Instalacja T-jet.docx

(1422 KB) Pobierz

Procedura instalacji wiązki silniki T-jet oraz 1.4 16V 90HP po liftingu

D:\Moje dokumenty\Inne\Bravo\Inne\Bravo kryśka\Forum\IMG_20160203_211011.jpg

Przykładowa wiązka gotowa do instalacji by raf31

 

 

Kolejne kroki podczas instalacji:

1.       Rozebrać obudowę kolumny kierownicy (doliną część);

2.       Przykręc manetkę (2 śruby)

D:\Moje dokumenty\Inne\Bravo\Inne\Bravo kryśka\Forum\Przykręcanie manetki (2 śruby).jpg

(przydatne narzędzie)

3.       Przeciągnąć kostkę w okolice manetki  (w przypadku manetki z stilo / bravo wsunięcie w oryginalne gniazdo)

D:\Moje dokumenty\Inne\Bravo\Inne\Bravo kryśka\Forum\Przeciągnieta wiązka - ostateczne podłaczenie.jpg

4.       Przeprowadzwiązkę w okolice grodzi (nad pedałem sprzęgła), krótki przewód (bez konektora silnikowego) zostaje w środku samochodu. Nową wiązkę wpiąć w oryginalne mocowania wiązek;

D:\Moje dokumenty\Inne\Bravo\Inne\Bravo kryśka\Forum\Przebicie gumy przegrody (nad prdłem sprzegła).jpg

 

5.       Przebić gamę montażową oryginalnej wiązki;

6.       Przeciągnąć sztywny drut przez otwór w gumie grodzi, przymocować konektory silnika taśmą izolacyjną do drutu;

7.       Przeciągnąć wiązkę do komory silnika;

8.       W przypadku sterownika zamontowanego na tylnej ścianie komory silnika rozebrać wygłuszenie tylnej ściany (plastikowe nakrętki  + 2 górne śruby blachy mocującej sterownik silnika);

9.       Przeciągnąć nową wiązkę  (obok oryginalnych) do kostki A sterownika silnika (przepchać nową wiązkę przez otwór w macie wygłuszającej – tam gdzie przechodzi oryginalna);

10.   Rozebrać kostkę A sterownika silnika

D:\Moje dokumenty\Inne\Bravo\Inne\Bravo kryśka\Forum\IMG_20150502_112441.jpg

(można wypiąć kostkę sterownika silnika bez odłączania akumulatora, odczekać 15min od wyłączenia silnika)

 

11.   Wyjąć różowe zabezpieczenie konektorów z lewej strony kostki (długie)

12.   Usunąć żółte kołki zabezpieczające gniazda w miejscach gdzie będą wpięte konektory, wpiąć konektory zgodnie z schematem (zwrócić szczególną uwagę na kierunek wkładania konektora do gniazda kostki oraz na to czy zaskoczył – charakterystyczne „klik” tu bardzo często klienci popełniają błąd za płytko wpychając konektory);D:\Moje dokumenty\Inne\Bravo\Inne\Bravo kryśka\Forum\Schemat t-jet.png

(w celu identyfikacji numeru przewodu przydatny jest multimetr, można też zastosować metodę żaróweczki na 12V)

13.   Kierunek wkładania konektorów do kostki  - gniazdo i konektor nie są symetryczne (konektor pasuje tylko w jednej orientacji !!! – poglądowe zdjęcie z T-jeta oraz rys. poglądowy producenta). Przed włażeniem konektora do slotu należy przyjrzeć się gniazdu – prawidłowa orientacja konektora w poszczególnych rzędach kostki różni się od siebie (poniższe zdjęcie przedstawia orientację dla rzędu 4 oraz 3). Należy zwrócić na to szczególną uwagę ponieważ niewłaściwy kierunek wkładania może spowodować złamanie na siłę wpychanego konektora. Właściwy montaż skutkuje charakterystycznym „klik” (ząbek kostki zaskoczył w konektorze).

UWAGA konektory umieszcza się w gnieździe bez użycia jakichkolwiek narzędzi – wystarczy palcami popychać przewód aż do zaskoczenia konektora w gnieździe (charakterystyczne klik).

 

D:\Moje dokumenty\Inne\Bravo\Inne\Bravo kryśka\Forum\Kierunek wkładania.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 


14.   Rozpiska gniazd kostki A sterownika silnika (widok od strony przewodów)

D:\Moje dokumenty\Inne\Bravo\Inne\Bravo kryśka\Forum\rozpiska konektorów w kostce.png

15.   Podłączyć zasilanie do pinu 13 kostki A (dolutować się do oryginalnego konektora)

D:\Moje dokumenty\Inne\Bravo\Inne\Bravo kryśka\Forum\Podłączenie zasilania.jpg

16.   Uruchomić opcję tempomatu w komputerze

 

UWAGA - zalecane izolowanie nowej wiązki taśmą parcianą.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin