Zmotoryzowana klapa bagażnika.doc

(779 KB) Pobierz
D4EA0498P0

D4EA0498P0

ZADANIE I USYTUOWANIE : Klapa bagażnika z napędem

1. Zadanie

Rola i funkcje napędzanej pokrywy bagażnika :

·         Otwieranie i zamykanie klapy tylnej bez wysiłku

·         Zaryglowanie i odryglowanie bagażnika

·         Otwieranie i zamykanie klapy tylnej bez wysiłku

2. Zabudowa

(1) Siłowniki wyważające klapy tylnej napędzanej.

(2) Kalkulator klapy tylnej z napędem.

(3) Mechanizm klapy tylnej napędzanej.

(4) Moduł wspomagania zamykania klapy tylnej z napędem.

(5) Przycisk zamknięcia klapy tylnej z napędem.

(6) Sterowanie otwarcia klapy tylnej z napędem.

(7) Zamek wspomagany klapy tylnej z napędem.

(8) Sygnał dzwiękowy napedzanej pokrywy bagażnika.

 

 

D4EA0499P0

Interfejs człowiek maszyna : Klapa bagażnika z napędem

1.      Aktywacja / Dezaktywacja / Regulacja

 

(1)Pilot zdalnego sterowania wysokiej częstotliwości.

"a" Zdalne otwieranie klapy tylnej zmotoryzowanej.

"b" Zewnętrzny stycznik otwarcia klapy tylnej z napędem.

"c" Przycisk zamknięcia klapy tylnej z napędem.

 

"d" Stycznik wewnętrzny otwarcia klapy tylnej z napędem.

1.1. Otwieranie klapy tylnej zmotoryzowanej

Sterowanie otwierania klapy tylnej zmotoryzowanej :

·         Nacisk na sterowanie zdalne otwierania klapy tylnej napędzanej "a" pilota zdalnego sterowania wysokiej częstotliwości

·         Naciśnięcie na zewnętrzny stycznik otwarcia klapy tylnej zmotoryzowanej "b"

·         Naciśnięcie na wewnętrzny stycznik otwarcia klapy tylnej z napędem "d"

UWAGA : Otwieranie za pomocą napędu klapy tylnej może zostać zatrzymane w każdej chwili przez naciśnięcie wewnętrznego stycznika otwarcia klapy tylnej z napędem "d", zewnętrznego stycznika otwarcia klapy tylnej z napędem "b" lub pilota zdalnego sterowania wysokiej częstotliwości w "a".

1.2. Zamykanie klapy tylnej z napędem

Sterowania zamykania klapy tylnej zmotoryzowanej :

·         Naciśnięcie na zewnętrzny stycznik otwarcia klapy tylnej zmotoryzowanej "b"

·         Naciśnięcie na stycznik zamknięcia klapy tylnej zmotoryzowanej "c"

Pierwsze naciśnięcie uruchamia przemieszczanie za pomocą napędu, drugie naciśnięcie zatrzymuje przemieszczanie, a trzecie kolejne naciśnięcie zmienia kierunek przemieszczania na przeciwny.

Naciśnięcie na stycznik "a" pilota zdalnego sterowania wysokiej częstotliwości lub na wewnętrzny stycznik otwarcia klapy tylnej z napędem "d" umożliwia wyłącznie otwarcie klapy tylnej.

UWAGA : Zamykanie za pomocą napędu klapy tylnej może zostać zatrzymane w każdej chwili przez naciśnięcie wewnętrznego stycznika otwarcia klapy tylnej z napędem "d", zewnętrznego stycznika otwarcia klapy tylnej z napędem "b" lub pilota zdalnego sterowania wysokiej częstotliwości (w "a").

1.3. Personalizacja kąta otwarcia klapy tylnej zmotoryzowanej

Użytkownik może regulować kąt otwarcia klapy tylnej zmotoryzowanej.

UWAGA : Kąt otwarcia klapy tylnej zmotoryzowanej powinien wynosić co najmniej 50 stopni, aby mógł być zapamiętany.

Procedura personalizacji kąta otwarcia klapy tylnej zmotoryzowanej :

·         Zatrzymać otwieranie za pomocą napędu klapy tylnej pod żądanym kątem przez naciśnięcie stycznika zamknięcia klapy tylnej za pomocą napędu "c"

·         Nacisnąć i przytrzymać przez przynajmniej 3 sekundy stycznik zamknięcia klapy tylnej zmotoryzowanej "c"

·         Pozycja klapy tylnej napędzanej jest zapamiętana przez kalkulator klapy tylnej napędzanej

UWAGA : Reinicjalizację kąta otwarcia można wykonać przez naciśnięcie i przytrzymanie przekraczające 3 s stycznika zamknięcia klapy tylnej z napędem "c" lub zewnętrznego stycznika otwarcia klapy tylnej z napędem "b".

2. Parametryzacja

Nie dotyczy.

3. Prezentacja informacji z układu

Kalkulator klapy tylnej napędzanej steruje sygnał dźwiękowy "bip" , aby zasygnalizować następujące pozycje klapy tylnej napędzanej :

·         Informacja otwierania napędzanego klapy tylnej

·         Informacja zamykania napędzanego klapy tylnej

·         Informacja o wzięciu pod uwagę zapamiętania kąta otwarcia klapy tylnej

·         Informacja o skasowaniu zapamiętania kąta otwarcia klapy tylnej

W przypadku niemożności zapamiętania kąta otwarcia, lub niemożności wykonania ruchu, inny alarm dźwiękowy jest emitowany przez kalkulator klapy napędzanej.

 

 

D4EA04BZP0 - 3 - 03/06/2016

Opis - Działanie : Zespół zamka klapy tylnej z napędem

1.      Opis

 

(1) Moduł wspomagania zamykania klapy tylnej z napędem.

(2) Zamek klapy tylnej napędzanej.

"a" Złącze 2 stykowe czarne.

"b" Złącze 4 stykowe czarne.

2. Zadanie

Rola zespołu zamka klapy tylnej z napędem :

·         Zablokować rygiel zamka klapy tylnej z napędem

·         Wspomóc zamknięcie klapy tylnej z napędem

·         Docisnąć klapę tylną z napędem do uszczelki

3. Działanie

3.1. Moduł wspomagania zamykania klapy tylnej z napędem

 

"c" Silnik.

"d" Koło zębate.

"e" Kabel .

"f" Koło zębate.

Kalkulator klapy tylnej z napędem dostarcza impuls do przekaźnika modułu wspomagania zamykania klapy tylnej z napędem który włącza zasilanie silnika "c" modułu zasilania zamykania klapy tylnej z napędem.

Długość impulsu jest zmienna w funkcji napięcia akumulatora sterowania.

Po tym impulsie, moduł wspomagania zamykania klapy tylnej z napędem zasila się sam i zatrzymuje się automatycznie.

Silnik "c" modułu wspomagania zamykania klapy tylnej z napędem obraca koła zębate "f" i "d" (Silnik obraca się zawsze w tym samym kierunku).

Obrót koła zębatego "d" powoduje ciągnięcie linki "e" i przemieszczenie zapadki zamka wspomaganego klapy tylnej z napędem (2).

Jeden z zestyków zamka klapy tylnej z napędem przesyła położenie zapadki do kalkulatora klapy tylnej z napędem, drugi pozwala na samo-zasilanie i zatrzymuje automatycznie silnik "c" modułu wspomagania zamykania klapy tylnej z napędem.

Silnik "c" modułu wspomagania zamykania klapy tylnej z napędem jest rozłączony, gdy zasilanie jest wyłączone, co powoduje powrót do położenia początkowego koła zębatego "d".

3.2. Zamek wspomagany klapy tylnej z napędem

Zamek wspomagany klapy tylnej z napędem (2) posiada wbudowany silnik zwykłego odblokowania, który umożliwia odłączenie zewnętrznego sterowania otwierania klapy tylnej.

4. Parametry elektryczne

 

"a" Złącze 2 stykowe czarne

Numer styku

Oznaczenie

1

Sterowanie plusem modułu wspomagania zamykania klapy tylnej z napędem

2

Sterowanie minusem modułu wspomagania zamykania klapy tylnej z napędem

 

 

 

"b" Złącze 4 stykowe czarne

Numer styku

Oznaczenie

1

Zasilanie silnika zamka klapy tylnej z napędem

2

Masa

3

Informacja zamka klapy tylnej z napędem zamkniętej na drugi zaczep

4

Informacja zamka klapy tylnej z napędem zamkniętej na pierwszy zaczep

5. Uczenie-inicjalizacja

Nie dotyczy.

 

 

D4EA01WBP0

Opis - Działanie : Mechanizm klapy tylnej napędzanej

1.      Opis

(1) Siłowniki klapy tylnej z napędem.

(2) Mechanizm klapy tylnej napędzanej.

Mechanizm napędzanej klapy tylnej zapewnia otwieranie i zamykanie pokrywy.

Położenie i prędkość zespołu mierzone są za pomocą potencjometru liniowego, wbudowanego w mechanizm napędzanej klapy tylnej.

2.      Działanie

 

Silnik mechanizmu napędzanej klapy tylnej "a" obraca koła zębate "e" zgodnie z kierunkiem otwierania albo zamykania napędzanej klapy tylnej.

Obrót kół zębatych "e" powoduje przemieszczanie łańcucha "f".

Zamocowania "g" linek siłowników napędzanej klapy tylnej połączone są z łańcuchem "f" i powodują przemieszczanie zamocowań linek siłowników napędzanej klapy tylnej, co z kolei powoduje otwierania albo zamykanie klapy.

Potencjometr liniowy "h" przekazuje informację o położeniu i prędkości kalkulatorowi napędzanej klapy tylnej.

Mechanizm napędzanej klapy tylnej można odłączyć za pośrednictwem sprzęgła "c" w wyniku oddziaływania silnika sprzęgła "b" na sprężynę sprzęgła "d", która blokuje albo zwalnia wałek przekładni planetarnej usytuowany pod "d".

3. Parametry elektryczne

Charakterystyka potencjometru liniowego :

·         Napięcie 5 V

·         Wyjście informacji : Położenie zawarte pomiędzy 0,4 i 4,6 V (0,4 V = Przy zamkniętych drzwiach bagażnika ; 4,6 V = Otwarte drzwi bagażnika otwierane do góry)

·         Rezystancja całkowita : 5 kiloomów

·         Rezystancja pomiędzy wyjściem informacji i masą potencjometru: pomiędzy około 30 omów i 4,9 kiloomów (Zmierzyć : Zlacze odlaczony)

Charakterystyka sterowania silnika sprzęgła :

·         Sterowanie : RCO

·         Czas trwania napięcia : Około 500 ms

Progi napięcia roboczego :

·         mniejsze od 8 V - większe od 16 V : System nie działa, rozłączenie sprzęgła nie jest możliwe

·         Zawarte między 8 i 10,5 v : System nie działa, możliwe jest tylko rozłączenie sprzęgła

 

 

Czarne 8-stykowe złącze

Nr styku

Oznaczenie

1

Sterowanie silnika klapy tylnej napędzanej (Bez otwarcia klapy gdy na +)

2

Sterowanie silnika klapy tylnej napędzanej (Bez zamknięcia klapy gdy na +)

3

Nie podłączone

4

Sterowanie silnika sprzęgła mechanizmu klapy tylnej (Sterowanie rozsprzęglenia gdy na +)

5

Zasilanie potencjometru

6

Sterowanie silnika sprzęgła mechanizmu klapy tylnej (Sterowanie zesprzęglenia gdy na +)

7

Informacja pozycja klapy tylnej napędzanej

8

Masa potencjometru

4. Czytanie/uczenie / Inicjacja

Nie dotyczy.

 

 

D4EA04B2P0

Opis - Działanie : Kalkulator klapy tylnej z napędem

1.      Opis

 

(1) Kalkulator klapy tylnej z napędem.

"a" Złącze 16 ścieżek białe.

"b" Złącze 8 stykowe czarne.

Dostawca: STABILUS.

2. Zadanie

Rola kalkulatora klapy tylnej napędzanej :

·         Pobieranie żądań użytkownika

·         Pobieranie żądań inteligentnego modułu sterującego (BSI1)

·         Pobieranie pozycji bezwzględnej klapy

·         Pobieranie stanu zamka

·         Pobieranie stanu zamka wspomaganego

·         Zasilanie oświetlenia włącznika zamykania klapy tylnej napędzanej

·         Sterowanie silnika klapy tylnej napędzanej

·         Sterowanie silnika zesprzęglenia/rozsprzęglenia klapy tylnej napędzanej

·         Sterowanie modułem wspomagania zamykania klapy tylnej z napędem

·         Zapamiętanie pozycji klapy tylnej napędzanej

2.      Parametry elektryczne

 

 

"a" Złącze 16 ścieżek białe

Nr.styku

Oznaczenie

1

Sterowanie modułu wspomagania zamykania klapy tylnej

2

Informacja zestyku napędu zamka klapy tylnej z napędem

3

Sterowanie sygnalizatora dźwiękowego klapy tylnej z napędem +

4

Informacja o otwarciu klapy tylnej z napędem

5

Sterowanie brzęczyka zmotoryzowanych drzwi bagażnika -

6

Nie podłączone

7

Sterowanie oświetlenia przycisku zamknięcia klapy tylnej z napędem

8

Sterowanie modułu wspomagania zamykania klapy tylnej

9

Masa

10

Masa

11

CAN CAR low

12

CAN CAR high

13

Sterowanie wysunięcia klapy tylnej z napędem za pomocą przycisku zewnętrznego

14

Sterowanie + superzamka tylnego zamka

15

Zasilanie kalkulator + BAT

16

Zasilanie kalkulator + CPC

 

"b" Złącze 8 stykowe czarne

Nr.styku

Oznaczenie

1

Sterowanie silnika klapy tylnej napędzanej (Bez otwarcia klapy gdy na +)

2

Sterowanie silnika klapy tylnej napędzanej (Bez zamknięcia klapy gdy na +)

3

Nie podłączone

Zgłoś jeśli naruszono regulamin