Sygnowski P. - Angielskie zwroty - Jak zapamiętać 200 angielskich zwrotów w 100 minut.rtf

(31710 KB) Pobierz








 

SPIS TREŚCI

 

OWO WSTĘPNE.........................................................................4

TEORIA.....................................................................................7

PRAKTYKA................................................................................12

Restauracja / Bar / Kawiarnia......................................................12

Powitanie i pożegnanie oraz  zwroty  grzecznościowe ............................16

Rozmowa...............................................................................18

W domu................................................................................31

one konstrukcje..................................................................35

Ludzie..................................................................................40

Ruch....................................................................................49

Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi...............................................51






ANGIELSKIE ZWROTY Paweł Sygnowski

Słowo wstępne

 

 

 

 

 

Słowo wstępne


              str. 4


 

 

 

UWAGA: Jeśli jesteś już po lekturze Angielskich słówek i wszyst-

ko   jest   dla   Ciebie   jasne,   to   od   razu   przejdź   do   lektury   części

Praktyka, gdyż z lektury poniższego tekstu nie dowiesz się ni-

czego nowego.

 

 

W 9 na 10 przypadków powodem, dla którego kupiłeś ten kurs, jest

fakt,   iż   w   ogóle   nie   idzie   Ci   nauka   tych   przeklętych   zwrotów.

Pozostały jeden przypadek to czysta ciekawość. Nie czas i miejsce

tutaj na roztrząsanie przyczyn takiego stanu rzeczy, ale wiadomo, że

pewne określone schematy uczenia się wykształciłeś sobie sam pod

wpływem   otoczenia,   a   zwłaszcza   otoczenia   szkolnego.   Jest   to

najzupełniej normalne, ale czy właściwe? Oczywiście, że nie. Sam

przecież wiesz, jakie są tego efekty, prawda?

 

 

Instytucja szkoły, w bardzo ogólnym sensie, czyli nauczania jednych

przez drugich, istnieje i towarzyszy człowiekowi od prehistorii. To

właśnie wtedy pojawił się ktoś, kto wiedział lub umiał robić coś lepiej

niż inni. Ci gorsi chcieli nauczyć się tego samego, więc prosili, czy ra-

czej wymuszali na tym kimś zostanie nauczycielem.

 

 

Wraz z upływem czasu idea nauczania zaczęła ewoluować do postaci

znanej nam dzisiaj, tj. sala na 3040 osób i jeden profesor, ktoś, kto

(niby) wie lepiej, gadający tak długo, aż zrobi się zielony na twarzy.

Taka jest rzeczywistość nie tylko nasza. Jak to wszystko wygląda

w praktyce? Powiedzmy, że właśnie rozpocząłeś naukę języka angiel-

skiego.   Nauczyciel   zaleca   wkuwanie   poszczególnych   zwrotów   na

pamięć, a że jest ich naprawdę sporo Twoje wyniki nie należą do

najlepszych,   a   nawet   wręcz   przeciwnie.   Na   egzaminie   w   pewnym

 

 

Copyright by Wydawnictwo ote Myśli & Paweł Sygnowski






ANGIELSKIE ZWROTY Paweł Sygnowski

Słowo wstępne


              str. 5


 

 

momencie zaczynasz zdawać sobie sprawę, że istnieje pewna grupa

ludzi, którzy może nie przechodzą przez ten egzamin „śpiewająco,

ale   jakoś   nie   zauważyłeś,   żeby   przemęczali   się   przed   właściwym

egzaminem.   Co   jest?      myślisz   i   postanawiasz   to   sprawdzić.

Zaczynasz drążyć temat i nagle okazuje się, że oni po prostu uczyli

się   tych   zwrotów   w   sposób   diametralnie   inny   od   tego   zalecanego

przez nauczyciela.

 

 

Sytuacja   jest   bardzo   prosta.   Pamięć   i   mózg   rządzą   się   własnymi

prawami. Jeśli próbujesz wykorzystać je do nauki, poznania czegoś

wbrew tym prawom, to nic z tego nie będzie. Musisz najpierw poznać

te prawa, a dopiero potem przystąpić do nauki, która wtedy stanie się

prawdziwą przyjemnością. Właśnie ci cwaniacy tak zrobili. Poznali

prawa i wykorzystali je do nauki angielskich zwrotów. Jeśli chcesz

pozna...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin