Avro Lancaster Mk VII 1945.pdf
(
7720 KB
)
Pobierz
WIELKA BRYTANIA
Technika lotnicza
BROŃ
1945
Ciężki samolot bombowy
Avro 683 Lancaster Mk VII
Dane taktyczno-techniczne
Avro Lancaster Mk VII. Typ:
ciężki samolot bombo-
wy dzienny.
Produkcja:
180 egzemplarzy (Austin Motors
Ltd).
Rozpiętość:
31,09 m.
Długość:
21,18 m.
Wysokość:
6,25 m.
Powierzchnia nośna:
120,49 m
2
.
Masa własna:
16700 kg.
Masa startowa:
27920 kg.
Maksymalna masa
startowa:
32700 kg.
Napęd:
4 widlaste silniki 12-cylindrowe
Rolls-Royce Merlin XX Iub Merlin 22 o mocy 1300 KM każdy
albo Merlin 24 o mocy 1645 KM każdy, śmigła trójłopatowe
De Havilland samonastawne.
Prędkość maksymalna:
462
km/h.
Prędkość przelotowa:
338 km/h.
Pułap operacyjny:
5790 m.
Wznoszenie:
149 m/min.
Zasięg:
2784 km z ładun-
kiem 5443 kg (12000 funtów) bomb.
Rozbieg:
1417 m.
Uzbrojenie:
trzy wieże obrotowe wytwórni Frazer & Nash:
przednia wieża obrotowa FN-5 z 2 karabinami maszynowymi Browning kal. 7,69 mm, górna wieża obrotowa Martin 250
CE 23A z 2 karabinami maszynowymi Browning kal. 12,7 mm i tylna FN-82 z 4 karabinami maszynowymi Browning kal.
7,69 mm; do 6350 kg bomb w komorze bombowej.
Załoga:
7 osób.
Oznaczenie to nadano wyprodukowanym
przez
Austin Aero 180
Lancasterom serii NX i RT,
które były przeznaczone dla sił lotniczych na Dale-
kim Wschodzie. Główną modyfikacją była zamiana
FN-50 na amerykańskie, obracane przez silniki
elektryczne i uzbrojone w 2 kaemy Browning 12,7
mm
wieżyczki Martin 250 CE 23A.
Ponieważ były
one cięższe, dla zachowania środka ciężkości było
konieczne przesunięcie ich o 2,2 m do przodu,
bliżej krawędzi spływu. Opóźnienie w dostawie z
USA sprawiło, że NX548-589 i NX603-610 otrzy-
mały standardowe FN-50, ale już w nowym miejscu (nieoficjalnie samoloty te oznaczano
Mk I Interim).
Większość z
przebudowanych
180
samolotów wykonano w
wersji tropikalnej
z oznaczeniem
Lancaster B Mk VII
(FE), uwzględ-
niając specyficzne warunki eksploatacyjne i pilotażowe w tej strefie klimatycznej.
W odmianie VII FE na większości Lancasterów wybrzuszenie drzwi komory bombowej w tylnej ich części nie bie-
gło ku górze, zlewając się łagodnie z linią kadłuba, lecz szło nadal prosto i urywało się (tym samym pod wieżyczką górną
powstał ząbek ku dołowi). Wieżyczką tylną była z reguły FN-82. Przy maksymalnej masie startowej około 32700 osiągi
Mk VII były zbliżone do osiągów Mk I. Pod kadłubem był umieszczony radar H2S.
2
Plik z chomika:
encyklopediamarkaf
Inne pliki z tego folderu:
Airspeed AS.51 i AS.58 Horsa 1941.pdf
(39199 KB)
Airspeed AS.10 Oxford 1937.pdf
(47840 KB)
Arsenal VG.33 1939.pdf
(38098 KB)
Aichi M6A Seiran 1943.pdf
(58481 KB)
Aichi E16A Zuiun 1942.pdf
(13857 KB)
Inne foldery tego chomika:
B
C
D
E
F
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin