zycie_to_gra_czyli_jak_grac_by_wygrac_Edycja_dla_kobiet_gameko.pdf

(169 KB) Pobierz
¯ycie to gra,
czyli jak graæ, by wygraæ.
Edycja dla kobiet
Autor: Florence Scovel Shinn
T³umaczenie: Gabriela Górnicka
ISBN: 978-83-246-1970-2
Tytu³ orygina³u:
The Game of Life
for Women: And How to Play It
Format: 122x194, stron: 96
Prawda ¿ycia
• Ponadczasowa m¹droœæ duchowego œwiata
• Spe³nianie najg³êbszych pragnieñ serca
• Odkrywanie aspektów swojej w³asnej istoty
Guru kobiecych dusz
Florence Scovel Shinn jest œwiatowej s³awy przewodniczk¹ duchow¹. Z jej wiedzy
oraz rad dotycz¹cych odnalezienia sensu ¿ycia, spe³nienia i sposobów na osi¹gniêcie
¿yciowego sukcesu skorzysta³y ju¿ ca³e pokolenia. Ksi¹¿ka ¯ycie to gra, czyli jak graæ,
by wygraæ. Edycja dla kobiet wiele lat po pierwszym wydaniu jest wci¹¿ uznawana
za jedn¹ z najwa¿niejszych pozycji z zakresu rozwoju wewnêtrznego.
Chocia¿ oryginalne dzie³o Florence Scovel Shinn oraz zawarte w nim wskazówki,
historie i pouczenia odnosi³y siê do mê¿czyzn, szybko znalaz³y one uznanie tak¿e wœród
przedstawicielek p³ci piêknej. Teraz wreszcie i Ty masz szansê poznaæ poruszaj¹ce
duszê koncepcje, specjalnie zaktualizowane oraz dostosowane do kobiecej wra¿liwoœci
i specyficznego punktu widzenia.
Co naprawdê rz¹dzi Twoim ¿yciem?
• Odszukaj odpowiedzi na drêcz¹ce Ciê pytania.
• Uwierz w moc sprawiedliwoœci dziejowej.
• Doceñ si³ê wyobraŸni.
• Zapanuj nad trzema sferami swojego umys³u.
• Dostrzegaj niezwyk³e mo¿liwoœci nawet w beznadziejnych sytuacjach.
Spis tre ci
1
Gra ........................................................................................7
2
Prawo dobrobytu ................................................................15
3
Moc sïowa ...........................................................................23
4
Zasada braku oporu ...........................................................31
5
Prawo karmy i prawo przebaczenia ..................................39
6
Zrzucenie brzemienia ........................................................47
7
Miïo Ê ..................................................................................55
8
Intuicja lub przewodnictwo ..............................................65
9
Doskonaïe wyra enie siebie lub Boski Projekt ................75
10
Zaprzeczenia i afirmacje ..................................................85
1
Gra
WiÚkszo Ê ludzi uwa a, e ycie jest walkÈ, choÊ nie jest ono
walkÈ, lecz grÈ.
Tej gry nie mo na jednak wygraÊ bez znajomo ci ducho-
wego prawa, a Stary i Nowy Testament przedstawiajÈ zasady gry
w niezwykle jasny sposób. Jezus Chrystus nauczaï, e ta wspa-
niaïa gra polega na
dawaniu i otrzymywaniu.
„Kobieta zbiera to, co posiaïa”. To oznacza, e cokolwiek
wysyïa wiatu lub czyni, to do niej powróci; otrzyma to, co
sama daïa.
Je li sieje nienawi Ê, zbierze nienawi Ê; je li sieje miïo Ê,
zbierze miïo Ê; je li krytykuje, spotka siÚ z krytykÈ; je li kïamie,
zostanie okïamana; je li oszukuje, zostanie oszukana. Jezus uczy
nas tak e, e nasza wyobra nia odgrywa kluczowÈ rolÚ w grze
ycia.
„Z caïÈ pilno ciÈ strze swego serca (lub wyobra ni), bo
ycie ma tam swoje ródïo”. (KsiÚga Przysïów 4,23)
To oznacza, e cokolwiek kobieta sobie wyobra a, prÚdzej
czy pó niej materializuje siÚ w jej yciu. Znaïam kobietÚ,
która baïa siÚ pewnej choroby. To byïa rzadka choroba i trudno
byïo siÚ niÈ zaraziÊ, lecz ona ciÈgle jÈ sobie wyobra aïa i czytaïa
o niej, a choroba ujawniïa siÚ w jej organizmie. Ta kobieta
umarïa, poniewa padïa ofiarÈ wïasnej wypaczonej wyobra ni.
¿ycie to gra, czyli jak graÊ, by wygraÊ. Edycja dla kobiet
Dlatego, aby zwyciÚ yÊ w grze ycia, musimy wyÊwiczyÊ
naszÈ wyobra niÚ. Osoba obdarzona wyobra niÈ, która nauczyïa
siÚ tworzyÊ jedynie pozytywne obrazy, urzeczywistnia „ka de
sïuszne pragnienie swojego serca” — pragnienie zdrowia, bo-
gactwa, miïo ci, przyjacióï, doskonaïego samospeïnienia, naj-
wy szych ideaïów.
Wyobra niÚ okre la siÚ jako „no yczki umysïu”, które dzieñ
po dniu wycinajÈ pojawiajÈce siÚ w nim obrazy i prÚdzej czy
pó niej czïowiek spotyka twory swojego umysïu w zewnÚtrz-
nym wiecie. Grecy mawiali: „Poznaj siebie”.
IstniejÈ trzy sfery umysïu:
wiadomo Ê, pod wiadomo
Ê i
nad-
wiadomo Ê.
Pod wiadomo Ê to siïa bez kierunku. Podobnie
jak para lub elektryczno Ê, wymaga indukcji i poddaje siÚ kie-
rownictwu. Cokolwiek kobieta intensywnie odczuwa lub ywo
sobie wyobra a, wywiera wpïyw na pod wiadomo Ê i zostaje
urzeczywistnione w najdrobniejszych szczegóïach.
Przykïad: Znam kobietÚ, która w dzieciñstwie udawaïa, e
jest wdowÈ. Przebieraïa siÚ w czarne ubrania i nosiïa dïugi czar-
ny welon, a ludzie uwa ali jÈ za pomysïowÈ i zabawnÈ. Dorosïa
i wyszïa za mÈ za mÚ czyznÚ, którego mocno kochaïa. Nie-
dïugo potem jej mÈ zmarï a ona nosiïa dïugi, ciÈgnÈcy siÚ do
ziemi welon przez wiele lat. Jej obraz siebie jako wdowy wryï siÚ
w jej pod wiadomo Ê i w odpowiednim czasie urzeczywistniï
siÚ, choÊ spowodowaïo to tylko spustoszenie.
¥wiadomo Ê okre la siÚ jako miertelny lub przyziemny
umysï. To umysï ludzki, który widzi wiat takim, jaki
siÚ on
wydaje.
Widzi mierÊ, klÚski, choroby, ubóstwo i ograniczenia
wszelkiego rodzaju i wpïywa na pod wiadomo Ê.
Nad wiadomo Ê to Umysï Boski w ka dym czïowieku i kró-
lestwo doskonaïych idei. W niej tkwi „doskonaïy wzór” opisywa-
ny przez Platona,
Boski Projekt;
poniewa istnieje Boski Projekt
dla ka dego czïowieka. „Masz swoje miejsce na ziemi, którego
nie mo e zajÈÊ nikt inny; misjÚ do wypeïnienia, której nie
mo e wypeïniÊ nikt inny”.
–8–
Gra
W nad wiadomo ci istnieje doskonaïy obraz Boskiego Pro-
jektu. Zwykle w wiadomo ci pojawiajÈ siÚ jego przebïyski
w postaci nieosiÈgalnego ideaïu — „czego , co jest zbyt piÚkne,
aby byïo prawdziwe”.
W rzeczywisto ci jest to prawdziwe przeznaczenie czïowieka
(lub cel jego ycia), którego przebïyski pochodzÈ od Nieskoñ-
czonej Inteligencji
tkwiÈcej w czïowieku.
Jednak wielu ludzi nie zna swojego prawdziwego przezna-
czenia i dÈ y do celów, które nie dajÈ im poczucia speïnienia
i których osiÈgniÚcie przynosi im jedynie poczucie pora ki
i niezadowolenia.
Przykïad: Pewna kobieta przyszïa do mnie i poprosiïa o mo-
dlitwÚ, aby wyszïa za pewnego mÚ czyznÚ, w którym byïa
bardzo zakochana. (Nazywaïa go A. B.).
Odpowiedziaïam, e to byïoby naruszeniem duchowego
prawa, ale pomodlÚ siÚ, aby znalazïa wïa ciwego mÚ czyznÚ,
który zostaï wybrany dla niej przez Boga i nale y do niej na mocy
Boskiego prawa.
Dodaïam: „Je li A. B. jest dla ciebie wïa ciwym mÚ czy-
znÈ, nie mo esz go straciÊ, a je li nim nie jest, znajdziesz in-
nego mÚ czyznÚ”. CzÚsto widywaïa A. B., ale ich przyja ñ nie
rozwijaïa siÚ w po Èdanym przez niÈ kierunku. Pewnego dnia
zadzwoniïa do mnie, mówiÈc: „Wiesz, w ostatnim tygodniu A. B.
nie wydawaï mi siÚ ju taki wspaniaïy”. Odparïam: „Mo e to
nie on, lecz inny mÚ czyzna zostaï ci przeznaczony przez Boga”.
Niedïugo potem spotkaïa innego mÚ czyznÚ, który od razu siÚ
w niej zakochaï i powiedziaï, e jest jego ideaïem. Mówiï jej
wiele rzeczy, które zawsze pragnÚïa usïyszeÊ od A. B.
„To byïo niesamowite”, stwierdziïa i wkrótce odwzajem-
niïa jego miïo Ê i zupeïnie straciïa zainteresowanie A. B. Ta
historia pokazuje prawo substytucji. Niewïa ciwa idea zostaïa
zastÈpiona wïa ciwÈ, dlatego obyïo siÚ bez straty i wyrzeczeñ.
Jezus Chrystus powiedziaï: „Szukajcie wpierw królestwa
Bo ego, a wszystko inne bÚdzie wam dodane” i o wiadczyï, e
królestwo Bo e
jest w nas.
To królestwo
wïa ciwych idei
lub
–9–
Zgłoś jeśli naruszono regulamin