KWF-III.pdf

(32 KB) Pobierz
poniedziałek, 2 listopada 2015
KWF III
Komunikowanie perswazyjne
-
Jest komunikowaniem nastawionym na zmianę postaw. Można wyróżnić perswazję i
propagandę.
Perswazja: forma wywodu lub debaty i dyskusji, czyli rodzaj dyskursu, którego
celem jest opowiedzenie si za lub przeciw danemu stanowisku.
-
wymaga uwagi i wysiłku,
-
Posługiwanie się dyskusją, wymiana argumentów, rozważaniem różnych opinii,
-
Dla umysłów aktywnych i dociekliwych.
Propaganda: komunikowanie jednego punktu widzenia, jest raczej przekonywaniem
do danego rozwiązania niż formą informowania.
-
nie wymaga uwagi i wysiłku od odbiorcy
-
opiera się na prostych sygnałach, np atrakcyjnosc nadawcy komunikatu
-
jestesmy skapcami poznawczymi.
-
Postawa - stosunkowo trwała opinia negatywna lub pozytywna wobec ludzi, obiektów
lub idei. np zachowawcza lub innowacyjna
Komponenty postawy
-
Emocjonalny: emocje, uczucia;
-
Poznawczy: myśli, opinie;
-
Behawioralny: zachowanie, działanie.
-
Wywieranie wpływu na ludzi - oparte na 6 regułach sterujących przebiegiem ludzkiego
postępowania:
Wzajemności - zawsze staramy się odwdzięczyć osobie, która dostarczyła nam
jakieś dobro. Eksperyment Coca-cola i losy na loterii.
Konsekwencji i zaangażowania - kiedy dokonamy wyboru, lub zajmiemy stanowisko
w jakiejś sprawie, rodzi się silny nacisk na zachowanie konsekwentne i zgodne z
tym w co się zaangażowaliśmy. Technika niskiej piłki. Eksperyment Plaża/złodziej.
1
Zgłoś jeśli naruszono regulamin