00:00:42:www.NapiProjekt.pl - nowa jakoć napisów.|Napisy zostały specjalnie dopasowane do Twojej wersji filmu. 00:00:46: INCOGNITO 00:02:11: Kradzież nowego płótna Rembrandta, odkrytego zaledwie tydzień temu 00:02:15: wcišż stanowi przedmiot dochodzenia policji. 00:02:17: Trwajš poszukiwania mordercy 00:02:19: znanego chińskiego kolekcjonera sztuki - Tomado Agashi. 00:02:24: W dalszym cišgu poszukiwany jest też 00:02:26: Amerykanin - Harry Donovan 00:02:28: główny podejrzany o kradzież obrazu. 00:02:31: Według inspektora Dicks'a z Metropolitan Police, 00:02:35: Donovan znalazł się w posiadaniu obrazu po sprzeczce 00:02:38: z Agashim, który to został potem miertelnie postrzelony. 00:02:42: Donovan za zbiegł, zabierajšc ze sobš wartociowe dzieło sztuki. 00:03:08: CZTERY MIESIĽCE WCZENIEJ 00:03:11: ...a to jedno z dzieł sztuki XX-wieku z Galerii Sztuki w Monachium. 00:03:15: To dzieło pochodzi ze zbiorów Cambridge i należy do jednego z nadoskonalszych dzieł sztuki. 00:03:20: A to udostępniła nam Galeria Narodowa. 00:03:23: Bulwar jakitam - koniec XIX wieku. 00:03:27: Jako następne mamy... 00:03:29: Tak, tak, to wspaniałe. 00:03:31: Dziękujemy Jonathan. Widzielimy już dosyć. 00:03:33: Więc każda z tych kopii... 00:03:36: Chwileckę! To nie sš żadne kopie. 00:03:38: Każde z nich jest w swoim rodzaju oryginałem, 00:03:40: ale jednoczenie falsyfikatem. 00:03:42: Nie do wiary! 00:03:43: I wszystkie sš namalowane przez tego samego człowieka. 00:03:46: Harry'ego Donovana. 00:03:48: Dlaczego nie słyszelimy o nim wczeniej? 00:03:50: Bo jest sprytny. Nie potrzebuje być sławny jak Leonardo, czy van Gogh. 00:03:54: I tak wychodzi na swoje. 00:04:01: Jest niesamowity. 00:04:05: Jest jednym z najlepszych, prawdopodobnie nawet najlepszy na wiecie. 00:04:08: Pozostaje ostatnie pytanie: kiedy go znajdziemy? 00:05:00: Harry?! A co ty tutaj robisz? 00:05:03: Mam co dla ciebie. 00:05:05: Żartujesz. 00:05:06: Szybciej cię zabiję. 00:05:09: Słuchaj... 00:05:12: Tu jest trochę za dużo ludzi 00:05:14: możemy porozmawiać o tym jutro? 00:05:17: Nie da rady. Musimy to załatwić dzisiaj. 00:05:19: Do dobra. 00:05:34: Jest piękny! Wyjštkowy! 00:05:36: Taa... 00:05:38: No cóż Harry, twoje falsyfikaty sš coraz lepsze. 00:05:41: Może to jest twój problem. 00:05:43: Nie. Problem to to, że lubię pienišdze. 00:05:50: Oto one. Może chcesz przeliczyć? 00:05:53: Nie, ufam ci. 00:06:02: Hej, zrobisz ten dla mnie? 00:06:06: Harry?! 00:06:07: Nie. 00:06:08: Dlaczego nie? 00:06:10: Bo ja wykonuję swojš działkę, a ty kłamiesz. 00:06:14: Co? 00:06:16: Kłamiesz. 00:06:19: Mówiłe 3 500. 00:06:21: Ty mówiłe 3 500,ja mówiłem 4 tysišce. 00:06:24: I tak sporo ci spuciłem 00:06:27: Poczekaj, chwileczkę! 00:06:30: Masz. 00:06:33: W porzšdku? 00:06:39: Jak będziesz miał co nowego-zadzwoń, dobra? 00:06:49: Hej, Picasso! 00:06:51: Gdzie pienišdze za czynsz? 00:06:53: Sš tutaj. 00:06:54: Wszystko? 00:06:55: Tak 00:07:01: Spóniłe się. 00:07:03: Tak, tak... 00:07:08: Cišgle muszę na ciebie czekać. 00:07:18: Dam ci pięćdziesišt za stracony czas. 00:07:41: Informujemy, że wystawa pańskich obrazów została odwołana... 00:07:46: w wyniku braku kontaktu z Panem, co uniemożliwiło nam ustalenie szczegółów wystawy. 00:08:00: Jeste gotowy? 00:08:06: Zapomnj o tym. 00:08:07: Co? 00:08:11: Już skończyłem. 00:08:13: Nawet nie zaczęlimy. 00:08:27: Chcesz pracować póniej? 00:08:40: Proszę, odejd. 00:09:10: Harry Donovan?! 00:09:11: U góry. 00:09:12: Głownie zajmujemy się artystami z XX-wieku, 00:09:15: ale jeden z naszych klientów-prywatny kolekcjoner z Korei... 00:09:19: Hej! To niezbyt grzeczne. 00:09:23: ...z Korei jest zainteresowany dziełami sztuki nowoczesnej. 00:09:28: No i co? 00:09:31: Mój klient zlecił mi znalezienie obrazu malowanego przez znanego artystę. 00:09:37: To nie jest żadna nowoć. 00:09:39: Jak się jednak domylasz jest zbyt kosztowny, żeby go kupić. 00:09:42: Jest poza tym w posiadaniu jednego ze sławnych muzeów. 00:09:46: No to macie problem. 00:09:48: Powodzenia i do widzenia. 00:09:51: Wiemy, że jeste jednym z najlepszych i jestemy przygotowani, żeby dobrze zapłacić. 00:09:55: 500 000 dolarów. 00:09:57: Mówisz po ludzku. 00:09:59: 500 000 po dostarczeniu... 00:10:01: 500 000 dolarów za co? 00:10:03: Panie Donovan chciałbym, żeby namalował Pan dla mnie Rembranta. 00:10:13: Tylko Rembrandt może namalować Rembrandta. 00:10:17: Cóż jednak w tych okolicznociach... 00:10:20: możesz mi pomóc? 00:10:22: Nie! 00:10:23: Czemu nie? 00:10:24: Bo z technicznego punktu widzenia jest to prawie niemożliwe. 00:10:28: Nie jestem szewcem. 00:10:31: Poza tym nie będę się zadawał z kim z ulicy. 00:10:33: Pracuję z ludmi, których znam. Możecie odejć. 00:10:35: To da się wyjanić... 00:10:36: Mam was zrzucić ze schodów? 00:10:39: Nie, nie! Panowie 00:10:42: Będziemy w Hotelu Calai do niedzieli 00:10:45: Przemyl to jeszcze 00:10:56: 00:11:01: 00:11:05: Chcš żebym dla nich pracował. 00:11:08: Rembrandt. 00:11:14: Rembrandt? 00:11:16: wiat się rozwija. 00:11:18: Tylko czy to dobrze? 00:11:21: Ja mam to wiedzieć? 00:11:25: Nie o to chodzi. 00:11:27: Obiecałe mi, że pomożesz wyrwać mi się z tego gówna. 00:11:31: To prawda, ale oni naprawdę kochajš sztukę. 00:11:34: A 500 000 dolarów to niezła suma, więc... 00:11:39: Mogę ci zadać pytanie? 00:11:42: A co z twoim własnym sklepem? 00:11:45: Pamiętasz jeszcze o tym? 00:11:47: Mój własny sklep... 00:11:52: Czego ty właciwie chcesz? 00:11:55: Zobaczyć obraz Harry'ego Donovana wiszšcy w Prado. 00:12:02: O kurde! 00:12:03: Nie za twojego życia. 00:12:06: Sam usišdę, nie potrzebuję twojej pomocy. 00:12:16: Według mnie Prado 00:12:20: jest najznakomitszš Galeriš Sztuki na całym wiecie. 00:12:24: Wszyscy pędzš do Madrytu, 00:12:26: żeby zobaczyć Prado. 00:12:28: A wszyscy malarze, których obrazy tam wiszš 00:12:31: majš jednš rzecz wspólnš - już nie żyjš. 00:12:33: Na przykład taki Rembrandt. 00:12:35: No to będę musiał jechać na plażę do Porto Rico na 5 dni. ??? 00:12:39: No bo co by zrobił z 5 milionami dolarów będšc nieżywym? 00:12:43: Nie o to chodzi. 00:12:45: Nie wierzysz, że potrafię to zrobić. 00:12:47: Nie o to chodzi! 00:12:48: 500 000 dolarów o to chodzi! 00:12:50: Nieprawda! Może to moja wina! 00:12:52: Może powinienem ci to wczeniej powiedzieć! 00:12:55: Co chcę powiedzieć to to, że... sam nie wiem... 00:12:58: więc chodzi o to, że Harry Donovan powinien był jechać do Włoch, 00:13:01: zobaczyć co stworzył da Vinci, Lippi, Caravadio, 00:13:08: powinien obejrzeć rzeby Donatella 00:13:10: to wszystko powinien był widzieć na własne oczy! 00:13:13: O to mi chodzi! Co?! 00:13:16: Wiesz jeszcze czemu tego nie zrobiłe? 00:13:18: Bo nie masz oczu! 00:13:24: O co ci chodzi, tato? Dlaczego na mnie naskoczyłe? 00:13:27: Wcale na ciebie nie naskoczyłem. 00:13:29: Chciałem tylko powiedzieć, że nawet Rembrandt musiał studiować. 00:13:32: Rembrant nigdy nie postanšł nogš we Włoszech. 00:13:35: Gówno prawda! 00:13:36: Kiedy tylko w promieniu 100 km od Amsterdamu wystawiano dzieła 00:13:40: jakiego wielkiego malarza, Rembrandt tam był! 00:13:44: Ale ja nie jestem Rembrantem, tato. 00:13:47: Nie jeste nawet Harry Donovan. 00:13:57: No to ty mnie owieć. 00:13:59: Co? 00:14:01: Ty mnie naucz. 00:14:03: Pokaż mi, jak malować, skoro jeste lepszy ode mnie. 00:14:09: Już nie... 00:14:10: Mam samochód. Objedziemy cały wiat. 00:14:13: Pojedziemy do Wenecji, do Florencji, do Rzymu... 00:14:15: Caravadio, Michael Angelo, Rafaello, wszystko obejrzymy! 00:14:20: Będziemy mieszczkać w najlepszych hotelach, 00:14:22: na które nie stać zwyczajnych pseudomalarzy. 00:14:24: Tak włanie zrobimy! 00:14:25: Włanie teraz! 00:14:28: Tato? 00:14:31: Tato? 00:14:35: Tato?! 00:14:36: Nic mi nie jest! 00:14:42: Nic mi nie jest. 00:14:44: Oto pierwsze 50 000. 00:14:46: Od tego zaczynam. 00:14:47: Czy jest co, co mógłbym dla ciebie zrobić, Harry? 00:14:50: Nie, chyba, że wiesz gdzie aktualnie restaurowane sš jakie obrazy Rembranta. 00:14:54: To już chyba należy do twojej pracy. 00:14:56: Nie sšdzę. 00:14:57: Nie dzwoń już więcej do mnie. To ja zadzwonię do ciebie. 00:15:08: Wiek romantyzmu nauczył nas doceniać naukę. 00:15:12: Genialni malarze pokrywali swe płótna farbami, 00:15:19: ale dla społeczeństwa byli tylko wyrzutkami. 00:15:28: ??? "Życie z ciemnoci." 00:15:32: Delaquest (?) mówił, że byłe lepszy od Rafaella. 00:15:35: Renoir stwierdził, że kicha na sławę i wybrał malowanie mięsa (zapewne ludzkiego). 00:15:40: Inny Holenderski malarz umarł nie pozostawiajšc za sobš żadnego wielkiego dzieła. 00:15:46: Vincent stwierdził, że musiałby on umrzeć kilka razy, żeby nauczyć się malować. 00:15:55: W przypadkach, taki jak ten, jest tylko jedno miejsce, od którego można zaczšć. 00:15:58: Nie odkryje się w ten sposób niczego nowego, ale co, co eksperci oczekujš, że wyjdzie w końcu na wiatło dzienne. 00:16:03: Co bardzo ważnego, ale ukrytego. 00:16:07: Jego najbradziej poruszajšcymi obrazami były autoportrety. 00:16:10: Tak jak autobiografia opowiadadały wiatu historię... 00:16:13: ...historię geniuszu i smutku. 00:16:39: Najsłynniejszym szkicem Rembrandta jest obraz starego, niewidomego człowieka. 00:16:43: Podobno przygotowywał się w ten sposób do namalowania pełnowymiarowego portretu. 00:16:47: Ale portret nigdy nie został odnaleziony. 00:16:49: Nie wiadomo nawet, czy w ogóle istnieje. 00:16:51: Ale podobno Rembrandt wysłał swego czasu dwa płótna do Hiszpanii. 00:16:55: Jednym z nich był portret nieznanego mężczyzny. 00:16:59: Płótno miało wymiary 92cm * 71 cm. 00:17:02: Cena wynosiła 800 forintów holenderskich. 00:17:05: Ale obraz zniknšł. 00:17:07: Może gdzie zaginšł...
kiperr