Miesieczny_plan_pracy_Trzylatek_Kwiecien.pdf

(568 KB) Pobierz
Autor: Jowita Piotrowska
Koordynator projektu: Beata Szurowska
Opracowanie redakcyjne: Agnieszka Górecka
Korekta: Zespół
Wydawca oświadcza,
że
dołożył wszelkich starań, aby dotrzeć do wszystkich właścicieli i dysponentów praw autorskich.
Publikacja, którą nabyłeś, jest dziełem twórcy i wydawcy. Prosimy, abyś przestrzegał praw, jakie im przysługują. Jej zawartość możesz udostępnić nieodpłatnie
osobom bliskim lub osobiście znanym. Ale nie publikuj jej w internecie. Jeśli cytujesz jej fragmenty, nie zmieniaj ich treści i koniecznie zaznacz, czyje to dzieło. A
kopiując jej część, rób to jedynie na użytek osobisty.
Szanujmy cudzą własność i prawo.
Więcej na
www.legalnakultura.pl
Polska Izba Książki
©
Copyright by Wydawnictwo JUKA-91 Sp. z o.o. 2015
Grupa Edukacyjna S.A.
25-561 Kielce, ul. Witosa 76
tel. 41 366 53 66; faks 41 366 55 55
e-mail: mac@mac.pl; http://www.mac.pl
Kraina przedszkolaka. Trzylatek
plany miesięczne
Numery
obszarów
z podstawy
programowej
Karty
pracy,
Prace pla-
styczne,
Opowia-
dania
7
Treści
programowe
Dzień
tygodnia/
temat dnia
Aktywność
i działalność dziecka
Cele ogólne
Cele operacyjne
3
4
5
Kwiecień
tydzień pierwszy. Krąg tematyczny:
Moja miejscowość
Zabawa orientacyjno-porządkowa
Wycieczka z tatą.
Zabawa z elementem czworakowania
Zagubione kotki.
Zabawa z elementem toczenia
Piłka i obręcz.
Zabawa z elementem równowagi
Budujemy wieżę.
Zabawa z elementem pełzania
Przejście pod kładką.
Zabawa z elementem skoku i podskoku
Kotki wracają do domu.
Zabawa orientacyjno-porządkowa
Policz okienka.
Zabawa ze śpiewem
Mam chusteczkę haftowaną.
Zabawa z elementem współdziałania
Piłka w szeregu.
Zabawy na świeżym powietrzu.
1. Tu miesz-
Dziecko:
Nasza miejsco-
Przygotowanie gazetki tematycznej
kam
wość, nasz region
Moja miejscowość.
Poznawanie swojej
Rozwijanie spostrzegawczości
miejscowości
i koordynacji wzrokowo-ruchowej –
nazywanie swojej
układanie puzzli.
poznawanie naj-
wskazuje budy-
miejscowości,
Wycieczka. Rozbudzenie zaintereso-
1
2
6
1.1., 1.2., 2.1.,
2.2., 2.3., 3.3.,
5.3., 5.4., 6.2.,
10.1., 14.6.,
15.2.
3
poznawanie jej
historii, ważniej-
szych instytucji,
zabytków
i miejsc
poznawanie le-
gend, opowieści
związanych ze
swoją miejsco-
wością, swoim
regionem
tworzenie planu
osiedla, swojej
miejscowości
organizowanie
kącika regional-
nego, wzbogaca-
nie go
o eksponaty wy-
konane
w przedszkolu
lub przyniesione
z domu
słuchanie nagrań
zespołów ludo-
wych ze swojego
regionu, poznanie
przyśpiewek, ob-
wania swoją miejscowością. Poznawa-
nie najbliższej okolicy.
Rozwijanie mowy, dzielenie się swoimi
wrażeniami z wycieczki.
Zabawy konstrukcyjne.
Zabawa
Tutaj chciałbym być
– rozwija-
nie koordynacji wzrokowo-
-ruchowej.
Zabawa
Wieża dla Tuptusia
– uspraw-
nianie mięśni drobnych dłoni
i palców.
Zajęcia umuzykalniające.
bliższej okolicy
nek przedszkola,
plac zabaw, oko-
liczne sklepy itp.
2. Moje ulu-
bione miej-
sca
1.1., 1.5., 2.1.,
2.2., 2.3., 3.2.,
5.3., 5.4., 8.1.,
8.2., 8.3.,
10.1.,14.3.,
14.6.
rozwijanie poczucia
wyklaskuje wy-
rytmu oraz umie-
brany rytm pio-
jętności wokalnych
senki, potrafi za-
i ruchowych
śpiewać piosenkę
z pamięci, cwału-
je bokiem w pa-
rze
3. Tu jest mój
dom
Oglądanie zdjęć wykonanych podczas
wczorajszej wycieczki lub pokaz slaj-
dów (jeśli jest to możliwe, warto przy-
gotować prezentację multimedialną).
Ćwiczenia rozwijające sprawność ma-
nualną.
Zabawa
Pocztówka z pozdrowieniami
utrwalenie swoich danych adresowych.
Zabawa
Znajdź domek
– rozwijanie
1.1., 1.2., 2.1.,
KP,
karta
2.2., 2.3., 3.3., 29
5.3., 5.4., 9.1.,
10.1., 14.3.,
4
rzędów, tańców,
gwary.
Spacery, wycieczki
po swojej miejsco-
wości, swoim re-
gionie
wykonywanie
albumów
o swojej miej-
scowości, swoim
regionie.
Poznawanie osób
pracujących
w bliskim otoczeniu
przedszkola
– poznawanie
czynności, jakie
wykonują osoby
z najbliższego
otoczenia, nazy-
wanie narzędzi
ich pracy, zwró-
cenie uwagi na
ich ubiór
– odwiedzanie
punktów usługo-
wych, poznawa-
nie pracy zatrud-
spostrzegawczości wzrokowej.
Każdy ma swój dom
– zajęcia inspiro-
wane wierszem I. Fabiszewskiej
O za-
gubionym kotku.
wdrażanie do
uważnego słucha-
nia utworu czyta-
nego przez nauczy-
ciela
14.6.
odpowiada na
proste pytania
związane z treścią
wiersza
4. Dbamy
o naszą
miejsco-
wość
Rozwijanie sprawności manualnej
Bu-
dujemy osiedle.
Zabawa
Nazywam się...
– rozwijanie
umiejętności wyrażania emocji tonem
głosu, utrwalenie swojego imienia
i nazwiska.
Zabawa
Budujemy i rozbieramy
– bu-
dowanie z klocków z jednoczesną recy-
tacją wiersza.
Zabawa
Na placu zabaw –
wdrażanie
do utrzymywania porządku w swoim
otoczeniu.
Zabawy ruchowe – zestaw 29.
1.1., 1.2., 2.1.,
2.2., 2.3., 3.2.,
5.4., 10.1.,
14.6.
rozwijanie spraw-
ności fizycznej
wykonuje ćwi-
czenia ruchowe
5. Domy
Ćwiczenia oddechowe
Papierki do ko-
sza.
Ćwiczenie
Najpiękniejsze miejsca
kształtowanie poprawności leksykalno-
-semantycznej.
Zabawa
Mieszkańcy pewnego domu
1.1., 2.1., 2.2.,
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin