Miesieczny_plan_pracy_Trzylatek_Czerwiec.pdf

(564 KB) Pobierz
Autor: Jowita Piotrowska
Koordynator projektu: Beata Szurowska
Opracowanie redakcyjne: Agnieszka Górecka
Korekta: Zespół
Wydawca oświadcza,
że
dołożył wszelkich starań, aby dotrzeć do wszystkich właścicieli i dysponentów praw autorskich.
Publikacja, którą nabyłeś, jest dziełem twórcy i wydawcy. Prosimy, abyś przestrzegał praw, jakie im przysługują. Jej zawartość możesz udostępnić nieodpłatnie
osobom bliskim lub osobiście znanym. Ale nie publikuj jej w internecie. Jeśli cytujesz jej fragmenty, nie zmieniaj ich treści i koniecznie zaznacz, czyje to dzieło. A
kopiując jej część, rób to jedynie na użytek osobisty.
Szanujmy cudzą własność i prawo.
Więcej na
www.legalnakultura.pl
Polska Izba Książki
©
Copyright by Wydawnictwo JUKA-91 Sp. z o.o. 2015
Grupa Edukacyjna S.A.
25-561 Kielce, ul. Witosa 76
tel. 41 366 53 66; faks 41 366 55 55
e-mail: mac@mac.pl; http://www.mac.pl
Kraina przedszkolaka. Trzylatek
plany miesięczne
Numery
obszarów
z podstawy
programowej
Karty
pracy,
Prace pla-
styczne,
Opowia-
dania
7
Treści
programowe
Dzień
tygodnia/
temat dnia
Aktywność
i działalność dziecka
Cele ogólne
Cele operacyjne
3
4
5
Czerwiec
tydzień pierwszy. Krąg tematyczny:
Witamy lato
Zabawa równoważna
Z Tuptusiem ścieżką przez łąkę.
Zabawa ruchowa w kole
Podaj imię i rzuć piłkę.
Zabawa ruchowa z chustą animacyjną
Letnia pogoda.
Zabawa orientacyjno-porządkowa
Owady i kwiaty.
Zabawa ruchowa z elementem kształcącym sprawności rachunkowe
Kwiatowe rabatki.
Zabawa bieżna
Lajkonik.
Zabawa orientacyjno-porządkowa
Kto ma Tuptusia?
Zabawa z elementem równowagi
Kwiatek dla Tuptusia.
Zabawa ruchowa
Przewrócony ślimak.
Zabawa ruchowa
Słońce i kropelki.
Zabawy na świeżym powietrzu.
1. Święto
Dziecko:
Nasza Ziemia
Oglądanie albumów. Rozwijanie zain-
Poznawanie świata
wszystkich
teresowań przyrodniczych. Poznawanie
dzieci
nazywanie ludzi
cech letniej pogody.
różnych ras,
Ćwiczenia ortofoniczne
Goście
określanie miejsc
w ogrodzie
– usprawnianie narządów
ich zamieszkania,
artykulacyjnych.
1
2
6
1.1., 1.2., 2.1.,
2.2., 2.3., 3.3.,
5.3., 5.4.,
14.2., 14.5.,
14.6.
3
warunków klima-
tycznych,
w jakich żyją
poznawanie zwy-
czajów ludzi róż-
nych ras (ubiór,
mieszkanie)
zwracanie uwagi
na zabawy dzieci
z różnych regio-
nów świata.
Poznajemy przy-
rodę
Lato
obserwowanie,
w sposób bezpo-
średni lub po-
średni, zmian za-
chodzących
w przyrodzie
w wybranych
środowiskach
(np. lesie, na łą-
ce).
− poznawanie wy-
branych owadów,
np. pszczół,
Wysłuchanie i analiza wiersza I. Salach
Dla dzieci.
kształtowanie
umiejętności uważ-
nego słuchania
wiersza
odpowiada na
pytania dotyczące
wiersza, podaje
znaczenie nazwy
święta: Dzień
Dziecka
2. Letnia po-
goda
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość
wzrokową
Co przedstawia obrazek?
Poznanie zasad gry w chińczyka.
Zabawa z grupką dzieci
Tuptuś na spa-
cerze.
Rozwijanie percepcji słuchowej
Co to
za odgłos?
Zajęcia umuzykalniające.
rozwijanie poczucia
wyklaskuje wy-
rytmu
brany rytm pio-
i umiejętności ilu-
senki, ilustruje
strowania ruchem
ruchem treść pio-
tekstu piosenki
senki
1.1., 1.5., 2.1.,
2.2., 2.3., 3.2.,
5.3., 5.4.,8.1.,
8.2., 14.2.,
14.6.
3. Kolorowe
lato
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość
wzrokową
Dopasuj cienie.
Oglądanie reprodukcji malarskich.
Rozwijanie zainteresowań sztuką.
Dla chętnych: praca
Kolorowe kule
wzmacnianie mięśni dłoni
i przedramienia.
Letni obrazek
– zajęcia plastyczne in-
spirowane wierszem B. Formy
Lato.
zachęcanie do
twórczej ekspresji
maluje letni obra-
zek
1.1., 1.2., 2.1.,
2.2., 2.3., 3.3.,
5.3., 5.4., 9.1.,
9.3., 10.1.,
13.1., 13.5.,
14.6.
4
mrówek
− poznawanie owo-
ców (truskawki,
poziomki, czere-
śnie, porzeczki)
dojrzewających
latem.
(Nasze
przedszkole.
Program edukacji
przedszkolnej
wspomagający
rozwój aktywności
dzieci, Grupa Edu-
kacyjna S.A. 2014,
s. 22, 44).
plastycznej
Zabawa z grupką dzieci
Długie i krótkie
wstążki
– czynności pomiarowe.
Zabawy konstrukcyjne.
Ćwiczenia oddechowe
W kwiatowym
ogrodzie.
Rozwijanie zmysłu smaku
Pierwsze
owoce lata.
rozwijanie spraw-
Zabawy ruchowe – zestaw 37.
ności ruchowej
Rozwijanie sprawności manualnej
Sło-
neczniki
– malowanie palcami.
Kwiatowy dywan dla Tuptusia
z płaskiej mozaiki geometrycznej.
Zabawa rozwijająca logiczne myślenie
Prawda – fałsz.
Ćwiczenie spostrzegawczości
Ubrania
na letnią pogodę.
Zajęcia badawcze. Badanie właściwości
określanie właści-
wości fizycznych
suchego i mokrego piasku.
piasku
4. Smaki i
zapachy la-
ta
wykonuje ćwi-
czenia ruchowe
1.1., 1.2., 2.1.,
2.2., 2.3., 3.2.,
5.4., 9.1.,
10.1., 14.2.,
14.6.
5. Jakie jest
lato?
1.1., 2.1., 2.2.,
KP,
karta
2.3., 3.2., 5.3., 37
5.4., 14.2.,
14.3., 14.6.
wymienia cechy
piasku
Rozwiązywanie zagadek rysunkowych
Jakie jest lato?
Rozwijanie umiejętności manualnych
i wyobraźni
Piaskownica na tacy.
Czerwiec
tydzień drugi. Krąg tematyczny:
Wyprawa do zoo
Zabawa bieżna
Na sawannie.
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin