Wspolczesny_1.pdf

(21098 KB) Pobierz
WSPÓŁCZESNY
KRYZYS
PAŃ
STWOWOŚCI
BIBLIOTEKA
W
IEDZY RELIGIJNEJ
I.
Hst
ą żk
i
uru
poż u
cza
s
ię b
ezpł atni
e
.
.
II.
Cz
ute ln
ik
C
i
ł\R
w!J
poż!Jcza k
si ą ż k ę
na um
óuiiouu
pr
ze-
odd
a
ć
j
ą
tu
okre
śl
czas
u
i
o
bo un
ązanp
je
st
nym
te
rm inie
.
III.
Czu
tc ln tk
je
st
odda
ć
k
si ążk ę
tu
takim
s
ta n ie
c
zys tości,
IIJ
ja
kim
j
ą
o
tr z jjm ał
,
a
prz!J
cz
u tn n i u
:
l
)
n
i e p
o d
kr
ę
ś
Ia
ć,
a
ni ni
e
pi
s a ć
uui
ag
tu
k
si ą ż c
e
2)
n i
e z a g
i n
a
ć
rog
óui
kart
e k
3)
n i
e z
tu
i
I
ż
a
ć
palców
prz
e w ra c aj ą c
ka
rtk i,
c
o
b
ru dz i i
n
iszczu
rogi
książ
ki
książk
i
oboun
ąz
anu
IV.
Uszkodzo
ne,
zn
iszczone,
podar
te
nn
l
e żn
odku
pi
ć
..
z
da ne
ł
ub
sp
lamio ne
ł{s
i;j ż ki
c a
ł
k o
ui
l c
i
e
n
il
i
opi
ek ę
c z
p
t
e
l n
i
k u
tr
o s kli w o ś ć
J
td uo~
Ktelce.
L
Q
·O
979
ADOLF KLlSZEWICZ
.
WSPÓŁCZESNY
KRYZYS
PAŃSTWOWOŚCI
jako
ca
łość
zbiorowa, g
in;l
tylko
z powodu
g
rzechów zbiorowych
i
mogą być
ratowan
e
tylko przez na-
praw
ę
ustroju
sp
ołecznego
czyli przez
z
b liż e n i e
go
do wymogów
porz
ądku
moralnego.
Państ
w a ,
Włodzimierz Sołowjow
.
.
N
A Kt A Q E M
,
P R Z E G L Ą D U
POWSZECHNEGO,
WYDAWNICTWO
KSIĘŻY
JEZUITÓW
K
Ó
W.
K O P E R N I K A
2
fi.
KRA
192.9.
NIEKTÓRE U5TIWY TEJ
J<S
I
I\ ŻJ<
I
UJ<UA
LY
511
;
J
AKO'
ARTY
KULY W
i>
P R
l
E
O Lt\
Dl IE
POWS
lEC
II
NYJ'l
' :
.
D
R
UK A RN
I
A nP RZ EG
L
Ą
D
U
POW SZE
CHN
EG O"
W KRAK
O W IE.
Celem
niniejszej
prsctt
j
est
zbadnnie
i
zsnalizoumnie
zja
-
coisk»,
które
zaZlWCZ,7
się
obecnie
w,ljmźllie
IW terenie
cnłeqo
prsuiie
suiintn
wsp
ółczes
nego.
Zjmvis/liem
tent
j
est
qrożnt)
prze-
10m.
któ
r,lj
pr
zeżuton
bezsprzecznie
od
CZ,7Sll
lllwIl
czeni<1
wojny
s
toiatotoej
prustare i
nstutucja
ludrkieqo
uispotntcin,
jaką
j
est
pc
StWO.
7/1
Gdz
ie
/w
/w iek
się
ztorocimu,
ioszędzie słyszym,lj qłu
chu
ło
­
skot
lIJćl
ląc,ljch s
murino [eqo
,
wszędzie
sttoierdramu niepokoi,
trw
ogę.
brak
pe
tonosetjutra
i strach
prred no
ioemi
kntakłiznuimi
dziejoniemi.
Pc7IlStlVO p
rzestsje
.juź być
t'1
mocną
i
truuiłę
bu
-
tlouilq.
juką było
lItZpOZÓI'
przed uiojtu;
suiistoum,
tą solidną
orqnn
iz ncjq,
k
tćrn
ztltuonłn się
zubezpieczn
c
truutle
z
jednej
strotuj
żuc
ie,
m
ienie
i
w
ogóle
tos
zelkie
prtuon
j
er/nos/hi,
a
z
d
ru -
giej
posiadsin
lV,ljmźlly
auio
n ] tet,
unrra
żne
imperjum.
Obecn
ie
/Jc7d<1
p
rzer/ew.~z ys t
ltiem tosz
edz ie
sutorutet S<1 mego
p
nn stuiu,
pc71IS/WO z<1
/mcli
'cor'!2..'\'·/vięcej
swe
ioładztuio,
i
zja-
tuis
k a
to w
p
ierw szym
rzę({zfr::..":ijrlje
podstnun)
d
o
ioniosku,
że
p,7/IS/WO
tosp
olcresn e
ws/ępl~i~
ui
okres
j
akieqo«
qrożneqo
prz
eło m u ,
Z[l:i
LU
zioiqzk
u
z
tem
sin
je przed nami
zasad
nicze
z,l{]tidn
ien ie,
co
spo
toodo touje
ten prze/om
czy
li hryzys,
cz,lj
j
est
on unuuolem)
tutk
o
[nkietitis
chui
ilotoetn i,
przejsciouiemi przy-
cumami,
które
dntlzo
się
USllW{
Ć
w sposób
szeblono
uuj , nieche-
n
ic zru} ,
że s
ię taił
wymżę,
cz
t}
też
kr,lj
zys
ten po
zostaje
LU
związ/w
z
jnkiemis
glębszem
i
prz,ljczylltlllli i
defektnmi
ca
łeqo
ż
ijc !«
i
całej
cyw
i lizacji
współczes
nej.
Większmi'ć
p
olityków
iospotczesnuch,
w
ięhszość
tule
ZW[l-
'n,ljch
me
ż o to
st
anu
nie dopuszczn
jednak
nnoqoł
nujsli,
by
/J<Hl
-
siointa
zachodnieq
o
tn
oqłe prze
żtjumc
obecnie
jaki« rzecnnoistu, podsttuoounj
/lI'!Jzys,
uut
toohuu}
p
rz y -
cąj
n n m
i
lIil/ury moralne
j,
nie
przyp
llszczćl
,
że
istn
iejeci)
obecnie
t,ljP
ptuistiooioosci
de
mok ratucznej
może już
.
n
ie
odpotuiadn
c
poz
iom otut
m
oral
nem u lu
dr k osci
współczesnej,
jak
ongi
Z,7
J
u-
s
tui o t o osć
wsp
ółcz esna
Zgłoś jeśli naruszono regulamin