Fajerbol - Niżej pod Wesołym Ogrem.pdf

(5731 KB) Pobierz
.
Nizej Pod Wesolym Ogrem
-
FAJERBOL
Tekst:
Łukasz
Skavenloft
Kołodziej
Współpraca:
Karol
Sidson
Ulatowski
Jarosław
Yarin
Bomba
Bjorn
Bjorn
Ericsson
Michał
Kuglarz
Dzidt
Ilustracje:
www.games-icons.net
www.oldbookillustrations.com
Licencja:
Creative Commons: Uznanie Autorstwa 4.0 Międzynarodowe
Wersja:
v1.0, grudzień 2017
SPIS TREŚCI
Scenariusz
Zastosowanie
Struktura
Modyfikacje
Prolog
Pod Wesołym Ogrem
4
4
4
4
5
5
Gospoda
5
Menu
6
Instalacje: beczki i baryłki
7
Piwnica
7
Zagrożenia: walka w ciasnocie i ciemności
7
Nadciąga horda szczurów
8
Monstrum wkracza na pole bitwy
8
Ivanhoe Zezozose Zadfrack Glutz bierze sprawy w swoje ręce 9
Opcjonalni przeciwnicy: nora szlamotwora
11
Opcjonalne wyzwania: rzadki koniak
11
Epilog
Gotowe postacie
12
13
SCENARIUSZ
Zastosowanie
Niżej Pod Wesołym Ogrem to gotowy scenariusz krótkiej przygo-
dy, którą narrator może zaproponować graczom jako przerywnik
pomiędzy dłuższymi misjami. Doskonale sprawdzi się jako uroz-
maicenie, gdy postacie zostaną zaatakowane w czasie odpoczynku
albo zwyczajnie szukają zajęcia będąc w mieście.
Aby zacząć grę potrzebny jest podręcznik podstawowy, kości sze-
ścienne, papier i ołówki. Wszystkie inne materiały i zasady,
włącznie z drużyną gotowych do akcji postaci, są już zawarte
w niniejszym podręczniku.
Struktura
Scenariusz prezentuje kilka niebezpiecznych sytuacji, z których
będą musiały wykaraskać się postacie, aby móc kontynuować grę.
Każda z nich zawiera opis miejsca, w którym rozgrywa się akcja,
oraz istot, z którymi będą musieli uporać się bohaterowie.
Po zakończeniu tej przygody narrator powinien nagrodzić bohate-
rów tak, jak za ukończenie standardowej misji.
Modyfikacje
W opisie każdej sceny zawarte są informacje o sugerowanej ilości
przeciwników, z którymi przyjdzie zmierzyć się drużynie. Warto-
ści te zostały określone z myślą o piątce postaci opisanych w pod-
ręczniku i narrator powinien zmodyfikować je, jeśli ilość postaci
jest inna, bądź uczestnicy zdecydowali się na wylosowanie wła-
snych bohaterów.
4
PROLOG
Do dna!
Bohaterowie odpoczywają od przygód w jednym z wielu spokoj-
nych, urokliwych miasteczek rozrzuconych po krainach. Zdążyli
już odwiedzić targowisko, akademię i inne pożyteczne przybytki
i teraz rozglądają się za jakimś miejscem, w którym mogliby
przyjemnie spędzić chłodny, zimowy wieczór.
W mieście nie ma zbyt wielu rozrywek, więc zarówno mieszkań-
cy jak i podróżnicy ciągną do lokalnej gospody – pod Wesołym
Ogrem. Niewielki, piętrowy budynek już z daleka wabi potencjal-
nych gości smakowitymi zapachami, gwarem rozmów i ciepłym
światłem padającym z okien a wywieszone na drzwiach menu
kusi przystępnymi cenami. Miejsc na pewno wystarczy dla
wszystkich, więc awanturnicy wkraczają do środka i zajmują je-
den z wolnych stołów. Chwilę później, zatroskana kelnerka infor-
muje bohaterów, że nie może podać im żadnego napitku, gdyż
obawia się żyjących w piwniczce szczurów.
POD WESOŁYM OGREM
Gospoda
Niemal cały parter lokalu zajmuje oświetlona kagankami sala ja-
dalna z masywnym kontuarem po lewej i obszernym kominkiem
po prawej stronie. Wolną przestrzeń wypełniają krzesła i stoły, po-
dobnie jak lada wykonane z dębowego drewna od pokoleń nasią-
kającego piwem oraz tłuszczem. Lokal jest pełen poszukiwaczy
przygód i miejscowych, reprezentujących barwną mieszankę ras
oraz profesji, zajętych rozmowami, piciem piwa oraz grą w kości.
Wąskie schody prowadzą na piętro, gdzie w kilku niewielkich po-
koikach nocują zmęczeni goście.
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin