Seidel H. - Dlaczego Zalando Techniki sprzedaży, które zmieniły zachowanie konsumentów.pdf

(4369 KB) Pobierz
Spis treści
W prowadzenie, czyli jak i to b o ysb an d ?
................................ 9
1. Coś w necie, czyli jak powstało Z a la n d o ...................17
Początki „U n ib ica te "............................................................................. 19
Nowe pole doświadczalne: ekonomia k lap kó w .................................. 22
TorstraGe 218: trzy pokoje oraz piwnica stanowią Z a la n d o ...............28
Nowy cel: to może stwórzmy największy internetowy
sklep z obuwiem
........................................................................39
Wrzask z radości ...................................................
52
Pełni werwy do rozdzielni energii - i do Szwajcarii............................ 54
W pogoni za drugim m iliardem ...........................................................65
2. Obce światy, czyli Zalando spotyka Tengelmanna .... 7
1
Karl-Eriwan Haub i dawny h a n d e l....................................................... 76
„Wielka ekspansja": show Olivera Sam w era.........................................88
3. Zakupy online - a na co to komu?
Czyli jak się zm ienia św iat z a k u p ó w
.................................. 105
Stupor i ignorancja............................................................................. 110
W dżungli liczb .................................................................................. 120
Prawie wszystko da się sprzedać online
...........................................124
Dziś online, jutro w sklepie - m ultichannel....................................... 128
Zakupy w tram w a ju ........................................................................... 137
W sieci jest miejsce - ale nie dla każdego ......................................... 140
Ciemna strona e-sklepu .....................................................................144
4. Maszyna do sprzedawania,
czyli jak funkcjonuje Z a la n d o
............................................... 149
Psychologia sukcesu ..........................................................................149
Królowie marketingu..........................................................................152
Ogień i woda:
conversion ratę
i wskaźnik z w ro tó w ............................162
Handlowcy techniczni........................................................................ 169
Big Data ............................................................................................. 178
Marki własne ..................................................................................... 185
Oferta .................................................................................................190
Rachunek, proszę! ............................................................................. 196
Człowiek i maszyna ........................................................................... 199
Punkt krytyczny systemu: logistyka.................................................. 209
Sondaż dotyczący obsługi klienta:
Zalando wypada„bardzo dobrze"- ale inni lepiej ........................... 220
Outlet Zalando:„piszcz i bierz"...........................................................223
5. Pom iędzy fabryką zysków a m ydlaną bańką,
czyli Zalando i przyszłość
....................................................... 229
Podsum owanie
...i piszczysz ze szczęścia, czyli fenomen Zalando ........................... 247
Z
ala n d o
Firma założona w lipcu 2008 przez
Roberta Gentza i Davida Schneidera
•150 000 artykułów
•1500 marek
•13,55 milionów aktywnych klientów
(czyli takich, którzy w ostatnich
12 miesiącach dokonali
co najmniej jednego zamówienia)
•100 milionów odsłon miesięcznie
1,15 mld€
1,76 mld€
•ok. 2 milionów paczek miesięcznie
(czerwiec 2014)
510 mln €
150 mln €
114 mln €
80,5 mln €
61 mln€
6 mln€
20,4 mln €
1,6 mln €
2009
Sprzedaż
2010
Strata
2011
2012
2013
Zysk operacyjny EBIT (zysk przed odliczeniem podatków i odsetek):
2010: minus 15 procent
2011: minus 12 procent
2012: minus 7 procent
2013: minus 6,5 procent
W łaściciele (stan na 1 czerwca 2013, wartości w zaokrągleniu):
lnvestment AB Kinnevik: 36 procent
European Founders Fund (bracia Samwer): 17 procent
Anders Holch Polvsen: 10 procent
Holtzbrinck Ventures: 8 procent
DST Global: 8 procent
Tengelmann Ventures: 6 procent
Inne (łącznie z Zalando Management): 15 procent
Forma spółki: europejska spółka akcyjna (SE)
Lokalizacje Zalando
Centrala w Berlinie:ponad 2000 zatrudnionych w różnych lokalizacjach,
średnia wieku 29 lat
Logistyka:Brieselang (Brandenburgia): od 2011 roku, powierzchnia 25 000
metrów kwadratowych, 1000 zatrudnionych
Erfurt (Turyngia):od 2012 roku, powierzchnia 120 000 metrów kwadratowych,
2000 zatrudnionych
M ö nchengladbach
(Nadrenia Północna-Westfalia):od 2013 roku, powierzchnia 130 000 metrów
kwadratowych, 1000 zatrudnionych
Outlety w Berlinie i Frankfurcie nad Menem
Biuro handlowe w Paryżu
Przedstawicielstwa w Niemczech (od 2008), Austrii (2009), Holandii, we Francji
(2010), Włoszech, w Wielkiej Brytanii, Szwecji (2011), Belgii, Hiszpanii,
Finlandii, Norwegii, Polsce, Danii, Szwecji (2012), Luksemburgu (2013)
Zarząd: Robert Gentz, David Schneider, Rubin Ritter
Zgłoś jeśli naruszono regulamin