Zestaw ćwiczeń porannych nr :
- ustawi się sprawnie w określony sposób, zmieni miejsce i układ ustawienia
- będzie poruszało się sprawnie, zachowując równowagę
- będzie przeskakiwało przeszkody płaskie
TEMATYKA KOMPLEKSOWA „WKRÓTCE WIELKANOC” (kontynuacja tematyki)
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA Kształtowanie postawy gotowości do poznawania i działania
Data
Uwagi
Sytuacja edukacyjna
Zamierzone osiągnięcia dziecka
30.03.
Poniedziałek
„Wielkanocny stół”- rozmowa w oparciu o wiersz E. Skarżyńskiej
„Przedświąteczne porządki”- opowieść ruchowa przy akompaniamencie muzycznym
- rozpoznaje symbole i charakterystyczne potrawy związane z tradycjami wielkanocnymi
- będzie uczestniczyło w planowaniu działań i zgodnie z planem wykonuje zadania (projektowaniu dekoracji wielkanocnego stołu)
- zastosuje prawidłowo wyrażenia przyimkowe (zawierające: na, pod, do, w, przed, za, obok)
- zareaguje prawidłowo ruchem na zmiany metrum w czasie zabaw z akompaniamentem muzycznym
- odegra scenki wg własnego pomysłu
- zinterpretuje utwór, posługując się mimiką, gestem i ruchem
o. 15 dz. 1
o. 1 dz. 2
o. 3 dz. 2
o. 8 dz. 2
o. 7 dz. 2
31.03.
Wtorek
„Moja pisanka”- ozdabianie sylwety jajka dowolnie wybraną techniką
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 14 (gazety)
- obejrzy zdjęcia i ilustracje pisanek, kraszanek wykonanych różnymi technikami
- dokona swobodnego wyboru techniki plastycznej
- uzasadni swój wybór techniki
- zachowuje porządek w miejscu pracy
- będzie kontrolowało utrzymywanie prawidłowej postawy ciała w czasie wykonywania ćwiczenia
- będzie manipulowało przyborami w trakcie poruszania się
- wykona ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu
o. 9 dz. 1
o. 9 dz. 2
o. 2 dz. 3
o. 5 dz. 2
01.04.
Środa
„Wielkanoc tuż- tuż”- rozwiązywanie i układanie zagadek
- rozwiąże i spróbuje ułożyć zagadki słowne związane ze świętami wielkanocnymi
- stworzy ciągi nowych skojarzeń słownych
- stosuje poprawnie formy fleksyjne wszystkich odmieniających się części mowy
- słucha cierpliwie i z uwagą tego, co dorośli i koledzy mają do powiedzenia
o. 4 dz. 1
o. 3 dz. 3
o. 1 dz. 3
02.04.-03.04.
GRUPY ŁĄCZONE
- rzuca, chwyta i toczy przedmioty
- powtarza określone ruchy zgodnie z podaną sekwencją
- bezzwłocznie stawia się na sygnał zbiórki
TEMATYKA KOMPLEKSOWA „W APTECE”
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA kształtowanie postawy dbania o zdrowie
06.04.
PONIEDZIAŁEK WIELKANOCNY
07.04.
08.04.
„Poznajemy zawód aptekarza”- rozmowa z udziałem zaproszonego gościa (p. Orłowska)
- dowie się, na czym polega praca aptekarza
- rozpozna i nazwie przedmioty i urządzenia, którymi posługuje się aptekarz
- zrozumie znaczenie społeczne zawodu aptekarza
- zorientuje się, że lekarstwa należy przyjmować tylko na zlecenie lekarza w ściśle określony
- zada pytania dla uporządkowania spostrzeżeń
o. 10 dz. 2
o. 6 dz. 1
o. 3 dz. 1
09.04.
Czwartek
„Witaminki”- nauka piosenki
„Witaminkowe kukiełki”- konstruowanie kukiełki
- określi budowę wysłuchanej piosenki i wymieni elementy piosenki
- pokaże ręką kierunek linii melodycznej podczas śpiewania piosenki
- zaśpiewa poznaną piosenkę indywidualnie i w grupie, dokładnie i wyraźnie odtwarzając tekst
- zastosuje proste narzędzia podczas majsterkowania w sposób prawidłowy
- posłuży się ostrożnie narzędziami, np. nożyczkami przy wycinaniu, szpikulcem
przy wykonywaniu otworów
- zorganizuje prawidłowo miejsce swojej pracy
o...
kasiazabka123