Lp.
Temat lekcji
Cele katechetyczne – wymagania ogólne:
Treści nauczania – wymagania szczegółowe:
Metody
Środki dydaktyczne
Umiejętności
z podstawy programowej
Wiedza
1.
Nowy rok szkolny czasem pogłębienia przyjaźni z Jezusem
Ukazanie, że każdy rok katechetyczny jest czasem rozwoju naszej wiary i pogłębienia przyjaźni z Jezusem.
Uczeń wie, że każda katecheza jest spotkaniem z Jezusemi pogłębieniem wiedzy o Bogu.
Uczeń wyjaśniai uzasadnia, co pogłębia naszą przyjaźń z Jezusem.
opowiadanie, rozmowa
kierowana z elementami pogadanki, wykreślanka, tekst luk
Pismo Święte, karta z „przesłaniem” dla każdego ucznia
Uczeń wskazuje, co należy czynić, aby być prawdziwym przyjacielem Jezusa.
Uczeń wyjaśnia, dlaczego mamy trwać w przyjaźniz Jezusem.
2.
Od chrztu świętego jestem dzieckiem Bożym
Pogłębienie wiedzy o chrzcie
świętym.
Uczeń wie, że od chrztu świętego jest dzieckiem Bożym. Uczeń zna treść przyrzeczeń
chrzcielnych.
Uczeń uzasadnia potrzebę odnowienia przyrzeczeń chrzcielnych.
Uczeń aktywnie bierze udział w odnowieniu przyrzeczeń chrzcielnych.
rozmowa kierowana z elementami pogadanki
Pismo Święte
Uczeń wskazuje owoce chrztu świętegoi zobowiązania wynikające z jego przyjęcia.
3.
Rozmawiamz Bogiem Ojcem
Pogłębienie wiadomościo chrześcijańskiej modlitwie.
Uczeń zna podstawowe
modlitwy.
Uczeń wie, że każda modlitwa
jest modlitwą do Boga.
Uczeń wskazuje sytuacje, w których się modli.
Uczeń wyjaśnia, żew czasie modlitwy rozmawia z Bogiem. Uczeń znajduje czas na modlitwę.
kierowana z elementami pogadanki, śpiew
podręcznik, piosenka
Uczeń znai rozpoznaje różne formy modlitwy.
4.
Wspólnie z innymi wołam do Boga
Uwrażliwienie na potrzebę modlitwy wspólnotowej w życiu człowieka.
Uczeń zna przykłady modlitwy wspólnotowej z Nowego Testamentu.
Uczeń wie, czym jest modlitwa wspólnotowa.
Uczeń uczestniczyw modlitwach wspólnotowych w domu, w szkole, w parafii.
rozmowa kierowanaz elementami pogadanki,
śpiew, burza mózgów
Pismo Święte, piosenka
Uczeń wskazuje przykłady modlitwy w Biblii.
5.
Modlitwą wielbię Boga
Pogłębienie wiadomości na
temat modlitwy dziękczynienia, prośby, przeproszeniai uwielbienia.
Uczeń zna różne rodzaje modlitwy.
Uczeń formułuje modlitwę, w której wielbi Boga, dziękuje Mu, prosi Go i przeprasza.
Uczeń rozpoznaje różne rodzaje modlitwy.
rozmowa kierowanaz elementami pogadanki
podręcznik
Uczeń formułuje modlitwę, w której wielbi Boga, dziękuje Bogu, prosi i przeprasza Boga.
6.
Przez modlitwę przygotowuję się na spotkanie z Jezusem
Uświadomienie uczniom
prawdy, że przez codzienną
modlitwę przygotowujemy się na spotkanie z Jezusem w
Komunii Świętej.
Uczeń wie, że modlitwa jest
jednym ze sposobów przygotowania się na spotkanie z Panem Jezusem w Komunii
Świętej.
Uczeń opowiada historię życia Antonietty Meo.
Uczeń modli się codziennie.
Uczeń uczestniczy we Mszy Świętej i innych nabożeństwach.
śpiew
piosenka, zdjęcie Antonietty Meo
Uczeń wskazuje sytuacje,w których się modli.
7.
Dekalog – Bóg troszczy się o człowieka
Uświadomienie prawdy, że Pan Bóg dał człowiekowi Dekalog, gdyż troszczy się o niego.
Uczeń wie, kim jest Mojżeszi zna okoliczności jego
powołania i misję.
Uczeń wie, czym dla chrześcijanina są przykazania.
Uczeń wyjaśnia, jakw codziennym życiu
wypełniać przykazania. Uczeń łączy
przestrzeganie Dekalogu z wolnością daną od Boga.
Wysokia