Plan współpracy z Rodzicami w roku szkolnym 2013/14
grupa „Motylki” /5-latki/
FORMY WSPÓŁPRACY
ZADANIA
TERMIN REALIZACJI
Zebrania ogólne z udziałem dyrektora przedszkola
· Przedstawienie głównego kierunku pracy wychowawczo- dydaktyczno- opiekuńczej na rok szkolny 2013/2014
· Zapoznanie z harmonogramem uroczystości przedszkolnych i środowiskowych
· Omówienie organizacji pracy placówki (ramowy rozkład dnia, zajęcia dodatkowe, zasady bezpieczeństwa, opłaty, ubezpieczenie, itp.)
· Sprawy organizacyjne, pytania i wnioski
Wrzesień 2013
Zebrania grupowe
· Zapoznanie z dokumentami, w oparciu o które realizowana jest praca wychowawczo- dydaktyczna:
- Podstawa programowa wychowania przedszkolnego
- Koncepcja Rozwoju Przedszkola Niepublicznego Słoneczko w Toruniu na lata 2013-2016
- Koncepcja Pracy Wychowawczo- Dydaktyczno- Opiekuńczej Przedszkola Niepublicznego Słoneczko w Toruniu na rok szkolny 2013-2014
- Program wychowania przedszkolnego „Zanim będę uczniem”
- Program wychowawczy „Ja, ty, my” Przedszkola Niepublicznego Słoneczko w Toruniu
· Omówienie ramowego rozkładu dnia, harmonogramu zajęć dodatkowych
· Uzyskanie upoważnień, oświadczeń deklaracji /dotyczących odbioru dzieci, danych osobowych, wykorzystania obrazu dziecka w mediach, udziału w zajęciach dodatkowych/
· Podkreślenie partnerstwa Rodziców w tworzeniu klimatu i działalności wychowawczo- dydaktycznej
- opracowanie planu współpracy z udziałem rodziców
- ustalenie wspólnego systemu motywacyjnego
· Przedstawienie wyników diagnozy oraz obserwacji pedagogicznych, informowanie rodziców o sukcesach i trudnościach ich dzieci
· Określenie kierunku pracy z dzieckiem zdolnym oraz z dzieckiem wymagającym wsparcia
· Zapoznanie z programem pracy indywidualnej.
Listopad 2013
· Podsumowanie pracy dydaktyczno- wychowawczej za I półrocze
Styczeń 2014
· Przedstawienie wyników diagnozy oraz obserwacji pedagogicznych
· Przebieg pracy dydaktyczno- wychowawczej w II półroczu
· Podsumowanie wyników wspólnie podjętych zadań
Maj 2014
Kontakty indywidualne
· Konsultacje indywidualne /zapoznanie z wynikami diagnozy /
Kwiecień 2014
· Konsultacje z inicjatywy rodziców lub n-lek --przekazywanie bieżących informacji dotyczących rozwoju dziecka
· Zwrócenie uwagi na wspieranie dzieci zdolnych i łagodzenie trudności jakie napotykają
· Określanie jednolitych działań w przypadku występujących problemów
· Udzielanie informacji o możliwych działaniach pomocniczych (porady specjalistów, konsultacje z pracownikami Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej)
Na bieżąco
Kąciki informacyjne
· Prezentowanie aktualnie realizowanej tematyki, celów wychowawczo- dydaktycznych w oparciu o program; propozycji zabaw, ćwiczeń tekstów piosenek i wierszy; ciekawostek oraz informacji dotyczących aktualnych spotkań, wyjść, wycieczek, itp.
Zajęcia otwarte
· Zintegrowany blok zajęć dydaktycznych
Uroczystości z udziałem rodziców
i dziadków
· Jasełka
· Dzień Babci i Dziadka
· Dzień Mamy i Taty
· Dzień Dziecka
· Zakończenie roku szkolnego
Grudzień 2013
Czerwiec 2014
Pomoc w organizacji uroczystości i imprez przedszkolnych, przygotowaniu dzieci do udziału
w konkursach
· Organizacja „Jasełek” z udziałem rodziców
· Włączanie się do pomocy w wyjściach, wycieczkach
· Pomoc w organizowaniu uroczystości, w przygotowaniu strojów
Cały rok
Pedagogizacja Rodziców
· Udostępnianie fachowej literatury
· Organizowanie na terenie przedszkola spotkań z udziałem specjalistów
Współudział Rodziców w życiu przedszkola i grupy
· Włączenie rodziców w akcję „Cała Polska czyta dzieciom”
· Zaproszenie rodziców i dzieci do udziału w konkursie na kukiełkę, pacynkę, ulubionego bohatera bajki
· Udział rodziców w „Biesiadach literackich”
· Prezentowanie zawodów wykonywanych przez rodziców
· Organizacja kącika „Wędrującej książki”
· Udział w okolicznościowych zbiórkach (np. na rzecz schroniska dla zwierząt)
· Poznanie oczekiwań rodziców w zakresie metod wychowawczych
· Wspólna analiza Programu wychowawczego „Ja, ty, my”, jednogłośne podjęcie decyzji o wdrożeniu programu do realizacji (systemu motywacyjnego)
kasiazabka123