protokół z kontroli.doc

(112 KB) Pobierz

Urząd Miasta i Gminy                                                                 Wołów, 24.02. 2006r.

w Wołowie

Rynek-Ratusz

                                    

 

 

P R O T O K Ó Ł

 

 

z kontroli przestrzegania przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wołowie  zasad gospodarowania środkami publicznymi pod względem legalności, gospodarności i celowości w 2004r.

 

Kontrolę przeprowadzono w dniach od 24.11.2005r. do 21.12.2005r.

Kontrolą objęto okres od 01.01.2004r. do 31.12.2004r.

 

Kontrolę przeprowadziła:

1.Bogusława Nicpoń – Młodszy Referent Wydziału Kontroli i Bezpieczeństwa Powszechnego w Wołowie.

 

1.Charakterystyka kontrolowanej jednostki:

 

Uchwałą Nr IV/23/0 Rady Miejskiej w Wołowie z dnia 23 lipca 1990 roku, utworzono jednostkę budżetową pod nazwą Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wołowie.

Ośrodek  działa na podstawie art. 9 ust.1 i art. 18 ust. 2 pkt. 9 lit. i Ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie terytorialnym /Dz. U. Nr 16 poz.95/.

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wołowie jest organizacyjnie wydzieloną jednostką budżetową powołaną do realizowania zadań pomocy społecznej własnych                      i zleconych przez administrację rządową oraz innych zadań mających związek z tą pomocą. Ośrodek działa na terenie Miasta i Gminy Wołów. Podstawowym zadaniem Ośrodka jest zaspokojenie koniecznych potrzeb życiowych mieszkańców Miasta i Gminy, którzy stale lub przejściowo znaleźli się w trudnej sytuacji życiowej i nie mogą jej przezwyciężyć przy pomocy własnych środków, możliwości i uprawnień.

Nadzór nad działalnością Ośrodka sprawuje Burmistrz. Organem wykonawczym Ośrodka Pomocy Społecznej z upoważnienia Rady Miejskiej jest pani Ewa Zalewska. Stanowisko Głównego Księgowego zajmuje pani Emilia Brylczak.

 

Dla  prawidłowego zarządzania i kierowania Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej niezbędne jest m.in. zapewnienie informacji o realizacji zadań finansowo-rzeczowych wynikających z planu finansowego.

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wołowie posiada numer identyfikacji podatkowej NIP 917-119-80-19

 

W zakresie  kontroli pobrano i poddano analizie dokumentację finansowo-księgową dotyczącą wydatków za 2004 rok. 

 

 

2.  Przestrzegania procedur kontroli oraz przeprowadzenia wstępnej oceny celowości

zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków.

W czasie kontroli dostarczono instrukcję z sierpnia 2001 roku dotyczącą obiegu
i kontroli dokumentów, wykaz stanowisk organizacyjnych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, oraz wzory podpisów osób upoważnionych do zatwierdzania dowodów księgowych.

Instrukcja została opracowana na podstawie przepisów ogólnych obowiązujących oraz wytycznych w zakresie organizacji, kontroli i obiegu dokumentów, a w szczególności na podstawie ustawy z dnia 29 września 1994 r., o rachunkowości / Dz.U. Nr 121, poz. 591/, ustawy z dnia 26 listopada 1998r., o finansach publicznych /Dz. U. Nr 155 poz. 1014 z późniejszymi zmianami/ oraz innych aktów prawnych, na które powołuje się instrukcja w zakresie omawianych zagadnień. Instrukcja określa tryb i zasady sprawowania kontroli i obiegu dowodów, powodujących skutki prawne, gospodarcze i finansowe oraz określa kompetencje i odpowiedzialność związaną z prawidłowym i rzetelnym opracowaniem dowodów od momentu ich wystawienia lub wpływu z zewnątrz, aż do przekazania ich do zbiorów archiwalnych. Do instrukcji został dołączony rejestr zamówień publicznych za 2004 rok.

 

Na podstawie § 5 ust. 1 litera f oraz ust. 2 litera b Regulaminu przeprowadzenia kontroli w Urzędzie Miasta i Gminy w Wołowie oraz w jednostkach organizacyjnych  Gminy Wołów z 16.06.2003 roku, przeprowadzono kontrolę oceny celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków, badanie i porównywanie stanu faktycznego ze stanem wymaganym, pobierania i gromadzenia środków publicznych, zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków ze środków publicznych oraz zwrotu środków publicznych, prowadzenie gospodarki finansowej.

 

Sprawdzono niżej wykazane dokumenty finansowe pod względem przestrzegania przez jednostkę realizacji procedur kontroli wydatków dokonywanych ze środków publicznych.

 

1.  F-ra VAT Nr 43277/A           z dnia 27.12.2004r.          na kwotę           387,74

2. F-ra VAT Nr 42648/A            z dnia 21.12.2004r.          na kwotę           775,47

3.  F-ra VAT Nr 42006/A           z dnia 16.12.2004r.          na kwotę           761,72

4.  F-ra VAT Nr 41371/A           z dnia 13.12.2004r.          na kwotę        1.271,86

5.  F-ra VAT Nr 40612/A           z dnia 06.12.2004r.          na kwotę           714,97

6.  F-ra VAT Nr 75/04/B            z dnia 30.11.2004r.          na kwotę        5.796,00

7.  F-ra VAT Nr 90/04/B            z dnia 29.12.2004r.          na kwotę        4.922,80

8.  F-ra VAT Nr 35/04               z dnia 07.12.2004r.          na kwotę        6.720,94

9.  F-ra VAT Nr 29/12/2004       z dnia 29.12.2004r.          na kwotę        7.891,00

10.F-ra VAT Nr FS 1073/ST/04   z dnia 28.12.2004r.          na kwotę           872,25

11.F-ra VAT Nr FS 1054/ST/04   z dnia 30.11.2004r.          na kwotę        1.017,30

12.F-ra VAT Nr FS 969/ST/04     z dnia 31.10.2004r.          na kwotę        1.457,60

13.F-ra VAT Nr FS 826/ST/04     z dnia 30.09.2004r.          na kwotę        1.144,50

14.F-ra VAT Nr FS 714/ST/04     z dnia 31.08.2004r.          na kwotę            866,90

15.F-ra VAT Nr FS 574/ST/04     z dnia 31.07.2004r.          na kwotę            506,60

16.F-ra korygująca 67/ST/04     z dnia 16.06.2004r.          na kwotę              97,10

17.F-ra VAT FS 295/ST/2004    ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin