PLAN_WYNIKOWY_DO_METODYKA_KLASY_III_SZKOLY_PODSTAWOWEJ.doc

(221 KB) Pobierz

 

 

Lp.

 

 

Temat lekcji

 

Cele katechetyczne – wymagania ogólne:

 

Treści nauczania – wymagania szczegółowe:

 

 

 

Metody

 

 

Środki dydaktyczne

 

Umiejętności

z podstawy programowej

Wiedza

Umiejętności

1.

Nowy rok szkolny czasem pogłębienia przyjaźni z Jezusem

Ukazanie, że każdy rok katechetyczny jest czasem rozwoju naszej wiary i pogłębienia przyjaźni z Jezusem.

Uczeń wie, że każda katecheza jest spotkaniem z Jezusem
i pogłębieniem wiedzy o Bogu.

Uczeń wyjaśnia
i uzasadnia, co pogłębia naszą przyjaźń z Jezusem.

opowiadanie, rozmowa

kierowana z elementami pogadanki, wykreślanka, tekst luk

Pismo Święte, karta z „przesłaniem” dla każdego ucznia

Uczeń wskazuje, co należy czynić, aby być prawdziwym przyjacielem Jezusa.

Uczeń wyjaśnia, dlaczego mamy trwać w przyjaźni
z Jezusem.

2.

Od chrztu świętego jestem dzieckiem Bożym

Pogłębienie wiedzy o chrzcie

świętym.

Uczeń wie, że od chrztu świętego jest dzieckiem Bożym. Uczeń zna treść przyrzeczeń

chrzcielnych.

Uczeń uzasadnia potrzebę odnowienia przyrzeczeń chrzcielnych.

Uczeń aktywnie bierze udział w odnowieniu przyrzeczeń chrzcielnych.

rozmowa kierowana z elementami pogadanki

Pismo Święte

Uczeń wskazuje owoce chrztu świętego
i zobowiązania wynikające z jego przyjęcia.

3.

Rozmawiam
z Bogiem Ojcem

Pogłębienie wiadomości
o chrześcijańskiej modlitwie.

Uczeń zna podstawowe

modlitwy.

Uczeń wie, że każda modlitwa

jest modlitwą do Boga.

Uczeń wskazuje sytuacje, w których się modli.

Uczeń wyjaśnia, że
w czasie modlitwy rozmawia z Bogiem. Uczeń znajduje czas na modlitwę.

opowiadanie, rozmowa

kierowana z elementami pogadanki, śpiew

podręcznik, piosenka

Uczeń zna
i rozpoznaje różne formy modlitwy.

4.

Wspólnie z innymi wołam do Boga

Uwrażliwienie na potrzebę modlitwy wspólnotowej w życiu człowieka.

Uczeń zna przykłady modlitwy wspólnotowej z Nowego Testamentu.

Uczeń wie, czym jest modlitwa wspólnotowa.

Uczeń uczestniczy
w modlitwach wspólnotowych w domu, w szkole, w parafii.

rozmowa kierowana
z elementami pogadanki,

śpiew, burza mózgów

Pismo Święte, piosenka

Uczeń wskazuje przykłady modlitwy w Biblii.

5.

Modlitwą wielbię Boga

Pogłębienie wiadomości na

temat modlitwy dziękczynienia, prośby, przeproszenia
i uwielbienia.

Uczeń zna różne rodzaje modlitwy.

Uczeń formułuje modlitwę, w której wielbi Boga, dziękuje Mu, prosi Go i przeprasza.

Uczeń rozpoznaje różne rodzaje modlitwy.

rozmowa kierowana
z elementami pogadanki

podręcznik

Uczeń formułuje modlitwę, w której wielbi Boga, dziękuje Bogu, prosi i przeprasza Boga.

6.

Przez modlitwę przygotowuję się na spotkanie z Jezusem

Uświadomienie uczniom

prawdy, że przez codzienną

modlitwę przygotowujemy się na spotkanie z Jezusem w

Komunii Świętej.

Uczeń wie, że modlitwa jest

jednym ze sposobów przygotowania się na spotkanie z Panem Jezusem w Komunii

Świętej.

Uczeń opowiada historię życia Antonietty Meo.

Uczeń modli się codziennie.

Uczeń uczestniczy we Mszy Świętej i innych nabożeństwach.

rozmowa kierowana
z elementami pogadanki,

śpiew

piosenka, zdjęcie Antonietty Meo

Uczeń wskazuje sytuacje,
w których się modli.

7.

Dekalog – Bóg troszczy się o człowieka

Uświadomienie prawdy, że Pan Bóg dał człowiekowi Dekalog, gdyż troszczy się o niego.

Uczeń wie, kim jest Mojżesz
i zna okoliczności jego

powołania i misję.

Uczeń wie, czym dla chrześcijanina są przykazania.

Uczeń wyjaśnia, jak
w codziennym życiu

wypełniać przykazania. Uczeń łączy

przestrzeganie Dekalogu z wolnością daną od Boga.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin