Marketing we współczesnym przedsiębiorstwie.pdf

(14305 KB) Pobierz
P
RZEDSIĘBIORCZOŚĆ I
Z
ARZĄDZANIE
TOM XIII, ZESZYT 2
Marketing we współczesnym
przedsiębiorstwie
Redakcja
Muzachim Al.-Noorachi
Łódź
2012
Zeszyt recenzowany
Redaktor tematyczny: Muzachim Al.-Noorachi
Skład i
łamanie
tekstu: Barbara Lebioda
Redakcja i korekta techniczna: Jadwiga Poczyczyńska
Projekt okładki: Marcin Szadkowski
©
Copyright:
Społeczna Akademia Nauk
ISSN 1733-2486
Wydawnictwo
Społecznej Akademii Nauk (poprzednio SWSPiZ):
e-mail:
wydawnictwo@swspiz.pl
tel. 42 632 50 23, 42 632 50 26 w. 339
www.swspiz.pl/wydawnictwo
Druk i oprawa: Druk i oprawa:
PPHU
TOTEM
S.C. M. Rejnowski, J. Zamiara
ul. Jacewska 98, 88-100 Inowrocław, tel. 52 354 041
Spis treści
Wprowadzenie ............................................................................................................... 5 
Łukasz Sułkowski, Organizacja jako przedmiot badań nauk o zarządzaniu.
................ 9 
Danuta Janczewska, Znaczenie systemu informacji marketingowej dla działalności 
innowacyjnej w sektorze MŚP.................................................................................
21 
Maciej Dębski, Współpraca jako warunek efektywnego budowania przewagi 
konkurencyjnej destynacji
....................................................................................... 45 
Katarzyna Kolasińska‐Morawska, Merchandising sensoryczny zintegrowanym 
instrumentarium wspomagającym oddziaływanie przedsiębiorstw  na zachowania 
klientów w placówkach handlowych
........................................................................ 67 
Muzahim Al.‐Noorachi, Satysfakcja a obsługa klienta................................................ 99 
Dominika Kaczorowska‐Spychalska, Rola społeczności internetowych  
w zarządzaniu marketingowym..............................................................................113 
Paweł Morawski, Narzędzia promocji w handlu internetowym.................................131 
Michał Turniak, Zasady przyczepności przekazu w marketingu wirusowym. Analiza 
porównawcza efektów naśladownictwa kampanii promocyjnych firmy Apple Inc.......163 
Roman Patora Szkoła wyższa niepubliczna – wizerunek i PR ....................................189 
Robert Seliga, Wykorzystanie narzędzi marketingu relacji w działalności 
e‐learningowej uczelni wyższej...............................................................................203 
Robert Seliga Zastosowanie współczesnych modeli marketingu partnerskiego 
w działalności edukacyjnej......................................................................................215 
Maciej Trippner Marketingowe dylematy na marginesie „planu rozwoju lokalnego 
miasta na lata 2007–2013”.....................................................................................223 
 
 
 
 
Wprowadzenie
 
W ramach serii „Przedsiębiorczość i Zarządzanie” Społecznej Akademii 
Nauk
*
,  mamy  zaszczyt  udostępnić  Państwu  kolejny  zeszyt  naukowy 
− 
numer  2  w  tomie  XIII  (2012) 
− 
zatytułowany  „Marketing  we  współcze‐
snym  przedsiębiorstwie”,  który  zawiera 
łącznie 
12  opracowań.  Przy 
czym większość z nich jest z zakresu marketingu. 
 
Zachęcając  do  lektury  przedstawionych  artykułów,  warto  w  tym 
miejscu zaprezentować główne treści w nich zawarte. 
 
Ciekawe rozważania teoretyczne w artykule „Dylematy podstawowe 
czyli  pytanie  o  znaczenie  zarządzania”  przedstawia 
Łukasz 
Sułkowski. 
Jak twierdzi autor i to słusznie, że zarządzać można niemal wszystkim: 
kryzysem,  bezpieczeństwem,  zaufaniem,  czasem,  kulturą  a  nawet  toż‐
samością  i  emocjami.  Artykuł  zawiera  m.in.  przykładowe  definicje  za‐
rządzania  w  literaturze 
światowej 
oraz  polskiej,  sposoby  definiowania 
zarządzania,  które  przewijają  się  najczęściej  w  literaturze  przedmiotu 
dotycząc:  podejmowania  decyzji  menedżerskich,  koordynacji  i  działań 
ludzi  w  organizacji,  sprawowaniu  władzy  organizacyjnej,  alokacji  zaso‐
bów organizacyjnych albo – wykorzystywania zasobów organizacji oraz 
organizacji  i  sterowania  systemem.  Obok  wskazanych,  najczęściej  spo‐
tkanych sposobów rozumienia zarządzania można by  przecież wskazać 
i  inne  do  których  autor  opracowania  zalicza:  zarządzanie  jako  przy‐
wództwo, zarządzanie jako proces, czy zarządzanie jako proces stratyfi‐
kacji społecznej. 
 
Artykuł  Danuty  Janczewskiej  pt.  „Znaczenie  systemu  informacji 
marketingowej  dla  działalności  innowacyjnej  w  sektorze  MŚP”  poświę‐
cony jest problematyce zbierania i gromadzenia informacji potrzebnej do 
podjęcia trafnych i racjonalnych decyzji innowacyjnych w sektorze MŚP. 
 Przypominamy, że z dniem 1.01.2012 nastąpiła zmiana nazwy Uczelni ze Społecz‐
nej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania na Społeczną Akademię Nauk. 
*
Zgłoś jeśli naruszono regulamin