Korn - Rotting In Vain.pdf

(825 KB) Pobierz
ZPT – ZAGRAJ TO
wd
ź:
m
e
d
i
a
.
a
t
.p
v
vid
e
a
u
dio
o
s
pr
l
a
Perkusista:
Ray Luzier
Płyta:
The Serenity of Suffering
(Roadrunner 2016)
Autorzy:
Jonathan Davis, James Shaffer,
Brian Welch, Reginald Arvizu, Ray Luzier
(podkład bez perkusji na media.avt.pl)
Prezentuje:
Łukasz Chmieliński
ROTTING IN VAIN
N
u metal – nurt, który niepodzielnie rządził
rockową sceną muzyczną pod koniec lat
dziewięćdziesiątych, a przede wszyst-
kim w pierwszej dekadzie XXI wieku,
w ostatnich latach znalazł się w zdecydowanym
odwrocie. Jednym z niewielu bandów, który
mimo zmiany trendów utrzymuje się w rockowej
czołówce jest kalifornijski Korn. Wydanym w 2016
roku albumem
Serenity of Suffering,
po ekspery-
mentalnym flircie z elektroniką, zespół powrócił do
swoich ciężkich i surowych korzeni. Prezentowany
poniżej
Rotting In Vain
to klasyczny Korn, z ciężkimi
riffami, bujającą sekcją, chwytliwym refrenem oraz
charakterystycznymi wokalizami Davisa growlowa-
nym scatem.
Sekcja otwierająca utwór jest oparta na nieco jazzowym ostinato na hi-hacie z otwarciem na ostatnią szesnastkę w każdej grupie i rimclickiem na każdą
ćwierćnutę. Podstawa to płynność i powtarzalność pracy hi-hatu. Do tego Luzier dorzuca sporo ozdobników na splashach i gdzieniegdzie podwójne uderze-
nia rim clicka.
64
PERKUSISTA
grudzień 2017
Fot. Joe Branston
KORN
Fot. Dominik Malik
Główny riff to rozbujany groove z rideowanym crashem. Do klasycznego 4/4 dodane są synkopy na werblu, podkreślające pracę gitar.
Uspokojenie na zwrotkach, groove oparty na naprzemiennych szesnastkach na zamkniętym hi-hacie. W ostatnim takcie akcenty na hi-hacie, wprowadza-
jące do mocniejszego refrenu.
grudzień 2017
PERKUSISTA
65
ZPT – ZAGRAJ TO
Refren zbudowany z dwutaktowych fraz. Prosty, otwarty groove z regularnymi ósemkami na ride i synkopowym zawinięciem na hi-hacie na 3i.
Bridge to najostrzejsza część utworu. W pierwszym takcie motywu double time z werblem wbitym z crashami na każdą ćwierćnutę, a następnie groove
z main riffu. W trzecim powtórzeniu motywu, w siódmym takcie, efektowna pauza na dodaną ćwierćnutę na 5/4. Motyw kończy triolowe przejście z po-
dwójną stopą i stop time na werblu na 1.
66
PERKUSISTA
grudzień 2017
Fot. Joe Branston
Zgłoś jeśli naruszono regulamin