PDiA - Projektowanie - Semestr 6 - Civil 3D - Prezentacja nr 05a-07a - Roboty ziemne i korekta rowów - Slajdy 32-77.pdf

(6853 KB) Pobierz
Kolejność działań przy modelowaniu korytarza
Z uwagi na pewne uwarunkowania programów modelujących korpusy
dróg (w tym i Civila 3D) kolejność działań będzie następująca:
1.
Stworzenie pierwotnego modelu korytarza opartego na zespole, w
którym rowy zostaną utworzone automatycznie na podstawie
warunków minimalnej głębokości.
2.
Na podstawie tego korytarza odrysujemy na profilu pierwotną
niweletę rowów opartą właśnie na warunkach minimalnych.
3.
Następnie zmienimy zespół korytarza na taki, który będzie połączony
ze stworzoną wcześniej niweletą rowów.
4.
Modyfikując niweletę rowów będzie można zaprojektować jej
odpowiednie spadki podłużne i skierować wodę we właściwe miejsce.
Zaczynamy od przekopiowania z mojego pliku odpowiednich zespołów – pierwotnego i
docelowego. PRZYGOTOWANE SĄ CZTERY WERSJE RÓŻNIĄCE SIĘ
SZEROKOŚCIĄ JEZDNI. SZEROKOŚĆ POBOCZY I GRUBOŚCI ORAZ ILOŚĆ
WARSTW NALEŻY DOSTOSOWAĆ DLA SWOJEGO PRZYPADKU.
We właściwościach podzespołów pasów ruchu (opcja z menu kontekstowego ukazującego się po naciśnięciu prawego
przycisku myszy na podzespole, należy to zrobić oddzielnie dla lewego i prawego pasa) należy zmienić według swoich
potrzeb szerokości pobocza(tutaj 1,5 m), grubość warstw oraz szerokości odsadzek. W MOICH ZESPOŁACH WYSTĘPUJE
MAKSYMALNA ILOŚĆ WARSTW KONSTRUKCYJNYCH, JEŻELI W DANYM PRZYPADKU JEST ICH MNIEJ, TO
NIEKTÓRE Z NICH MOŻNA USUNĄĆ OKREŚLAJĄC ICH GRUBOŚĆ JAKO 0. Tu widoczna są ustawienia pas lewego…
…a tutaj lewego pobocza
Przesłane zespoły posiadają pionowe boczne krawędzie warstw konstrukcyjnych. Ich odsadzki
regulujemy tak, aby ogólnie zgadzały się z tymi, jakie są zaprojektowane na rysunkach
szczegółów krawędzi nawierzchni. Poniżej widok po nałożeniu czerwonej linii oznaczającej
prawdziwe odsadzki na odsadzki „ideowe”, jakie można ustalić w tym zespole.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin