Carlos Ruiz Zafón - Trylogia Mgły 2 - KPałac Północy - Audiobook PL.txt

(3 KB) Pobierz
Paczka audiobooków trzech pierwszych powieci Carlosa Ruiza Zafóna, okrelanych jako "Trylogia Mgły" - choć nie sš one ze sobš cile powišzane typowo dla cyklu, każda jest odrębna fabularnie. W myl wydawców jest to literatura dla młodzieży, lecz podobnie jak sama treć wymyka się jednoznacznej klasyfikacji gatunku, tak i właciwa grupa wiekowa odbiorców może być nieco dyskusyjna - w dużym uogulnieniu: sš to powieci przygodowe z elementami fantastyki i horroru.
Wszystkie audioksišżki zapisane zostały w formacie MP3 jakoci 128 Kbps, a czyta je Piotr Fronczewski.

1 - Ksišżę Mgły:
Rodzina Carverów (trójka dzieci: Max, Alicja, Irina, oraz ich rodzice) przeprowadza się w roku 1943 do małej osady rybackiej na wybrzeżu Atlantyku. Zamieszkuje w domu niegdy należšcym do rodziny Fleishmanów, których dziewięcioletni syn Jacob utonšł w morzu.
Już od pierwszych dni dziejš się tutaj dziwne rzeczy; nocš w ogrodzie Max widzi posšgi artystów cyrkowych. Dzieci poznajš kilkunastoletniego Rolanda, od którego dowiadujš się różnych ciekawostek o miasteczku i o zatopionym pod koniec pierwszej wojny statku. Poznajš także dziadka Rolanda, latarnika Victora Kraya. To on opowie im o złym czarowniku, Księciu Mgły, który gotów jest spełnić każdš probę lub życzenie, ale w zamian żšda bardzo wiele...
Co, co dzieciom wydaje się jeszcze jednš miejscowš legendš, szybko okazuje się zatrważajšcš prawdš.
Musiało upłynšć wiele lat, by Max zdołał wreszcie zapomnieć owe letnie dni - podczas których odkrył, niemal przypadkiem, istnienie magii...

2 - Pałac Północy:
Kalkuta, 1932. Ben, wychowanek sierocińca St. Patrick, skończył już 16 lat - podobnie jak jego przyjaciele, będzie musiał opucić dom dziecka i się usamodzielnić. W dniu pożegnalnej imprezy poznaje swojš rówieniczkę Sheere i zabiera jš do Pałacu Północy na spotkanie tajnego stowarzyszenia, które założył wraz z przyjaciółmi.
Gdy dziewczyna opowiada im tragicznš historię swojej rodziny, członkowie stowarzyszenia postanawiajš jej pomóc w odnalezieniu legendarnego domu, który pojawia się w opowieci. Nie wiedzš, że włanie natrafili na trop jednej z najpotworniejszych tajemnic Kalkuty...
Płonšcy pocišg, dworzec widmo, ognista zjawa - to tylko niektóre elementy makabrycznej łamigłówki, którš przyjdzie im rozwišza...
Misja, która miała być niecodziennš przygodš, niebawem okazuje się miertelnie niebezpiecznym wyzwaniem!

3 - wiatła Wrzenia:
Jest rok 1936, Simone Sauvelle po mierci męża zostaje praktycznie bez rodków do życia. Dzięki pomocy sšsiada udaje jej się dostać pracę jako ochmistrzyni normandzkiej rezydencji Lazarusa Janna - wynalazcy i właciciela fabryki zabawek.
Pani Sauvelle wraz z dziećmi: 14-letniš Irene i młodszym Dorianem wyjeżdża do Normandii. Podczas pierwszej wizyty u gospodarza rodzina Sauvelle zostaje oprowadzona po częci domu pełnego przedziwnych mechanicznych zabawek. Dowiaduje się również o dziwnej chorobie żony Lazarusa.
Po pewnym czasie Irene zaprzyjania się z Hannah, kucharkš wynalazcy, dzięki której poznaje Ismaela. Kiedy Hannah zostaje odnaleziona martwa, Irene i Ismael postanawiajš zgłębić tajemnicę jej mierci. Aby tego dokonać, będš musieli rozwišzać szereg zagadek zwišzanych z Lazarusem i jego żonš...

Dane:

1 - 294 MB / 19x MP3-128 Kbps / czas: 05:20:52 / czyta: P.Fronczewski
2 - 470 MB / 35x MP3-128 Kbps / czas: 08:32:35 / czyta: P.Fronczewski
3 - 428 MB / 22x MP3-128 Kbps / czas: 07:47:27 / czyta: P.Fronczewski
Zgłoś jeśli naruszono regulamin