Uczeń:
Klasa:
1 CZŁOWIEK
TEST A
SŁOWNICTWO
1 Uzupełnij opisy zdjęć, używając słów z ramki. W ramce podano kilka dodatkowych wyrazów.
art computer games curly dancing dress ears eyes fat
happy shirt sports straight worried
1 They are interested in _______________.
2 The man is wearing a _______________.
3 The woman is _______________.
4 The dog is _______________.
5 It's got short _______________.
6 The girl likes _______________.
7 She's got _______________ hair.
____ / 7
2 Zakreśl właściwą odpowiedź: A, B lub C.
1 You wear a _____ to do sports.
A jeans B skirt C tracksuit
2 John doesn't like talking to new people because he's _____.
A shy B angry C brave
3 My brother is really _____. He never helps at home.
A rude B lazy C boring
4 A person who is _____ is a teenager.
A 14 B 30 C 75
5 Wendy isn't very _____. She's short.
A wavy B tall C slim
6 At the end of your hand you have _____.
A fingers B teeth C knees
7 A _____ person hasn't got many friends.
A silly B lucky C lonely
8 People usually wear _____ in summer.
A a coat B shorts C a jumper
____ / 8
GRAMATYKA
3 Zakreśl właściwą odpowiedź.
1 A: What's that / those?
B: It's my mobile phone.
2 A: Are / Is the new student tall?
B: No, Eve is short.
3 A: Who are / have they?
B: Helen and Ben, my friends.
4 A: How is your new teacher?
B: He 's / isn't cool. I like him.
5 A: Have / Has your brother got brown hair?
B: No, his hair is black.6 A: What is / are these? B: My dog's toys, sorry.7 A: Have / Has you got a cat? B: No.
4 Uzupełnij teksty, wpisując jedno słowo w każdą lukę.
My new English teacher is a man. His name (1) __________ Wellington. I think he's old because he (2) __________ got grey hair.
I like going for walks with my grandmother's dog. It (3) __________ big and loves running. Have you (4) __________ any pets?
How many sisters (5) __________ you got? (6) __________ they at home or at school now?
What (7) __________ those boxes? Presents? Oh no. I can see my sister's name on the big box so it is (8) __________ for me.
ŚRODKI JĘZYKOWE
5 Przeczytaj tekst. Spośród wyrazów w ramce wybierz te, które poprawnie uzupełniają luki 1–3. Wpisz odpowiednią literę (A–F) w każdą lukę. Trzy wyrazy zostały podane dodatkowo.
A shoes B excited C hungry D T-shirts E scared F thirsty
A trip to the mountains
We're going on a class trip to the mountains today. I'm very (1) _____ because I love trips and climbing. I'm wearing comfortable (2) _____ because our walk is long: five or six hours. I've also got a raincoat because it often rains in the mountains. There aren't any shops there, so I've got three big sandwiches to eat when I get (3) _____.
____ / 3
FUNKCJE JĘZYKOWE
6 Uzupełnij każdą rozmowę brakującą wypowiedzią. Wpisz w kwadraciki właściwe litery: A, B lub C.
1
A What's his first name?B How do you spell your surname?C What's your favourite colour?
2
A He loves music.B He's in his bedroom.C It's his favourite hobby.
3
A I'm happy, James.B See you later, James.C Nice to meet you, James.
SŁUCHANIE
TM ONLINE 01
7 Wysłuchaj dwukrotnie nagrań 1–4. Z podanych odpowiedzi A–C wybierz właściwą, zaznaczając (✗) odpowiedni kwadracik.
1 Która kobieta jest nauczycielką dziewczynki?
A □ B □ C □
2 Czym interesuje się Quentin?
3 Który chłopiec wykonał wszystkie polecenia mamy?
4 Który obrazek został narysowany przez chłopca?
____ / 4
RAZEM: ___ / 40
...
justynam2001