znaki przed przejazdami kolejowymi.doc

(142 KB) Pobierz
znaki przed przejazdami kolejowymi

znaki przed przejazdami kolejowymi

    
5.Znaki:
1)G-3 "krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym jednotorowym",
2)G-4 "krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym wielotorowym"
wyznaczają miejsce zatrzymania się w związku z ruchem pociągu lub innego pojazdu szynowego na przejeździe kolejowym bez zapór lub pół zapór; znaki te informują, że na przejeździe występują odpowiednio jeden lub więcej torów.

Jeżeli przed przejazdem kolejowy bez zapór są umieszczone znaki: Krzyż Św. Andrzeja łącznie ze znakiem STOP to:

·         gdy przez przejazd przejeżdża pojazd szynowy lub zbliża się to zatrzymujemy się przed Krzyżem Św. Andrzeja.

·         gdy przez przejazd nie przejeżdża pojazd szynowy to spełniamy warunki do jakich zmusza nas znak STOP i zatrzymujemy się przed torami, gdy jest wyznaczona linia - bezwzględnego zatrzymania to przed linią;

·         gdy przez przejazd przejeżdża pojazd szynowy stoimy przed Krzyż Św. Andrzeja. Pojazd szynowy przejechał, następnie spełniamy warunki do jakich zmusza nas znak STOP, podjeżdżamy i zatrzymujemy się przed torami, czyli dwa razy.
Przykładem takiego oznakowania jest przejazd kolejowy w Radzionkowie - Rojcy na ul Nieznanego Żołnierza, niedaleko WORD Przed skrętem w prawo jest umieszczony znak informacyjny , który informuje nas że skręcając w prawo będziemy wjeżdżać na przejazd kolejowy bez zapór, przejazd jest odpowiednio oznakowany. Oznakowanie jest widoczne na zdjęciu.

           

Drugim przykładem jest przejazd kolejowy bez zapór - Bytom - Stroszek na ul łokietka, przy zakładzie Jopek. Na tym przejeździe jest zastosowana linia bezwzględnego zatrzymania.

      

    

Przejazd kolejowy bez zapór kategorii C jest wyposażony w sygnalizację świetlną, natomiast na przejazdach kategorii D jest  ustawiony znak STOP.
Mamy dwa identycznie oznakowane przejazdy kolejowe – bez zapór:
Bytom – Stroszek ul Łokietka i w Radzionkowie ul Nieznanego Żołnierza.
Miejsce zatrzymania następuje zgodnie z powyższym opisem.

Zasadę ograniczonego zaufania stosujemy wjeżdżając na przejazd kolejowy strzeżony, oraz wobec pojazdów szynowych - mając pierwszeństwo.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin