Autor: Jowita Piotrowska
Koordynator projektu: Beata Szurowska
Opracowanie redakcyjne: Agnieszka Górecka
Korekta: Zespół
Wydawca oświadcza, że dołożył wszelkich starań, aby dotrzeć do wszystkich właścicieli i dysponentów praw autorskich.
Publikacja, którą nabyłeś, jest dziełem twórcy i wydawcy. Prosimy, abyś przestrzegał praw, jakie im przysługują. Jej zawartość możesz udostępnić nieodpłatnie osobom bliskim lub osobiście znanym. Ale nie publikuj jej w internecie. Jeśli cytujesz jej fragmenty, nie zmieniaj ich treści i koniecznie zaznacz, czyje to dzieło. A kopiując jej część, rób to jedynie na użytek osobisty.
Szanujmy cudzą własność i prawo.
Więcej na www.legalnakultura.pl
Polska Izba Książki
© Copyright by Wydawnictwo JUKA-91 Sp. z o.o. 2015
Grupa Edukacyjna S.A.
25-561 Kielce, ul. Witosa 76
tel. 41 366 53 66; faks 41 366 55 55
e-mail: mac@mac.pl; http://www.mac.pl
Kraina przedszkolaka. Trzylatek - plany miesięczne
Treści programowe
Dzień tygodnia/temat dnia
Aktywność i działalność dziecka
Cele ogólne
Cele operacyjne
Numery obszarów z podstawy programowej
Karty pracy, Prace plastyczne, Opowiadania
1
2
3
4
5
6
7
Styczeń – tydzień pierwszy. Krąg tematyczny: Witamy Nowy Rok
· Zabawa integracyjna z chustą animacyjną Kogo nie ma?
· Zabawa orientacyjno-porządkowa Na czworakach
· Zabawa ruchowa Balowa poza
· Zabawa ruchowo-rytmiczna W karnawale – rozwijanie poczucia rytmu
· Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Zabawy balonami
· Zabawa orientacyjno-porządkowa Rozrzucone maski
· Zabawa z elementem podskoku Wesołe baloniki
· Zabawa ruchowa z balonem
· Zabawa ruchowa Uważaj w tańcu
· Zabawa ruchowa Balon duży, balon mały
· Zabawy na świeżym powietrzu
Nasza grupa
Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie
– poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy
– przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie
Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji
– podejmowanie prób wspólnych zabaw
Nasza edukacja matematyczna
Organizacja przestrzeni i czasu
– dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy
(Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci, Grupa Edukacyjna S.A. 2014, s. 17, 39).
1. Nadszedł czas karnawału
· Swobodne rozmowy na temat tego, jak dzieci spędziły święta Bożego Narodzenia oraz Nowy Rok
· Słuchanie wiersza D. Gellner Bal
· Swobodne zabawy w kącikach tematycznych – zwrócenie uwagi na stosowanie zwrotów grzecznościowych podczas zabawy
- zachęcanie do uważnego słuchania wiersza
Dziecko:
- słucha wiersza
1.1., 1.2., 2.1., 2.2., 2.3., 3.2., 5.3., 5.4., 6.2., 14.5., 14.6.
KP, karta 16
2. Kolorowe maski
· Zabawa utrwalająca części ciała – Wyliczanka (według B. Szelągowskiej)
· Ekspresja słowna Kim będę na balu?
· Oglądanie masek karnawałowych
· Zajęcia umuzykalniające
· Wykonanie pracy plastycznej Moja maska karnawałowa
· Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – Której maski brakuje?
- rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalno-ruchowych
- klaszcze w dłonie w rytm piosenki, zna słowa i melodię piosenki, odpowiednio porusza się przy muzyce
1.1., 1.2., 2.1., 2.2., 2.3., 3.2., 5.3., 5.4., 6.2., 8.1., 8.2., ...
martiska89