TIMELINE Polska zasady.pdf

(3761 KB) Pobierz
-
W trakcie swojej tury podejmujesz próbę umieszczenia jednej ze swoich kart
w odpowiednim miejscu na osi czasu.
-
Jeśli Ci się powiedzie, będziesz posiadał przed sobą o 1 kartę mniej.
-
Jeśli Ci się to nie uda, odkładasz kartę do pudełka i dobierasz nową z talii.
-
Jeśli jesteś jedynym graczem w rundzie, który prawidłowo zagra swoją ostatnią
kartę, wygrywasz!
W skrócie...
Zawartość
1
możliwe miejsca
umieszczenia karty
110 kart zawierających nazwę i ilustrację z przodu oraz te same informacje wraz z datą
na odwrocie.
1
1
ilustracja
2
data
3
nazwa karty
Tematyka poruszona
w tym zestawie:
Wynalazki
Sztuka
Historia
Nauka
Zabytki
2
3
3
4
4
łatwiejszego
kolorowe tło dla
sklasyfikowania kart
PRZÓD KARTY
TYŁ KARTY (z datą)
Cel gry
Bycie jedynym graczem, który nie będzie posiadał
przed sobą kart.
Przygotowanie
1.
Usiądźcie wokół stołu.
2.
Najmłodszy spośród Was zostaje pierwszym graczem.
3.
Potasujcie karty, upewniając się, że strona z datą jest niewidoczna na wszystkich
kartach (data znajduje się na spodzie).
4.
Każde z Was otrzymuje liczbę kart pokazaną poniżej (stroną z datą do dołu)
Liczba graczy:
Liczba kart:
2 do 3 — 4 do 5 — 6 do 8
6
5
4
i umieszcza je przed sobą. Pod żadnym pozorem gracz nie może sprawdzić tyłu karty
(strony z datą)!
Doświadczeni gracze, w zależności od poziomu znajomości gry, mogą umówić się
na rozpoczęcie rozgrywki z inną liczbą kart. Przeważnie większa liczba kart leżących
przed graczem oznacza większy stopień trudności rozgrywki.
5.
Pozostałe karty tworzą talię, którą kładzie się pośrodku stołu.
6.
Odkryjcie pierwszą kartę z talii tak, aby strona z datą była widoczna. Rozpoczynacie
7.
Możecie rozpocząć rozgrywkę!
1
5
5
karta
startowa
talia kart
tym samym budowę osi czasu, względem której gracze będą próbowali dopasować
posiadane przed sobą karty z wydarzeniami historycznymi.
1
4
2
3
pierwszy gracz
obszar gry
3
4
2
5
5
5
karty rozdane graczom
Przebieg gry
Partia rozgrywana jest w ciągu kilku rund. W każdej z nich gracze rozgrywają swoje tury
zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. Runda kończy się, gdy wszyscy gracze
wykonają swoje tury.
Aby rozpocząć grę, pierwszy gracz musi zagrać jedną ze swoich kart obok karty
początkowej (umieszczonej pośrodku obszaru gry w trakcie przygotowania).
Jeśli gracz uważa, że wydarzenie na jego karcie miało miejsce wcześniej niż ukazane
na pierwszej karcie osi czasu, umieszcza swoją kartę na lewo od niej.
Jeśli gracz uważa, że wydarzenie na jego karcie miało miejsce później niż ukazane na
pierwszej karcie osi czasu, umieszcza swoją kartę na prawo od niej.
Po położeniu karty odwróć ją tak, aby data była widoczna, i sprawdź, czy karta została
prawidłowo (chronologicznie) umieszczona na osi czasu.
Jeśli karta została umieszczona prawidłowo, pozostaje na swoim miejscu stroną
z datą do góry, a tura gracza dobiega końca.
Jeśli karta nie została umieszczona prawidłowo, należy ją odrzucić do pudełka.
Następnie gracz musi dobrać wierzchnią kartę z talii i położyć przed sobą (stroną
z datą do dołu), obok swoich pozostałych kart.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin