, cebulki; gromadzić przyrodnicze okazy.

3.     Kącik „Nasze zasady” – ilustracje bezpiecznych zabaw w ogrodzie przedszkolnym.

4.     Kącik „Czyścioszek” – ilustracje właściwego sposobu mycia rąk, mycia zębów, dbania o czystość całego ciała i włosów.

5.     Kącik tradycji świątecznych – pisanki, palmy, koszyczki, ozdoby wielkanocne.

 

Współpraca z  rodzicami:

1.     Rozmowy indywidualne.

2.     Gazetka grupowa.

3.     Strona internetowa przedszkola.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TYDZIEŃ I

Temat kompleksowy:  Święta, święta.

Podstawa programowa: kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej, rozwijanie takich umiejętności, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dorosłymi.

Data

Temat dnia

Cel główny

Sytuacja edukacyjna

Przewidywane osiągnięcia

2.04.12

Poniedz.

 

 

Święta u krasnali.

 

Utrwalenie umiejętności liczenia do trzech.

I – Ceremoniał powitania.

·         Zab. ruchowa „Powrót na swoje miejsce

·         Przygotowanie do śniadania – doskonalenie mycia rąk przed posiłkiem.

II – Słuchanie rymowanki  „Świąteczne prządki” – rozmowa nt treści

·         Zab integracyjna „Pocieszanie krasnoludka”

·         Liczenie sylwet: krasnali, łyżeczek, kubeczków

·         Kolorowanie krasnala

·         Spacer po okolicy – nauka odkładania ubrań do swoich półek

III – Słuchanie fragmentu bajki czytanej przez n – la.

·         Zab rozwijająca twórcze myślenie „Co tu nie pasuje..”

IV – Podsumowanie dnia- zabawy dowolne w wybranych kącikach.

ü       Uważnie słucha rymowanki

ü       Wypowiada się na jej temat

ü       Naśladuje ruchy  czynności porządkowych

ü       Koloruje w obrębie linii

3.04.12

Wtorek

 

 

Wielkanocne zwyczaje.

Zapoznanie z obrzędowością i tradycjami świąt wielkanocnych.

I – Ceremoniał powitania.

·         Zab. ruchowa „Powrót na swoje miejsce”

·         Przygotowanie do śniadania – doskonalenie mycia rąk przed posiłkiem.

II – Słuchanie wiersza H. Matery „Wielkanoc” – rozmowa nt treści

·         Oglądanie ilustracji związanych tematycznie z Wielkanocą.

·         Ćwiczenia graficzno – ruchowe

·         Zab. ruchowa „Powrót na swoje miejsce”

·         Spacer po okolicy – nauka odkładania ubrań do swoich półek

III – Słuchanie fragmentu bajki czytanej przez n – la.

·         Rozwijanie mowy – „Opowiedz co się wydarzyło?”

IV – Podsumowanie dnia; zabawy dowolne w wybranych kącikach zainteresowań.

ü       Dziecko wie, co to jest Wielkanoc

ü       Zna tradycje związane z tymi świętami

ü       Opowiada , co się wydarzyło

ü       Zgłasza się do odpowiedzi poprzez podniesienie ręki

ü       Bawi się zgodnie z rówieśnikami.

4.04.12

Środa

 

 

Nasze pisanki.

Rozwijanie inwencji twórczej.

I – Ceremoniał powitania.

·         Zab. ruchowa „Powrót na swoje miejsce”

·         Przygotowanie do śniadania – doskonalenie mycia rąk przed posiłkiem.

II – Zab plastyczna – „Kolorowe pisanki” – objaśnienie sposobu wykonania prac

·         Wystawa prac dzieci

·         Zaba. Ruchowe przy muzyce – cicho – głośno; wysoko – nisko.

·         Zab. ruchowa „Powrót na swoje miejsce”

·         Spacer po okolicy – nauka odkładania ubrań do swoich półek

III – Słuchanie fragmentu bajki czytanej przez n – la.

·         Zab. ruchowa „Powrót na swoje miejsce”

IV – Podsumowanie dnia; zabawy dowolne w wybranych kącikach.

ü       Dziecko potrafi ozdobić pisankę

ü       Starannie wykonuje polecenia

ü       Doskonali technikę mycia rąk prze posiłkami.

5.04.12

Czwartek

 

 

Mówię wyraźnie.

Stymulowanie rozwoju mowy.

I – Ceremoniał powitania.

·         Zab. ruchowa „Powrót na swoje miejsce”

·         Przygotowanie do śniadania – doskonalenie mycia rąk przed posiłkiem.

II – Ćwiczenia logopedyczne „Ptaki”

·         Pobudka

·         Ćwierkanie

·         Zabawy ptaszków

·         Turlanie jajeczek

·         Układanie do snu

·         Spacer po okolicy – nauka odkładania ubrań do swoich półek

III – Słuchanie fragmentu bajki czytanej przez n – la.

·         Zab. ruchowa „Powrót na swoje miejsce”

IV – Podsumowanie dnia; zabawy dowolne w wybranych kącikach.

ü       Dziecko mówi wyraźnie

ü       Starannie wykonuje polecenia

ü       Doskonali technikę mycia rąk prze posiłkami.

6.04.12

Piątek

 

 

Zabawy kołowe i gry stolikowe.

Kształtowanie właściwych postaw podczas zabaw, kształtowanie umiejętności ponoszenia porażek.

I – Ceremoniał powitania.

·         Zab. ruchowa „Powrót na swoje miejsce”

·         Przygotowanie do śniadania – doskonalenie mycia rąk przed posiłkiem.

II – Słuchanie fragmentu bajki czytanej przez n – la.

·         Wykonujemy ilustracje do bajki

·         Gry i zabawy stolikowe

·         Zabawy kołowe

·         Spacer po okolicy – nauka odkładania ubrań do swoich półek

III – Słuchanie fragmentu bajki czytanej przez n – la.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin