Marketing we współczesnym przedsiębiorstwie.pdf
(
14305 KB
)
Pobierz
P
RZEDSIĘBIORCZOŚĆ I
Z
ARZĄDZANIE
TOM XIII, ZESZYT 2
Marketing we współczesnym
przedsiębiorstwie
Redakcja
Muzachim Al.-Noorachi
Łódź
2012
Zeszyt recenzowany
Redaktor tematyczny: Muzachim Al.-Noorachi
Skład i
łamanie
tekstu: Barbara Lebioda
Redakcja i korekta techniczna: Jadwiga Poczyczyńska
Projekt okładki: Marcin Szadkowski
©
Copyright:
Społeczna Akademia Nauk
ISSN 1733-2486
Wydawnictwo
Społecznej Akademii Nauk (poprzednio SWSPiZ):
e-mail:
wydawnictwo@swspiz.pl
tel. 42 632 50 23, 42 632 50 26 w. 339
www.swspiz.pl/wydawnictwo
Druk i oprawa: Druk i oprawa:
PPHU
TOTEM
S.C. M. Rejnowski, J. Zamiara
ul. Jacewska 98, 88-100 Inowrocław, tel. 52 354 041
Spis treści
Wprowadzenie ............................................................................................................... 5
Łukasz Sułkowski, Organizacja jako przedmiot badań nauk o zarządzaniu.
................ 9
Danuta Janczewska, Znaczenie systemu informacji marketingowej dla działalności
innowacyjnej w sektorze MŚP.................................................................................
21
Maciej Dębski, Współpraca jako warunek efektywnego budowania przewagi
konkurencyjnej destynacji
....................................................................................... 45
Katarzyna Kolasińska‐Morawska, Merchandising sensoryczny zintegrowanym
instrumentarium wspomagającym oddziaływanie przedsiębiorstw na zachowania
klientów w placówkach handlowych
........................................................................ 67
Muzahim Al.‐Noorachi, Satysfakcja a obsługa klienta................................................ 99
Dominika Kaczorowska‐Spychalska, Rola społeczności internetowych
w zarządzaniu marketingowym..............................................................................113
Paweł Morawski, Narzędzia promocji w handlu internetowym.................................131
Michał Turniak, Zasady przyczepności przekazu w marketingu wirusowym. Analiza
porównawcza efektów naśladownictwa kampanii promocyjnych firmy Apple Inc.......163
Roman Patora Szkoła wyższa niepubliczna – wizerunek i PR ....................................189
Robert Seliga, Wykorzystanie narzędzi marketingu relacji w działalności
e‐learningowej uczelni wyższej...............................................................................203
Robert Seliga Zastosowanie współczesnych modeli marketingu partnerskiego
w działalności edukacyjnej......................................................................................215
Maciej Trippner Marketingowe dylematy na marginesie „planu rozwoju lokalnego
miasta na lata 2007–2013”.....................................................................................223
Wprowadzenie
W ramach serii „Przedsiębiorczość i Zarządzanie” Społecznej Akademii
Nauk
*
, mamy zaszczyt udostępnić Państwu kolejny zeszyt naukowy
−
numer 2 w tomie XIII (2012)
−
zatytułowany „Marketing we współcze‐
snym przedsiębiorstwie”, który zawiera
łącznie
12 opracowań. Przy
czym większość z nich jest z zakresu marketingu.
Zachęcając do lektury przedstawionych artykułów, warto w tym
miejscu zaprezentować główne treści w nich zawarte.
Ciekawe rozważania teoretyczne w artykule „Dylematy podstawowe
czyli pytanie o znaczenie zarządzania” przedstawia
Łukasz
Sułkowski.
Jak twierdzi autor i to słusznie, że zarządzać można niemal wszystkim:
kryzysem, bezpieczeństwem, zaufaniem, czasem, kulturą a nawet toż‐
samością i emocjami. Artykuł zawiera m.in. przykładowe definicje za‐
rządzania w literaturze
światowej
oraz polskiej, sposoby definiowania
zarządzania, które przewijają się najczęściej w literaturze przedmiotu
dotycząc: podejmowania decyzji menedżerskich, koordynacji i działań
ludzi w organizacji, sprawowaniu władzy organizacyjnej, alokacji zaso‐
bów organizacyjnych albo – wykorzystywania zasobów organizacji oraz
organizacji i sterowania systemem. Obok wskazanych, najczęściej spo‐
tkanych sposobów rozumienia zarządzania można by przecież wskazać
i inne do których autor opracowania zalicza: zarządzanie jako przy‐
wództwo, zarządzanie jako proces, czy zarządzanie jako proces stratyfi‐
kacji społecznej.
Artykuł Danuty Janczewskiej pt. „Znaczenie systemu informacji
marketingowej dla działalności innowacyjnej w sektorze MŚP” poświę‐
cony jest problematyce zbierania i gromadzenia informacji potrzebnej do
podjęcia trafnych i racjonalnych decyzji innowacyjnych w sektorze MŚP.
Przypominamy, że z dniem 1.01.2012 nastąpiła zmiana nazwy Uczelni ze Społecz‐
nej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania na Społeczną Akademię Nauk.
*
Plik z chomika:
matiklo
Inne pliki z tego folderu:
Wspólnota i stowarzyszenie.pdf
(1423 KB)
Marketing we współczesnym przedsiębiorstwie.pdf
(14305 KB)
Pomiędzy_i_wewnątrz- instytucje, organizacje i ich działania.pdf
(3323 KB)
Analiza Układów Społecznych J.Lofland Całość.pdf
(213033 KB)
Antropologia komunikacji - Winkin.pdf
(153585 KB)
Inne foldery tego chomika:
Antropologia przestrzeni
Człowiek w świecie symboli
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin