Ścieżka.pdf

(5266 KB) Pobierz
"Czy zastanawiałeś się kiedyś, co znajduje się za zakrętem tej
ścieŜki?..."
stary człowiek
1
Autor gry:
Radosław "Nimsarn" Czerniak
Ilustracje:
Radosław "Nimsarn" Czerniak
Korekta:
Ithilwen
Skład, projekt okładki, layout i karta postaci:
Piotr „Jagmin” Rasiński
Chciałbym podziękować w szczególny sposób mojej żonie za wsparcie,
cierpliwość i wyrozumiałość, jaką okazywała w czasie pisania tego podręczni-
ka. Szczere podziękowania należą się również: Jagminowi, bez którego pracy
gra ta nigdy nie opuściłaby mojego komputera; Magnesowi, za garść pomy-
słów, dobre słowo w czasie kiedy go potrzebowaliśmy i w ogóle za „Wieżę
Snów”; imć Szabelowi, za wsparcie, jakie mi udzielił; Panu Mrozu, za motywa-
cję i odwagę, twórcom portalu „Konspiracja”, za umieszczenie po raz pierwszy
mojej gry w sieci i wszystkim tym, którzy ją przeczytali, a może nawet w nią
zagrali.
Więcej informacji można znaleźć na stronie:
www.sciezkanimsarnaa.blogspot.com
Wydanie II Poprawione
Zielona Góra 2005 / 2009
2
S
PIS TREŚCI
:
Wstęp......................................................................... 7
Rozdział I Mechanika ................................................ 8
Testy ........................................................................................ 9
Czas ........................................................................................16
Rozdział II Tworzenie Postaci.................................. 18
Krok 1. Koncepcja bohatera ..................................................19
Krok 2. Wybór rasy................................................................19
Krok 3. Wybór klasy zawodowej .......................................... 22
Krok 4. Wybór cech pierwotnych ........................................ 24
Krok 5. Określenie cech głównych ....................................... 25
Krok 6. Cechy pomocnicze ................................................... 27
Krok 7. Wybór umiejętności ................................................ 28
Krok 8. Określenie statusu społecznego postaci................. 38
Krok 9. Ostateczny opis postaci........................................... 40
Rozdział III Rozwój bohatera .................................. 41
Rozdział IV Walka ................................................... 43
Faza deklaracji ...................................................................... 44
Faza ataku ............................................................................. 45
Faza obrony........................................................................... 46
Faza skutków ........................................................................ 47
Faza ataku okazyjnego.......................................................... 52
Faza obrony wymuszonej ..................................................... 52
Rozdział V Magia ..................................................... 68
Źródła czarów ....................................................................... 69
Wybór czarów ....................................................................... 70
Magii nauczanie.................................................................... 70
Magia Magów.........................................................................71
Magia Smoków ..................................................................... 72
Magia Kryształu .................................................................... 73
Prawa magii .......................................................................... 73
Opisy niektórych czarów ...................................................... 82
Magiczne przedmioty ........................................................... 87
Rozdział VI Świat ..................................................... 90
Duchy żywiołów ................................................................... 112
3
Religia .................................................................................. 119
Magia i władza .................................................................... 120
Pieniądze ..............................................................................122
Kobiety w grze......................................................................124
Potwory ................................................................................125
Dodatek 1 Bestiariusz ............................................. 127
Cechy bestii ......................................................................... 130
Potworów opisanie .............................................................. 131
Mieszańcy.............................................................................170
Dodatek 2 Geografia ............................................... 173
Kraje Derdy ..........................................................................174
Organizacje ......................................................................... 188
Poza Derdą .......................................................................... 198
Dodatek 3 Generator ..............................................213
I Zdarzenia ...........................................................................214
II Zlecenie ........................................................................... 218
III Czarny Charakter .......................................................... 220
IV Miejsce akcji................................................................... 220
Jak korzystać z generatora? ................................................221
4
Zgłoś jeśli naruszono regulamin