PLAN PRACY
DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
na miesiąc IX
GRUPY I
NA ROK SZKOLNY 2011/2012
Mirosława Czerwonka
Zadania wychowawczo – dydaktyczne
na miesiąc wrzesień
Tematyka tygodniowa:
1. Poznajemy się.
2. Pierwszy raz w przedszkolu.
3. Jesień w sadzie i ogrodzie.
4. Nasze zasady.
Dzieci będą:
Ø Poznawać salę, szatnię, łazienkę, kąciki zainteresowań.
Ø Poznawać imiona swoich wychowawców, kolegów i koleżanek.
Ø Poznawać i utrwalać zasady i reguły obowiązujące w grupie przedszkolnej.
Ø Aktywnie uczestniczyć w dbaniu o porządek i ład w sali.
Ø Współtworzyć przyjazną atmosferę w grupie.
Ø Zapamiętywać swoje miejsce w szatni, łazience, na półeczce indywidualnej
Ø Poznawać swoje ciało poprzez zabawy np.: oglądanie siebie w lustrze.
Ø Podawać informacje o sobie: imię, nazwisko.
Ø Rozwijać wzajemne relacje pomiędzy dziećmi.
Ø Poznawać zasady bezpiecznego poruszania się po drogach.
Ø Poznawać wartości moralne: dobro, zło.
Ø Wzbogacać kącik przyrody: zbieranie liści, kasztanów, żołędzi
Kąciki zainteresowań:
1. Kącik lalek, samochodów, klocków – utrwalenie zasad korzystania z zabawek i odkładania ich na miejsce.
2. Kącik przyrody – systematyczne wzbogacanie kącika o okazy jesienne – warzywa, owoce, trawy, kwiaty, kasztany, żołędzie.
3. Kącik „Nasze zasady” – ilustracje właściwych zachowań – nauka przestrzegania zasad akceptowanych w grupie przedszkolnej.
Współpraca z rodzicami:
1. Dni otwarte – wspólne zabawy z rodzicami.
2. Zebranie grupowe
ü Zapoznanie z programem wychowania przedszkolnego,
ü Przedstawienie planu współpracy z rodzicami,
ü Przedstawienie planu dydaktyczno – wychowawczego,
ü Cele i założenia obserwacji dziecka 3 - letniego,
ü Procedura informowania o wynikach obserwacji,
ü Przewodnik dobrego zachowania,
ü Wybór rady oddziałowej,
ü Sprawy bieżące: lista obecności, kącik urodzinowy, wyprawka,
3. Kontakty indywidualne.
4. Gazetka grupowa.
5. Strona internetowa przedszkola.
TYDZIEŃ I
Temat kompleksowy: Poznajemy się.
Podstawa programowa: Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi.
Data
Temat dnia
Cel główny
Sytuacja edukacyjna
Przewidywane osiągnięcia
1.09.11
czwartek
Jestem przedszkolakiem
Wytwarzanie radosnej atmosfery, przełamywanie barier lękowych związanych z pobytem w przedszkolu.
I – Powitanie dzieci nowo przybyłych uściskiem ręki.
· Zab. „Poślij całuska”
· Zab. „Poznajmy się”
· Przygotowanie do śniadania – nauka mycia rąk przed posiłkiem.
II – Wspólne i indywidualne zwiedzanie Sali i kącików zainteresowań.
· Zachęcenie dzieci do wyboru zabawki i do zabawy.
· Wspólne zabawy n –la z dziećmi w kącikach zainteresowań.
· Zabawy ruchowe ze śpiewem.
III – Słuchanie fragmentu bajki czytanej przez n – la.
· Zabawa ruchowa „Lustro”
· Zab. twórcza „Witam wszystkich”.
IV – Podsumowanie dnia- rozmowy indywidualne, zabawy w kącikach zabaw
ü Potrafi podać swoje imię
ü Podaje imiona koleżanek i kolegów
ü Poznaje kąciki zainteresowań
2.09.11
Piątek
Witamy
w przedszkolu.
I – „Pszczółka wita dzieci” poznanie dz, podanie ręki na powitanie.
· Zab. „Witamy się”
II - Zabawy ruchowe ze śpiewem :Balonik, Stary niedźwiedź.
· Wspólne zabawy z n-lem w wybranych kącikach zabaw.
· Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – wdrażanie dz do odkładania zabawek na swoje miejsce.
· „Pszczółka na spacerze” – zab ruchowe z czworakowaniem.
III - Słuchanie fragmentu bajki czytanej przez n – la.
IV – Podsumowanie dnia- rozmowy indywidualne, zabawy w kącikach zabaw.
ü poznaje zasady kulturalnego zachowania.
ü poznaje wyposażenie sali
ü potrafi powiedzieć swoje imię
ü próbuje ustawić się w kole
ü pomaga sprzątać po skończonej zabawie
TYDZIEŃ II
Temat kompleksowy: Pierwszy raz w przedszkolu.
Podstawa programowa: Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi; zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
5.09.11
Poniedz.
Poznajemy się.
Utrwalenie imion kolegów z grupy.
· Zab „Powitanie”
II – Słuchanie rymowanki „Kto jest w przedszkolu?”
· Rozmowa nt rymowanki
· Zab ruchowa rozwijająca szybką reakcje na sygnał słowny
· Zab ruchowo – naśladowcza „Pokaż jak to robią?”
· Zabawa słowna „Nasze imiona”
· Zab. plastyczna „To my”
6.09.11
Wtorek
Nasza sala.
Zapoznanie z kącikami zainteresowań, omówienie sposobu korzystania z nich.
Miracz