DV6TED4 Wartości kontrolne i regulacyjne silnika.pdf

(95 KB) Pobierz
B1BB017XP0
WARTOŚCI KONTROLNE I REGULACYJNE : SILNIK TYPU DV6A - DV6AU - DV6B - DV6BU - DV6TED4
1. Przedmowa
1.1. Jednostki ciśnienia
1.1.1 - Jednostka ciśnienia w barach.
UWAGA
: Bar jest zbliżony do ciśnienia atmosferycznego na poziomie morza.
1.1.2 - Jednostka ciśnienia w milimetrach słupa rtęci (oznaczenie mmHg) lub Tor (symbol Tor).
Jest to jednostka pomiaru ciśnienia pierwotnie określona jako ciśnienie wywierane przy 0°C przez słup 1 mm rtęci, i później przeniesiona na ciśnienie atmosferyczne.
Wartości ciśnień podawane w tabelach poniżej są wartościami odczytanymi z manometru(ciśnienie względne).
UWAGA
: Ciśnienie względne jest równe ciśnieniu absolutnemu minus ciśnienie atmosferyczne.
1.2. Jednostki naprężenia
Jednostka SEEM mierzy przez ugięcie naprężenie statyczne paska napędu, narzucając mu odkształcenie na części jego długości.
2. Dane ogólne silnika
Typ silnika
DV6BTED4 DV6TED4B DV6ATED4 DV6UTED4 DV6TED4
DV6BUTED4 DV6TED4BU DV6AUTED4
Typ
9HT
9HV-9HS
9HX
9HU
9HZ-9HY
Pojemność skokowa cylindra
1560 cm3
1560 cm3
1560 cm3
1560 cm3
1560 cm3
Paliwo
Olej napędowy Olej napędowy Olej napędowy Olej napędowy Olej napędowy
Moc maksymalna
55,2 kW
66 kW
66,2 kW
66,2 kW
80 kW
Prędkość obrotowa maksymalnej mocy
4000 obr/min 4000 obr/min 4000 obr/min 4000 obr/min 4000 obr/min
Moment obrotowy maksymalny
18,5 daNm
21,5 daNm
21,5 daNm
18 daNm
24 daNm
Prędkość obrotowa maksymalnego momentu obrotowego
1750 obr/min 1750 obr/min 1750 obr/min 1750 obr/min 1750 obr/min
3. Pojemność oleju
DV6 wszystkie typy DV6UTED4
(oprócz DV6UTED4)
Typ
-
9HU
Ilość oleju bez wymiany wkładu filtra
3,25 litrów
4,75 litrów
Pojemność oleju z wymianą wkładu filtra
3,75 litrów
5 litrów
Pojemność pomiędzy wskazaniem minimum i maksimum na bagnecie do kontroli poziomu oleju
1,5 litr
Okresowość wymiany : Patrz instrukcja obsługi.
UWAGA
: Sprawdzać systematycznie poziom oleju za pomocą ręcznego wskaźnika poziomu.
Typ silnika
4. Ciśnienie oleju
UWAGA
: Kontrolować poziom oleju silnikowego na zimno.
UWAGA
: Ciśnienie oleju należy sprawdzać gdy silnik jest rozgrzany, po sprawdzeniu poziomu oleju (110°C). 
Typ silnika
DV6 Wszystkie typy oprócz DV6UTED4
Obroty silnika
Minimalne ciśnienie oleju
1000 obr/min
1,3 bara
4000 obr/min
3,5 bar
Typ silnika
DV6UTED4 (9HU)
Obroty silnika
Minimalne ciśnienie oleju
1000 obr/min
1,2 bara
2000 obr/min
2 bar
3000 obr/min
2,7 bar
4000 obr/min
2,9 bar
UWAGA
: Interweniować w przypadku, gdy wartość ciśnienia oleju w silniku jest niższa od podanego w tabeli.
5. Pasek napędu osprzętu
Z i bez klimatyzacji Przez rolkę napinacza dynamicznego
6. Pasek rozrządu
Naprężenie paska Rolka napinacza mechanicznego
7.
Śruby
mocujące głowicę
Rysunek : B1BB0VTD
UWAGA
: Nie używać śrub mocujących głowicę,
których długość jest
większa od "A" mm; używać nowych
śrub.
Oznaczenie
"A"
Maksymalna długość śrub pod
łbem
149 mm
8. Ciśnienie sprężania silnika
Zmierzyć ciśnienie przy końcu sprężania, kolejno w cylindrach nr 1, 2, 3 i 4.
UWAGA : Różnica
ciśnienia między 2 cylindrami nie powinna być większa od 5 bar.
UWAGA
: Poszukać przyczyny usterki(ek), w przypadku poważnej odchyłki pomiędzy zmierzonymi wartościami.
9. Ciśnienie doładowania
Obroty silnika Ciśnienie doładowania
2500 obr/min
0,2
±
0,1 bar
4000 obr/min
0,7
±
0,1 bar
10. Układ zasilania powietrzem
10.1. Pompa próżniowa
Obroty silnika Podciśnienie
Bieg jałowy
0,9
±
0,1 bar
10.2. Zawór regulacyjny ciśnienia
doładowania
Turbosprężarka - producent GARRET (W zależności od wyposażenia).
Typ
9HZ - 9HY - 9HV - 9HS
Zawór regulacyjny ciśnienia
doładowania
Przemieszczenie tłoczyska zaworu regulacyjnego
200 mbar
3,7
±
1,5 mm
500 mbar
12,2
±
0,6 mm
Ciśnienie wyższe od 600 mbarów
Na ograniczniku
Turbosprężarka - producent MHI (W zależności od wyposażenia).
Typ
9HT - 9HU - 9HX
Zawór regulacyjny ciśnienia
doładowania
Przemieszczenie tłoczyska zaworu regulacyjnego
800 mbar
6
±
2 mm
11. Obwód zasilania paliwem niskiego ciśnienia
Wartości odniesienia
Silnik na biegu jałowym albo napędzany rozrusznikiem przez mniej niż 15 sek. (Jeżeli silnik nie
uruchamia się)
Wartości podciśnienia w celu rozpoznania przenikania powietrza w obwodzie niskiego ciśnienia
Prawidłowe wartości ciśnienia
Wartości podciśnienia w celu rozpoznania obecności zatoru w obwodzie niskiego ciśnienia
(Zatkany filtr paliwa,….)
Podciśnienie zmierzone manometrem
[4073-T.A]
( cmHg)
D < 7,5 cmHg
7,5 cmHg < D < 22,5 cmHg
D > 22,5 cmHg
Podciśnienie zmierzone manometrem
[1604-A]
(mbar)
D < 100 mbar
100 mbar < D < 300 mbar
D > 300 mbar
Zgłoś jeśli naruszono regulamin