Naprawa _ Silniki DV4C_M, DV6C_D_E_U, DV6CM_DM_EM_UM.pdf

(5891 KB) Pobierz
null - B1BJ010BP0 - Naprawa : Silniki DV4C/M, DV6C/D/E/U, DV6CM/DM/EM/UM
B1BJ010BP0
NAPRAWA : SILNIKI DV4C/M, DV6C/D/E/U, DV6CM/DM/EM/UM
1. Identyfikacja - Dane techniczne
1.1. Górna część silnika
Identyfikacja - Dane techniczne :
Głowica
Uszczelka głowicy
Śruby
mocujące głowicę
Obudowa wałka rozrządu
Wałki rozrządu
Wznios krzywek
Gniazda i prowadnice zaworowe
Zawory i sprężyny zaworowe
1.2. Dół silnika
Identyfikacja - Dane techniczne :
Blok silnika
Wał korbowy
Półpanewki
łożysk
głównych wału korbowego
Korbowody
Półpanewki korbowodu
Tłoki
Osie tłoków
Pierścienie
Dysze chłodzenia olejem dna tłoków
2. Montaż silnika na stojaku
Montaż :
SILNIK NA STOJAKU
.
3. Demontaż
Demontaż :
Górna część silnika
Dół silnika
4. Montaż powtórny
http://127.0.0.1:6090/affiche.do?ref=B1BJ010BP0&refaff=B1BJ010BP0&typeDoc=2&idFct=FCT0512[2016-02-28 13:06:11]
null - B1BB019YP0 - Identyfikacja - Dane techniczne : Górna część silnika
B1BB019YP0
IDENTYFIKACJA - DANE TECHNICZNE : GÓRNA CZĘŚĆ SILNIKA
1. Głowica
1.1. Identyfikacja
Rysunek : B1BB1HXD
"a" Identyfikacja głowicy.
(1) Głowica.
(2) Obudowa wałka rozrządu.
1.2. Dane techniczne
http://127.0.0.1:6090/preLoadRef.html?id=B1BB019YP0&marque=AP&parent=B1BJ010BP0&secom=false&typeDoc=2&label=LABEL2[2016-02-28 13:06:48]
null - B1BB019YP0 - Identyfikacja - Dane techniczne : Górna część silnika
Rysunek : B1BB1HYD
Wysokość głowicy i obudowy pokryw
łożysk
wałków rozrządu
Oznaczenie
Wysokość nominalna "A"
Wysokość nominalna "B"
Dopuszczalna niepłaskość
Dopuszczalne szlifowanie
Wartość
66 mm
88 mm
0,03 mm
Szlifowanie nie jest dopuszczalne
Cechy szczególne :
Materiał : Stop aluminiowy
2 zaworów na cylinder
Kolektor dolotowy powietrza (wspólny kolektor ciśnieniowy zasilania wtryskiwaczy)
Kolektor wydechowy : Od strony filtra oleju
Gniazda zaworów : Spiek
żelazny
Prowadnice zaworów dolotowych : Spiek
żelazny
Prowadnice zaworów wylotowych : Spiek
żelazny
Nie dopuszcza się szlifowania płaszczyzn styku głowicy
Zamocowanie głowicy do bloku cylindrowego 10
śrubami
z gniazdem TORX.
Kolektor wydechowy przytrzymywany jest przez 10
śrub
dwustronnych i 10 miedzianych nakrętek z rozpórkami.
1.3. Obudowa wałka rozrządu
http://127.0.0.1:6090/preLoadRef.html?id=B1BB019YP0&marque=AP&parent=B1BJ010BP0&secom=false&typeDoc=2&label=LABEL2[2016-02-28 13:06:48]
null - B1BB019YP0 - Identyfikacja - Dane techniczne : Górna część silnika
Rysunek : B1BB1HZD
"b" : Rowek ustalający.
"c" : Kołek ustalający.
(3) Górna obudowa
łożysk
wałka rozrządu.
(4) Wałek rozrządu.
(5) Dolna obudowa
łożysk
wałka rozrządu.
Wspornik wałka rozrządu :
(3) Górna obudowa
łożysk
wałka rozrządu
(5) Dolna obudowa
łożysk
wałka rozrządu
Materiał : Stop aluminiowy.
Szczelność połączenia pomiędzy obudową pokryw
łożysk
wałka rozrządu i głowicą : Pasta uszczelniająca.
2 obudowy
łożysk
łączone
za pomocą 10
śrub.
Zespół złożony z obudów (3) i (5) ustalany jest na głowicy 2-ma kołkami przeciętymi i mocowany 13-ma
śrubami
((M6x10)).
Ustalenie wałka rozrządu w obudowie pokryw
łożysk
zapewnia rowek ustalający "b" obok
łożyska
od strony napędu rozrządu.
1.4. Punkty podparcia wałka rozrządu
http://127.0.0.1:6090/preLoadRef.html?id=B1BB019YP0&marque=AP&parent=B1BJ010BP0&secom=false&typeDoc=2&label=LABEL2[2016-02-28 13:06:48]
null - B1BB019YP0 - Identyfikacja - Dane techniczne : Górna część silnika
Rysunek : B1BB1I0D
"d" Punkty podparcia wałka rozrządu.
Oznaczenie
Wartość
Średnice łożysk
"A"
24,015 (+0,033 ; 0) mm
1.5. Płaskość głowicy
Rysunek : B1BB1I1D
Płaskość głowicy sprawdza się za pomocą liniału (patrz rysunek).
Maksymalne dopuszczalne odkształcenie = 0,03 mm.
UWAGA
: W przypadku odkształcenia większego od dopuszczalnej wartości, sprawdzić wystawanie zaworów a następnie zdemontować
http://127.0.0.1:6090/preLoadRef.html?id=B1BB019YP0&marque=AP&parent=B1BJ010BP0&secom=false&typeDoc=2&label=LABEL2[2016-02-28 13:06:48]
Zgłoś jeśli naruszono regulamin