13_01_15_Prezentacja_Bartczak.pdf

(51 KB) Pobierz
dr inż. Marek Bartczak
OCENA WPŁYWU INTERFEJSU SYSTEMU
ETCS POZIOM 1 NA DZIAŁANIE URZĄDZEŃ
STEROWANIA RUCHEM KOLEJOWYM
Europejski System Zarządzania
Ruchem Kolejowym ERTMS
Europejski System
Sterowania Pociągiem
ETCS
Europejski System Kolejowej
Radiokomunikacji Ruchomej
GSM-R
System ETCS L1
Bez aktualizacji informacji
(eurobalisy przełączalne)
Z aktualizacją informacji
(eurobalisy, europętle)
Cel stosowania systemu ETCS L1
- podniesienie bezpieczeństwa i sprawności jazdy pociągów
Realizacja celu
- ułatwienie pracy maszyniście przez przeniesienie informacji dotyczących sposobu jazdy z
przytorowych urządzeń sygnalizacyjnych do urządzeń w kabinie pojazdu trakcyjnego
- kontrolowanie czujności maszynisty
- kontrolowanie prędkości jazdy pociągu, w zależności od wskazań sygnałowych na
sygnalizatorach lub innych potrzeb (np. przy ograniczeniu prędkości)
Struktura systemu ETCS L1
część przytorowa:
- kodery LEU (ang. Lineside Electronic Unit)
- sterowniki
- eurobalisy
- europętle
Zgłoś jeśli naruszono regulamin