razem w p-lu 3-latek.docx

(132 KB) Pobierz

 

 

Wielokierunkowa aktywność dzieci – WRZESIEŃ

 

 

Integralny ośrodek tematyczny: JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM

Cele ogólne:
– Nawiązywanie serdecznego, bliskiego kontaktu z nauczycielką i nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb.
– Poznanie rozkładu pomieszczeń przedszkolnych, omówienie zasad poruszania się po nich oraz zasad warunkujących bezpieczeństwo na terenie przedszkola.
– Uczenie się wykonywania czynności samoobsługowych i porządkowych.

 

Temat dnia

 

 

społeczna

przyrodnicza

zdrowotna

 

 

językowa

literacka

 

 

matematyczna

 

 

muzyczna

słuchowa

 

 

plastyczna

techniczna

 

 

ruchowa

(gry, zabawy)

 

Już w przedszkolu

„Powitanie” – witanie się z dziećmi. Zachęcanie do przedstawiania się przez dziecko imieniem.

 

„Zwiedzanie sali”zapoznanie
z nazwami kącików tematycznych
oraz ich wyposażeniem.


„Bawimy się”

swobodne zabawy
w kącikach tematycznych. Wdrażanie

do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami i odkładania zabawek
na wyznaczone, stałe miejsca.

 

Miś Anatol przyszedł do przedszkolasłuchanie bajki Urszuli Piotrowskiej. Wdrażanie do uczestniczenia w zajęciach z całą grupą.

 

 

 

„Balonik”zabawa
w kole.

 

„Słuchamy bębenka”zabawa orientacyjno-porządkowa.

 

„Biegamy i stoimy”

zabawa z elementem biegu.

 

 

 

 

 

 

 

Podstawa

programowa

Ad 1 p.1, 2, 5

Ad 3 p.2, 3

Ad 4 p. 1, 3

Ad 6 p. 5

Ad 1 p. 2, 3

Ad 3 p. 2, 3

 

 

 

Ad 5 p. 3, 4

 

 

W sali i ogrodzie

„W ogrodzie”

zabawy na sprzęcie terenowym.

Wprowadzenie zasad dotyczących bezpieczeństwa i zakazu oddalania się z wyznaczonego terenu.

 

 

 

rozumienie określeń: długi, krótki.

 

„Budujemy”

wznoszenie budowli z klocków drewnianych.

 

„Babki z piasku”

zabawy
w piaskownicy.

 

„Marmurki”

zabawa orientacyjno-porządkowa.

 

Ćwiczenia gimnastyczne
„W przedszkolu jest wesoło”.

 

„Jedzie pociąg”

zabawa ruchowa w ogrodzie.

 

 

 

 

 

 

 

Podstawa

programowa

Ad 1 p. 2

Ad 3 p. 3

Ad 6 p. 5

 

Ad 13 p. 5

 

Ad 1 p. 2

Ad 4 p 1, 3

Ad 10 p. 1

Ad 5 p. 3, 4

 

 

Przedszkolaczek ma swój znaczek

„Nasze znaczki”

zabawa dydaktyczna.

Rozumienie, do czego potrzebne są znaczki
w przedszkolu.

Przedszkolaczek

słuchanie wiersza Anny Łady-Grodzickiej. Wdrażanie do uważnego słuchania.

 

„Przedszkolaki”praca z obrazkiem. Nazywanie rzeczyi osób na obrazku.

 

wyjaśnienie znaczenia słowa przedszkolaki.

 

posługiwanie się określeniami: chłopiec, dziewczynka, maskotka.

 

 

„Przedszkolaki”

wykonanie ćwiczenia
w kartach.

Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i sprawności manualnej.

 

 

„Pociąg”zabawa orientacyjno-porządkowa.

 

„Mydlana bańka”zabawa w kole w ogrodzie.

 

„Po kamykach”zabawa
z elementem podskoku.

 

 

 

 

K1 s. 1

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin