PLAN PRACY
DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
na miesiąc IV
GRUPY I
NA ROK SZKOLNY 2011/2012
Zadania wychowawczo – dydaktyczne
na miesiąc kwiecień
Tematyka tygodniowa:
1. „Święta, święta”
2. „Wiosna na wsi”.
3. „Dbamy o ziemię”.
4. „Znamy inne państwa”.
Dzieci będą:
Ø Rozwijać umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat utworu.
Ø Poznawać wybrane dorosłe i młode zwierzęta hodowlane.
Ø Rozwijać sprawności manualne.
Ø Poznawać charakterystyczne zwyczaje i tradycje wybranych państw UE.
Ø Rozwijać umiejętność liczenia w zakresie trzech.
Ø Wskazywać wymienione elementy, z jakich składa się drzewo.
Ø Wyrażać własne pomysły w pracy plastycznej.
Ø Poznawać elementy ochrony najbliższego otoczenia.
Ø Nabywać umiejętność zakładania odzieży.
Ø Poznawać tradycje i zwyczaje związane ze świętami wielkanocnymi (pisanki, kraszanki, baranek, śmigus)
Ø Składać życzenia świąteczne.
Ø Poznawać smaki wiosennych potraw.
Ø Bezpiecznie korzystać ze sprzętu ogrodowego.
Kąciki zainteresowań:
1. Kącik lalek, samochodów, klocków – utrwalenie zasad korzystania z zabawek i odkładania ich na miejsce.
2. Kącik przyrody – zakładanie hodowli rzeżuchy, pietruszki natki, cebulki; gromadzić przyrodnicze okazy.
3. Kącik „Nasze zasady” – ilustracje bezpiecznych zabaw w ogrodzie przedszkolnym.
4. Kącik „Czyścioszek” – ilustracje właściwego sposobu mycia rąk, mycia zębów, dbania o czystość całego ciała i włosów.
5. Kącik tradycji świątecznych – pisanki, palmy, koszyczki, ozdoby wielkanocne.
Współpraca z rodzicami:
1. Rozmowy indywidualne.
2. Gazetka grupowa.
3. Strona internetowa przedszkola.
TYDZIEŃ I
Temat kompleksowy: Święta, święta.
Podstawa programowa: kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej, rozwijanie takich umiejętności, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dorosłymi.
Data
Temat dnia
Cel główny
Sytuacja edukacyjna
Przewidywane osiągnięcia
2.04.12
Poniedz.
Święta u krasnali.
Utrwalenie umiejętności liczenia do trzech.
I – Ceremoniał powitania.
· Zab. ruchowa „Powrót na swoje miejsce”
· Przygotowanie do śniadania – doskonalenie mycia rąk przed posiłkiem.
II – Słuchanie rymowanki „Świąteczne prządki” – rozmowa nt treści
· Zab integracyjna „Pocieszanie krasnoludka”
· Liczenie sylwet: krasnali, łyżeczek, kubeczków
· Kolorowanie krasnala
· Spacer po okolicy – nauka odkładania ubrań do swoich półek
III – Słuchanie fragmentu bajki czytanej przez n – la.
· Zab rozwijająca twórcze myślenie „Co tu nie pasuje..”
IV – Podsumowanie dnia- zabawy dowolne w wybranych kącikach.
ü Uważnie słucha rymowanki
ü Wypowiada się na jej temat
ü Naśladuje ruchy czynności porządkowych
ü Koloruje w obrębie linii
3.04.12
Wtorek
Wielkanocne zwyczaje.
Zapoznanie z obrzędowością i tradycjami świąt wielkanocnych.
II – Słuchanie wiersza H. Matery „Wielkanoc” – rozmowa nt treści
· Oglądanie ilustracji związanych tematycznie z Wielkanocą.
· Ćwiczenia graficzno – ruchowe
· Rozwijanie mowy – „Opowiedz co się wydarzyło?”
IV – Podsumowanie dnia; zabawy dowolne w wybranych kącikach zainteresowań.
ü Dziecko wie, co to jest Wielkanoc
ü Zna tradycje związane z tymi świętami
ü Opowiada , co się wydarzyło
ü Zgłasza się do odpowiedzi poprzez podniesienie ręki
ü Bawi się zgodnie z rówieśnikami.
4.04.12
Środa
Nasze pisanki.
Rozwijanie inwencji twórczej.
II – Zab plastyczna – „Kolorowe pisanki” – objaśnienie sposobu wykonania prac
· Wystawa prac dzieci
· Zaba. Ruchowe przy muzyce – cicho – głośno; wysoko – nisko.
IV – Podsumowanie dnia; zabawy dowolne w wybranych kącikach.
ü Dziecko potrafi ozdobić pisankę
ü Starannie wykonuje polecenia
ü Doskonali technikę mycia rąk prze posiłkami.
5.04.12
Czwartek
Mówię wyraźnie.
Stymulowanie rozwoju mowy.
II – Ćwiczenia logopedyczne „Ptaki”
· Pobudka
· Ćwierkanie
· Zabawy ptaszków
· Turlanie jajeczek
· Układanie do snu
ü Dziecko mówi wyraźnie
6.04.12
Piątek
Zabawy kołowe i gry stolikowe.
Kształtowanie właściwych postaw podczas zabaw, kształtowanie umiejętności ponoszenia porażek.
II – Słuchanie fragmentu bajki czytanej przez n – la.
· Wykonujemy ilustracje do bajki
· Gry i zabawy stolikowe
· Zabawy kołowe
...
Miracz