Opis techniczny.docx

(38 KB) Pobierz

 

 

 

 

 


Katedra Inżynierii Drogowej

Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska

Politechnika Gdańska

Gdańsk, 26 stycznia 2015r.

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Projekt odcinka drogi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Projektował:              Krzysztof Czerwinski                                         

                            132607, gr. 4                                                                                                 

Sprawdził:              mgr inż. Joanna Wachnicka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OŚWIADCZENIE

 

 

 

Oświadczam, że projekt został sporządzony zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, a koncepcja została wykorzystana jedynie w celu edukacyjnym, niekomercyjnym.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opis techniczny

 

1.              Wstęp

 

Podstawą opracowania jest temat wydany przez Katedrę Inżynierii Drogowej Politechniki Gdańskiej. Celem opracowania jest zaprojektowania drogi klasy G od punktu A(464015; 676790) do punktu B(463205; 675418), według podkładu mapowego nr5. Zleceniodawcą jest Katedra Inżynierii Drogowej Politechniki Gdańskiej.

 

     Zakres opracowania obejmuje:

a)    Opis techniczny (część opisowa, część obliczeniowa)

b)   Rysunek nr 1: Plan sytuacyjny w skali 1:2000

c)    Rysunek nr 2: Przekrój podłużny w skali 1:200/1:2000

d)   Rysunek nr 3: Przekroje normalne w skali 1:50

 

2.              Podstawa prawna

             

-              zlecenie inwestora

-              Ustawa z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane

(Dz. U. 1994 Nr 89 poz. 414)

-              Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.

(Dz. U. Nr 43, poz. 430)

 

3.              Charakterystyka stanu istniejącego

 

Trasa projektowanej drogi przebiega przez teren pagórkowaty, poza terenem zabudowanym.

 

4.              Opis przyjęcia założeń projektowych

 

Klasa drogi: główna (G)

Prędkość projektowa: 60 km/h

Szerokość pasów ruchu: 3,5 m

Szerokość poboczy: 1,2m

Spadki poprzeczne jezdni na odcinkach prostych: 2%

Spadki poprzeczne poboczy na odcinkach prostych: 6%

Spadki poprzeczne jezdni na łuku: 6%

Spadki poprzeczne poboczy na łuku: 6 i 8%

Pochylenie skarp: 1:1,5

Szerokość rowów odwadniających: 0,4m

Promień łuków poziomych: 350 i 400m

Graniczne pochylenie podłużne: 10%

Promień łuku pionowego wypukłego: 2500m

 

4.              Obliczenia dotyczące łuków poziomych

 

Współrzędne punktów

 

A(464015; 676790)

W1(464070; 676366)

W2(463295; 676044)

B(463205; 675418)

 

Długości odcinków

 

AW1=XW1-XA2+YW1-YA2=427,55 m

W1W2=XW2-XW12+YW2-YW12=839,23 m

AW1=XB-XW22+YB-YW22=632,44 m

 

Kąt wewnętrzny łuku

 

cosα1=[Xw1-Xa*Xw2-Xw1+Yw1-Ya*Yw2-Yw1](Xw1-Xa)2+(Yw1-Ya)2*Xw2-Xw12+Yw2-Yw12=-0,058214

α1=74,828869°

 

cosα2=[Xw1-Xa*Xw2-Xw1+Yw1-Ya*Yw2-Yw1](Xw1-Xa)2+(Yw1-Ya)2*Xw2-Xw12+Yw2-Yw12=0,3054777

α2=59,256553°

 

Krętość drogi

 

K=αiL=74,828869°+59,256553°0,42755+0,83923+0,63244=70,6°km

 

Prędkość miarodajna

 

Vm=minVp+20;100=min80;100=80 kmh

 

5.Obliczenia dotyczące krzywych przejściowych

 

Dobór parametru klotoidy

 

Dla pierwszego łuku poziomego:

 

1)              Warunek dynamiki i komfortu ruchu

 

Amin1=vp33,63k

k=0,7

Amin1=6033,63∙0,7=81,3

 

2)              Warunek geometryczny układu KP-ŁK-KP

 

Amax2=Rπα180=3503,1416∙74,828869180=400,0

 

3)              Warunek estetyki ze względu na kąt zwrotu KP

 

Amin3=R3=3503=116,7

Amax4=R=350

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin