Wielokierunkowa aktywność dzieci – WRZESIEŃ
Integralny ośrodek tematyczny: JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM
Cele ogólne:– Nawiązywanie serdecznego, bliskiego kontaktu z nauczycielką i nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb.– Poznanie rozkładu pomieszczeń przedszkolnych, omówienie zasad poruszania się po nich oraz zasad warunkujących bezpieczeństwo na terenie przedszkola.– Uczenie się wykonywania czynności samoobsługowych i porządkowych.
Temat dnia
społeczna
przyrodnicza
zdrowotna
językowa
literacka
matematyczna
muzyczna
słuchowa
plastyczna
techniczna
ruchowa
(gry, zabawy)
Już w przedszkolu
„Powitanie” – witanie się z dziećmi. Zachęcanie do przedstawiania się przez dziecko imieniem.
„Zwiedzanie sali”–zapoznanie z nazwami kącików tematycznych oraz ich wyposażeniem.
„Bawimy się”
– swobodne zabawy w kącikach tematycznych. Wdrażanie
do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami i odkładania zabawek na wyznaczone, stałe miejsca.
Miś Anatol przyszedł do przedszkola– słuchanie bajki Urszuli Piotrowskiej. Wdrażanie do uczestniczenia w zajęciach z całą grupą.
„Balonik”– zabawa w kole.
„Słuchamy bębenka”– zabawa orientacyjno-porządkowa.
„Biegamy i stoimy”
– zabawa z elementem biegu.
Podstawa
programowa
Ad 1 p.1, 2, 5
Ad 3 p.2, 3
Ad 4 p. 1, 3
Ad 6 p. 5
Ad 1 p. 2, 3
Ad 3 p. 2, 3
Ad 5 p. 3, 4
W sali i ogrodzie
„W ogrodzie”
– zabawy na sprzęcie terenowym.
Wprowadzenie zasad dotyczących bezpieczeństwa i zakazu oddalania się z wyznaczonego terenu.
– rozumienie określeń: długi, krótki.
„Budujemy”
– wznoszenie budowli z klocków drewnianych.
„Babki z piasku”
– zabawy w piaskownicy.
„Marmurki”
– zabawa orientacyjno-porządkowa.
Ćwiczenia gimnastyczne– „W przedszkolu jest wesoło”.
„Jedzie pociąg”
– zabawa ruchowa w ogrodzie.
Ad 1 p. 2
Ad 3 p. 3
Ad 13 p. 5
Ad 4 p 1, 3
Ad 10 p. 1
Przedszkolaczek ma swój znaczek
„Nasze znaczki”
– zabawa dydaktyczna.
Rozumienie, do czego potrzebne są znaczki w przedszkolu.
Przedszkolaczek
– słuchanie wiersza Anny Łady-Grodzickiej. Wdrażanie do uważnego słuchania.
„Przedszkolaki”– praca z obrazkiem. Nazywanie rzeczyi osób na obrazku.
– wyjaśnienie znaczenia słowa przedszkolaki.
– posługiwanie się określeniami: chłopiec, dziewczynka, maskotka.
„Przedszkolaki”
– wykonanie ćwiczenia w kartach.
Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i sprawności manualnej.
„Pociąg”– zabawa orientacyjno-porządkowa.
„Mydlana bańka”– zabawa w kole w ogrodzie.
„Po kamykach”– zabawa z elementem podskoku.
K1 s. 1
jo-chom