Jak zachować szerokość kolumn przy kopiowaniu.docx

(86 KB) Pobierz

Jak zachować szerokość kolumn przy kopiowaniu

 

Kiedy kopiujemy część lub całość jakiejś tabeli do innego skoroszytu lub w inne miejsce arkusza, domyślnie Excel umieszcza skopiowaną zawartość w komórkach o standardowej szerokości.

Zachowanie szerokosci kolumn przy kopiowaniu

Jeśli nasze komórki były szersze lub węższe, efekt kopiowania wymaga poprawek. Zobaczmy, jak skopiować komórki, zachowując oryginalną szerokość kolumn.

1. Aby skopiować komórki tabeli, najpierw zaznaczamy je myszą, rozciągając zaznaczenie na wszystkie wybrane pola.

rys1-excel-szerokosc-kolumn.gif

2. Wciskamy klawisz Ctrl, przytrzymujemy go i wciskamy C, a następnie ustawiamy kliknięciem kursor w komórce (patrz obrazek poniżej), do której zamierzamy wstawić wybrany fragment.

rys2a-excel-szerokosc-kolumn.gif

Wciskamy klawisz Ctrl, przytrzymujemy go i wciskamy V. Zawartość zostanie skopiowana, jednak bez zachowania szerokości kolumn.

rys2b-excel-szerokosc-kolumn.gif

3. U dołu komórek, do których skopiowaliśmy zawartość tabeli, zobaczymy tak zwany tag inteligentny.

rys3a-excel-szerokosc-kolumn.gif

Klikamy na niego i w menu na ikonę w Excel 2010.

rys3b-excel-szerokosc-kolumn.gif

 

Natomiast w Excelu 2003 i 2007 zamiast ikony zaznaczamy opcję Zachowaj szerokośći kolumn źródłowych. Szerokość kolumn zostanie dostosowana do wzorca.

rys3c-excel-szerokosc-kolumn.gif

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin