PLAN PRACY 9.11(1).docx

(38 KB) Pobierz

PLAN PRACY

DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

 

na miesiąc IX

GRUPY  I

NA ROK SZKOLNY 2011/2012

 

Mirosława Czerwonka

Zadania wychowawczo – dydaktyczne

na miesiąc wrzesień

Tematyka tygodniowa:

1.     Poznajemy się.

2.     Pierwszy raz w przedszkolu.

3.     Jesień w sadzie i ogrodzie.

4.     Nasze zasady.             

Dzieci będą:

Ø      Poznawać salę, szatnię, łazienkę, kąciki zainteresowań.

Ø      Poznawać imiona swoich wychowawców, kolegów i koleżanek.

Ø      Poznawać i utrwalać zasady i reguły obowiązujące w grupie przedszkolnej.

Ø      Aktywnie uczestniczyć w dbaniu o porządek i ład w sali.

Ø      Współtworzyć przyjazną atmosferę w grupie.

Ø      Zapamiętywać swoje miejsce w szatni, łazience, na półeczce indywidualnej

Ø      Poznawać swoje ciało poprzez zabawy np.: oglądanie siebie w lustrze.

Ø      Podawać informacje o sobie: imię, nazwisko.

Ø      Rozwijać wzajemne relacje pomiędzy dziećmi.

Ø      Poznawać zasady bezpiecznego poruszania się po drogach.

Ø      Poznawać wartości moralne: dobro, zło.

Ø      Wzbogacać kącik przyrody: zbieranie liści, kasztanów, żołędzi

 

 

 

Kąciki zainteresowań:

 

1.     Kącik lalek, samochodów, klocków – utrwalenie zasad korzystania z zabawek i odkładania ich na miejsce.

2.     Kącik przyrody – systematyczne wzbogacanie kącika o okazy jesienne – warzywa, owoce, trawy, kwiaty, kasztany, żołędzie.

3.     Kącik „Nasze zasady” – ilustracje właściwych zachowań – nauka przestrzegania zasad akceptowanych w grupie przedszkolnej.

Współpraca z  rodzicami:

1.     Dni otwarte – wspólne zabawy z rodzicami.

2.     Zebranie grupowe

ü     Zapoznanie z programem wychowania przedszkolnego,

ü     Przedstawienie planu współpracy z rodzicami,

ü     Przedstawienie planu dydaktyczno – wychowawczego,

ü     Cele i założenia obserwacji dziecka 3 - letniego,

ü     Procedura informowania o wynikach obserwacji,

ü     Przewodnik dobrego zachowania,

ü     Wybór rady oddziałowej,

ü     Sprawy bieżące: lista obecności, kącik urodzinowy, wyprawka,

3.     Kontakty indywidualne.

4.     Gazetka grupowa.

5.     Strona internetowa przedszkola.

 

 

TYDZIEŃ I

Temat kompleksowy:  Poznajemy się.

Podstawa programowa: Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi.

Data

Temat dnia

Cel główny

Sytuacja edukacyjna

Przewidywane osiągnięcia

1.09.11

czwartek

 

 

Jestem przedszkolakiem

 

Wytwarzanie radosnej atmosfery, przełamywanie barier lękowych związanych z pobytem w przedszkolu.

I – Powitanie dzieci nowo przybyłych uściskiem ręki.

·         Zab. „Poślij całuska

·         Zab. „Poznajmy się”

·         Przygotowanie do śniadania – nauka mycia rąk przed posiłkiem.

II – Wspólne i indywidualne zwiedzanie Sali i kącików zainteresowań.

·         Zachęcenie dzieci do wyboru zabawki i do zabawy.

·         Wspólne zabawy n –la z dziećmi w kącikach zainteresowań.

·         Zabawy ruchowe ze śpiewem.

III – Słuchanie fragmentu bajki czytanej przez n – la.

·         Zabawa ruchowa „Lustro”

·         Zab. twórcza „Witam wszystkich”.

IV – Podsumowanie dnia- rozmowy indywidualne, zabawy w kącikach zabaw

ü       Potrafi podać swoje imię

ü       Podaje imiona koleżanek i kolegów

ü       Poznaje kąciki zainteresowań

2.09.11

Piątek

 

Witamy

w przedszkolu.

Wytwarzanie radosnej atmosfery, przełamywanie barier lękowych związanych z pobytem w przedszkolu.

I – „Pszczółka wita dzieci” poznanie dz, podanie ręki na powitanie.

·         Zab. „Witamy się”

·         Zab. „Poślij całuska”

·         Przygotowanie do śniadania – nauka mycia rąk przed posiłkiem.

II - Zabawy ruchowe ze śpiewem :Balonik, Stary niedźwiedź.

·         Wspólne zabawy z n-lem w wybranych kącikach zabaw.

·         Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – wdrażanie dz do odkładania zabawek na swoje miejsce.

·         „Pszczółka na spacerze” – zab ruchowe z czworakowaniem.

III - Słuchanie fragmentu bajki czytanej przez n – la.

·         Zabawa ruchowa „Lustro”

·         Zab. twórcza „Witam wszystkich”.

IV – Podsumowanie dnia- rozmowy indywidualne, zabawy w kącikach zabaw.

 

ü       poznaje zasady kulturalnego zachowania.

ü       poznaje wyposażenie sali

ü       potrafi powiedzieć swoje imię

ü       próbuje ustawić się w kole

ü      pomaga sprzątać po skończonej zabawie

 

 

 

 

 

 

 

TYDZIEŃ II

Temat kompleksowy:  Pierwszy raz w przedszkolu.

Podstawa programowa: Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi; zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.

Data

Temat dnia

Cel główny

Sytuacja edukacyjna

Przewidywane osiągnięcia

5.09.11

Poniedz.

 

 

Poznajemy się.

 

Utrwalenie imion kolegów z grupy.

I – Powitanie dzieci nowo przybyłych uściskiem ręki.

·         Zab „Powitanie”

·         Przygotowanie do śniadania – nauka mycia rąk przed posiłkiem.

II – Słuchanie rymowanki „Kto jest w przedszkolu?”

·         Rozmowa nt rymowanki

·         Zab ruchowa rozwijająca szybką reakcje na sygnał słowny

·         Wspólne zabawy n –la z dziećmi w kącikach zainteresowań.

·         Zab ruchowo – naśladowcza „Pokaż jak to robią?”

III – Słuchanie fragmentu bajki czytanej przez n – la.

·         Zabawa słowna „Nasze imiona”

·         Zab. plastyczna „To my”

IV – Podsumowanie dnia- rozmowy indywidualne, zabawy w kącikach zabaw

ü       Potrafi podać swoje imię

ü       Podaje imiona koleżanek i kolegów

ü       pomaga sprzątać po skończonej zabawie

6.09.11

Wtorek

 

 

Nasza sala.

Zapoznanie z kącikami zainteresowań, omówienie sposobu korzystania z nich.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin