pozyskiwanie nowych klientów. 151 błyskotliwych rozwiązań ebook.pdf

(1815 KB) Pobierz
Pozyskiwanie nowych klientów
22.
Odstraszanie potencjalnych klientów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39
23.
Namolni sprzedawcy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
24.
Nie wypuszczaj ryby, którą masz już na haczyku . . . . . . . . . . 41
25.
Po mojemu czy po Twojemu? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
26.
Nie sprzedawaj — pomagaj . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
27.
Siła komplementów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
28.
Nie odmawiaj swoim klientom . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
29.
Zacznij od własnych pracowników . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46
30.
Rozwiąż problem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47
31.
Ludzie są zabawni . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48
32.
Zainspiruj nowego pracownika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
33.
Szanuj czas klienta . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50
34.
Poznaj zainteresowania swoich potencjalnych klientów . . . . 51
35.
Wszyscy nabywcy kłamią . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
36.
Przechwalaj się, przechwalaj się i jeszcze raz się przechwalaj . . 53
37.
Zwracaj uwagę na indywidualne potrzeby klienta . . . . . . . . . 55
38.
Dlaczego zwracasz się do mnie per „koleś”? . . . . . . . . . . . . . . 56
39.
Strzeż się mącicieli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
40.
Nazwij to, co odróżnia Cię od konkurentów . . . . . . . . . . . . . . 58
41.
Zrób coś innego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59
42.
Bądź kreatywny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60
43.
Zachowuj się normalnie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
44.
Wierz mi lub nie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63
45.
Spróbuj czegoś innego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
46.
O dostosowywaniu się . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65
47.
Niewielka rzecz, a bardzo opłacalna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
48.
Bądź inny. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
49.
Rób to, czego nie robią inni . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68
Spis treści
50.
Bierz przykład z kameleonów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69
51.
Pamiętaj o pierwszym wrażeniu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70
52.
Pozyskiwanie nowych klientów to zabawa w detektywa . . . . 72
53.
Inspirowani pracownicy znajdują oddanych klientów . . . . . . 73
54.
Czynnik CYA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74
55.
Najlepszy potencjalny klient . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75
56.
Nawiązuj bliskie relacje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76
57.
Nie zatrzymuj się przed niczym . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77
58.
Czytaj prasę branżową. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
59.
Czy stawiasz warunki?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79
60.
Zanim otworzysz podwoje firmy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80
61.
Informuj o sobie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81
62.
Zadbaj o to, by potencjalny klient mógł Cię znaleźć. . . . . . . . 82
63.
Zostaw potencjalnemu klientowi ślad po sobie . . . . . . . . . . . . 83
64.
Bierz przykład z FBI . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85
65.
Dbaj o to, by potencjalni klienci znali Twoją firmę . . . . . . . . . 86
66.
Prawdziwa próba . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87
67.
Jutro też jest dzień . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88
68.
Bądź przygotowany do szybkiego przedstawienia
swojej firmy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89
69.
Zdefiniuj problem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90
70.
Odzyskaj utraconych klientów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91
71.
„Za darmo” nadal działa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92
72.
Klient nie powinien wiedzieć wszystkiego . . . . . . . . . . . . . . . . 93
73.
E-mail — przyjaciel czy wróg? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94
74.
Nie szkodzi, że zamknięte . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
75.
Magiczne słowo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96
76.
Jakość w końcu przełoży się na ilość . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97
Pozyskiwanie nowych klientów
77.
Bądź na bieżąco z technologią . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98
78.
Jaki jest wizerunek Twojej firmy? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99
79.
Nikogo nie można lekceważyć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100
80.
Nie lecz, dopóki nie poznasz diagnozy . . . . . . . . . . . . . . . . . 101
81.
Ułatwiaj klientom kupowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103
82.
Pozwól im poczuć się bezpiecznie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104
83.
Gadulstwo nie popłaca . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105
84.
Budowanie zaufania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106
85.
Wszędzie sami naiwniacy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107
86.
Wykorzystaj czas znanych osobistości . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108
87.
Niełatwo jest nie wziąć tego, co jest za darmo . . . . . . . . . . . . 109
88.
Twórcza reklama może być skuteczna . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110
89.
Postaraj się o wsparcie finansowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111
90.
Magiczne pytanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112
91.
Trzeba wybierać odpowiednich klientów . . . . . . . . . . . . . . . . 113
92.
Tak, nie, może . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114
93.
Im większe, tym lepsze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 115
94.
Networking . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116
95.
O uniwersalnej ofercie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117
96.
W miłości i na wojnie wszystkie chwyty są dozwolone . . . . 118
97.
Czy wiesz, co oni wiedzą? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119
98.
Pożądane zachowania należy nagradzać . . . . . . . . . . . . . . . . . 120
99.
Tradycja święta rzecz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 122
100.
Coś o szczeniakach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123
101.
Nie daj klientowi powodu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
102.
Co sprzedajesz? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125
103.
Wszystko ma znaczenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125
104.
Na kiedy Pani to potrzebuje? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126
Spis treści
105.
Wypatruj okazji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127
106.
Pozwól klientowi zadecydować . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128
107.
Zadowolony klient to za mało . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 129
108.
Postrzeganie wartości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130
109.
Nowych klientów poszukuj z rozmachem . . . . . . . . . . . . . . . 131
110.
Chodzi tylko o wartość . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132
111.
Ile to kosztuje? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 133
112.
Podkreślaj korzyści . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134
113.
Co poradzisz... . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 135
114.
Jaka jest Twoja cena? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 136
115.
Głupie oszczędności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137
116.
Daj im to, czego chcą . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138
117.
Wyjaśnij klientowi, co możesz dla niego zrobić . . . . . . . . . . 139
118.
Czy Ty mnie w ogóle słuchasz? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140
119.
Kto rano wstaje, temu Pan Bóg daje... nowego klienta . . . . . 141
120.
Problemy z komunikacją. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 142
121.
„Nie” to nie jest odpowiedź . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 144
122.
Selektywne słuchanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 145
123.
Gdybym tylko miał czas . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146
124.
Przewiduj przeszkody . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 147
125.
Świadomie zdecyduj, kiedy nie sprzedawać . . . . . . . . . . . . . . 148
126.
Sprzedaż a zmysły . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 149
127.
Nigdy nie zakładaj, że się porozumieliście . . . . . . . . . . . . . . . 150
128.
Zwracaj uwagę na szczegóły . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 151
129.
Daj się zauważyć. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 152
130.
Uśmiech tajemnicą sukcesu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 153
131.
Nie wiedzieć czegoś, to żaden wstyd . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 154
132.
O Janku Partaczu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 155
Zgłoś jeśli naruszono regulamin