Incognito-1997.txt

(59 KB) Pobierz
00:00:42:www.NapiProjekt.pl - nowa jakoć napisów.|Napisy zostały specjalnie dopasowane do Twojej wersji filmu.
00:00:46: INCOGNITO
00:02:11: Kradzież nowego płótna Rembrandta, odkrytego zaledwie tydzień temu
00:02:15: wcišż stanowi przedmiot dochodzenia policji.
00:02:17: Trwajš poszukiwania mordercy
00:02:19: znanego chińskiego kolekcjonera sztuki - Tomado Agashi.
00:02:24: W dalszym cišgu poszukiwany jest też
00:02:26: Amerykanin - Harry Donovan
00:02:28: główny podejrzany o kradzież obrazu.
00:02:31: Według inspektora Dicks'a z Metropolitan Police,
00:02:35: Donovan znalazł się w posiadaniu obrazu po sprzeczce
00:02:38: z Agashim, który to został potem miertelnie postrzelony.
00:02:42: Donovan za zbiegł, zabierajšc ze sobš wartociowe dzieło sztuki.
00:03:08: CZTERY MIESIĽCE WCZENIEJ
00:03:11: ...a to jedno z dzieł sztuki XX-wieku z Galerii Sztuki w Monachium.
00:03:15: To dzieło pochodzi ze zbiorów Cambridge i należy do jednego z nadoskonalszych dzieł sztuki.
00:03:20: A to udostępniła nam Galeria Narodowa.
00:03:23: Bulwar jakitam - koniec XIX wieku.
00:03:27: Jako następne mamy...
00:03:29: Tak, tak, to wspaniałe.
00:03:31: Dziękujemy Jonathan. Widzielimy już dosyć.
00:03:33: Więc każda z tych kopii...
00:03:36: Chwileckę! To nie sš żadne kopie.
00:03:38: Każde z nich jest w swoim rodzaju oryginałem,
00:03:40: ale jednoczenie falsyfikatem.
00:03:42: Nie do wiary!
00:03:43: I wszystkie sš namalowane przez tego samego człowieka.
00:03:46: Harry'ego Donovana.
00:03:48: Dlaczego nie słyszelimy o nim wczeniej?
00:03:50: Bo jest sprytny. Nie potrzebuje być sławny jak Leonardo, czy van Gogh.
00:03:54: I tak wychodzi na swoje.
00:04:01: Jest niesamowity.
00:04:05: Jest jednym z najlepszych, prawdopodobnie nawet najlepszy na wiecie.
00:04:08: Pozostaje ostatnie pytanie: kiedy go znajdziemy?
00:05:00: Harry?! A co ty tutaj robisz?
00:05:03: Mam co dla ciebie.
00:05:05: Żartujesz.
00:05:06: Szybciej cię zabiję.
00:05:09: Słuchaj...
00:05:12: Tu jest trochę za dużo ludzi
00:05:14: możemy porozmawiać o tym jutro?
00:05:17: Nie da rady. Musimy to załatwić dzisiaj.
00:05:19: Do dobra.
00:05:34: Jest piękny! Wyjštkowy!
00:05:36: Taa...
00:05:38: No cóż Harry, twoje falsyfikaty sš coraz lepsze.
00:05:41: Może to jest twój problem.
00:05:43: Nie. Problem to to, że lubię pienišdze.
00:05:50: Oto one. Może chcesz przeliczyć?
00:05:53: Nie, ufam ci.
00:06:02: Hej, zrobisz ten dla mnie?
00:06:06: Harry?!
00:06:07: Nie.
00:06:08: Dlaczego nie?
00:06:10: Bo ja wykonuję swojš działkę, a ty kłamiesz.
00:06:14: Co?
00:06:16: Kłamiesz.
00:06:19: Mówiłe 3 500.
00:06:21: Ty mówiłe 3 500,ja mówiłem 4 tysišce.
00:06:24: I tak sporo ci spuciłem
00:06:27: Poczekaj, chwileczkę!
00:06:30: Masz.
00:06:33: W porzšdku?
00:06:39: Jak będziesz miał co nowego-zadzwoń, dobra?
00:06:49: Hej, Picasso!
00:06:51: Gdzie pienišdze za czynsz?
00:06:53: Sš tutaj.
00:06:54: Wszystko?
00:06:55: Tak
00:07:01: Spóniłe się.
00:07:03: Tak, tak...
00:07:08: Cišgle muszę na ciebie czekać.
00:07:18: Dam ci pięćdziesišt za stracony czas.
00:07:41: Informujemy, że wystawa pańskich obrazów została odwołana...
00:07:46: w wyniku braku kontaktu z Panem, co uniemożliwiło nam ustalenie szczegółów wystawy.
00:08:00: Jeste gotowy?
00:08:06: Zapomnj o tym.
00:08:07: Co?
00:08:11: Już skończyłem.
00:08:13: Nawet nie zaczęlimy.
00:08:27: Chcesz pracować póniej?
00:08:40: Proszę, odejd.
00:09:10: Harry Donovan?!
00:09:11: U góry.
00:09:12: Głownie zajmujemy się artystami z XX-wieku,
00:09:15: ale jeden z naszych klientów-prywatny kolekcjoner z Korei...
00:09:19: Hej! To niezbyt grzeczne.
00:09:23: ...z Korei jest zainteresowany dziełami sztuki nowoczesnej.
00:09:28: No i co?
00:09:31: Mój klient zlecił mi znalezienie obrazu malowanego przez znanego artystę.
00:09:37: To nie jest żadna nowoć.
00:09:39: Jak się jednak domylasz jest zbyt kosztowny, żeby go kupić.
00:09:42: Jest poza tym w posiadaniu jednego ze sławnych muzeów.
00:09:46: No to macie problem.
00:09:48: Powodzenia i do widzenia.
00:09:51: Wiemy, że jeste jednym z najlepszych i jestemy przygotowani, żeby dobrze zapłacić.
00:09:55: 500 000 dolarów.
00:09:57: Mówisz po ludzku.
00:09:59: 500 000 po dostarczeniu...
00:10:01: 500 000 dolarów za co?
00:10:03: Panie Donovan chciałbym, żeby namalował Pan dla mnie Rembranta.
00:10:13: Tylko Rembrandt może namalować Rembrandta.
00:10:17: Cóż jednak w tych okolicznociach...
00:10:20: możesz mi pomóc?
00:10:22: Nie!
00:10:23: Czemu nie?
00:10:24: Bo z technicznego punktu widzenia jest to prawie niemożliwe.
00:10:28: Nie jestem szewcem.
00:10:31: Poza tym nie będę się zadawał z kim z ulicy.
00:10:33: Pracuję z ludmi, których znam. Możecie odejć.
00:10:35: To da się wyjanić...
00:10:36: Mam was zrzucić ze schodów?
00:10:39: Nie, nie! Panowie
00:10:42: Będziemy w Hotelu Calai do niedzieli
00:10:45: Przemyl to jeszcze
00:10:56:
00:11:01:
00:11:05: Chcš żebym dla nich pracował.
00:11:08: Rembrandt.
00:11:14: Rembrandt?
00:11:16: wiat się rozwija.
00:11:18: Tylko czy to dobrze?
00:11:21: Ja mam to wiedzieć?
00:11:25: Nie o to chodzi.
00:11:27: Obiecałe mi, że pomożesz wyrwać mi się z tego gówna.
00:11:31: To prawda, ale oni naprawdę kochajš sztukę.
00:11:34: A 500 000 dolarów to niezła suma, więc...
00:11:39: Mogę ci zadać pytanie?
00:11:42: A co z twoim własnym sklepem?
00:11:45: Pamiętasz jeszcze o tym?
00:11:47: Mój własny sklep...
00:11:52: Czego ty właciwie chcesz?
00:11:55: Zobaczyć obraz Harry'ego Donovana wiszšcy w Prado.
00:12:02: O kurde!
00:12:03: Nie za twojego życia.
00:12:06: Sam usišdę, nie potrzebuję twojej pomocy.
00:12:16: Według mnie Prado
00:12:20: jest najznakomitszš Galeriš Sztuki na całym wiecie.
00:12:24: Wszyscy pędzš do Madrytu,
00:12:26: żeby zobaczyć Prado.
00:12:28: A wszyscy malarze, których obrazy tam wiszš
00:12:31: majš jednš rzecz wspólnš - już nie żyjš.
00:12:33: Na przykład taki Rembrandt.
00:12:35: No to będę musiał jechać na plażę do Porto Rico na 5 dni. ???
00:12:39: No bo co by zrobił z 5 milionami dolarów będšc nieżywym?
00:12:43: Nie o to chodzi.
00:12:45: Nie wierzysz, że potrafię to zrobić.
00:12:47: Nie o to chodzi!
00:12:48: 500 000 dolarów o to chodzi!
00:12:50: Nieprawda! Może to moja wina!
00:12:52: Może powinienem ci to wczeniej powiedzieć!
00:12:55: Co chcę powiedzieć to to, że... sam nie wiem...
00:12:58: więc chodzi o to, że Harry Donovan powinien był jechać do Włoch,
00:13:01: zobaczyć co stworzył da Vinci, Lippi, Caravadio,
00:13:08: powinien obejrzeć rzeby Donatella
00:13:10: to wszystko powinien był widzieć na własne oczy!
00:13:13: O to mi chodzi! Co?!
00:13:16: Wiesz jeszcze czemu tego nie zrobiłe?
00:13:18: Bo nie masz oczu!
00:13:24: O co ci chodzi, tato? Dlaczego na mnie naskoczyłe?
00:13:27: Wcale na ciebie nie naskoczyłem.
00:13:29: Chciałem tylko powiedzieć, że nawet Rembrandt musiał studiować.
00:13:32: Rembrant nigdy nie postanšł nogš we Włoszech.
00:13:35: Gówno prawda!
00:13:36: Kiedy tylko w promieniu 100 km od Amsterdamu wystawiano dzieła
00:13:40: jakiego wielkiego malarza, Rembrandt tam był!
00:13:44: Ale ja nie jestem Rembrantem, tato.
00:13:47: Nie jeste nawet Harry Donovan.
00:13:57: No to ty mnie owieć.
00:13:59: Co?
00:14:01: Ty mnie naucz.
00:14:03: Pokaż mi, jak malować, skoro jeste lepszy ode mnie.
00:14:09: Już nie...
00:14:10: Mam samochód. Objedziemy cały wiat.
00:14:13: Pojedziemy do Wenecji, do Florencji, do Rzymu...
00:14:15: Caravadio, Michael Angelo, Rafaello, wszystko obejrzymy!
00:14:20: Będziemy mieszczkać w najlepszych hotelach,
00:14:22: na które nie stać zwyczajnych pseudomalarzy.
00:14:24: Tak włanie zrobimy!
00:14:25: Włanie teraz!
00:14:28: Tato?
00:14:31: Tato?
00:14:35: Tato?!
00:14:36: Nic mi nie jest!
00:14:42: Nic mi nie jest.
00:14:44: Oto pierwsze 50 000.
00:14:46: Od tego zaczynam.
00:14:47: Czy jest co, co mógłbym dla ciebie zrobić, Harry?
00:14:50: Nie, chyba, że wiesz gdzie aktualnie restaurowane sš jakie obrazy Rembranta.
00:14:54: To już chyba należy do twojej pracy.
00:14:56: Nie sšdzę.
00:14:57: Nie dzwoń już więcej do mnie. To ja zadzwonię do ciebie.
00:15:08: Wiek romantyzmu nauczył nas doceniać naukę.
00:15:12: Genialni malarze pokrywali swe płótna farbami,
00:15:19: ale dla społeczeństwa byli tylko wyrzutkami.
00:15:28: ??? "Życie z ciemnoci."
00:15:32: Delaquest (?) mówił, że byłe lepszy od Rafaella.
00:15:35: Renoir stwierdził, że kicha na sławę i wybrał malowanie mięsa (zapewne ludzkiego).
00:15:40: Inny Holenderski malarz umarł nie pozostawiajšc za sobš żadnego wielkiego dzieła.
00:15:46: Vincent stwierdził, że musiałby on umrzeć kilka razy, żeby nauczyć się malować.
00:15:55: W przypadkach, taki jak ten, jest tylko jedno miejsce, od którego można zaczšć.
00:15:58: Nie odkryje się w ten sposób niczego nowego, ale co, co eksperci oczekujš, że wyjdzie w końcu na wiatło dzienne.
00:16:03: Co bardzo ważnego, ale ukrytego.
00:16:07: Jego najbradziej poruszajšcymi obrazami były autoportrety.
00:16:10: Tak jak autobiografia opowiadadały wiatu historię...
00:16:13: ...historię geniuszu i smutku.
00:16:39: Najsłynniejszym szkicem Rembrandta jest obraz starego, niewidomego człowieka.
00:16:43: Podobno przygotowywał się w ten sposób do namalowania pełnowymiarowego portretu.
00:16:47: Ale portret nigdy nie został odnaleziony.
00:16:49: Nie wiadomo nawet, czy w ogóle istnieje.
00:16:51: Ale podobno Rembrandt wysłał swego czasu dwa płótna do Hiszpanii.
00:16:55: Jednym z nich był portret nieznanego mężczyzny.
00:16:59: Płótno miało wymiary 92cm * 71 cm.
00:17:02: Cena wynosiła 800 forintów holenderskich.
00:17:05: Ale obraz zniknšł.
00:17:07: Może gdzie zaginšł...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin