Sałatka-owocowa.pdf

(24553 KB) Pobierz
Sałatka
owocowa
1
3
1
3
Rzuty kostką oznaczają:
3
1
5
1
3. Kiwi
6. Banan
3
1. Jabłko
4. Truskawka
2. Pomarańcza
5. Winogrona
Zasady gry
Sałatka
owocowa
Wstęp
Zadaniem każdego z graczy jest zrobienie sałatki. Im więcej owoców zostanie
zużyte do jej zrobienia, tym lepiej. Przed rozpoczęciem gry należy przygotować 3
zwykłe kostki do gry (gra będzie bardziej dynamiczna, jeśli każdy z graczy będzie
miał swój komplet trzech kostek). Oprócz kostek potrzebne będzie po maksymalne
21 żetonów dla każdego gracza. W większości rozgrywek wystarczy po około 15
sztuk. Zaczyna osoba, która wyrzuci w sumie więcej oczek na 3 kostkach.
Rozgrywka
W swojej kolejce gracz rzuca trzema kostkami i sprawdza jakie owoce odpowiadają
rzutowi każdej z kostek (objaśnienie znajduje się na planszy). Następnie kładzie na
polu ze zdjęciem tych owoców po jednym żetonie za każdą kostkę. Na polu może
być maksymalnie tyle żetonów, ile pokazuje umieszczona na nim liczba. Na zdjęciu
może być tylko wylosowany owoc, ale mogą też być inne. Na przykład gracz, który
zaczyna grę i wylosował na trzech kostkach same czwórki może położyć jeden
żeton na małe kwadratowe pole z truskawką (tylko jeden żeton, bo liczba na tym
polu nie pozwala na więcej) oraz 2 żetony na polu w centrum planszy. Gracz może
też położyć wszystkie trzy żetony na centralnym polu. W trakcie rozgrywki może
się zdarzyć, że nie da się odłożyć żetonu na żadne pole, bo na wszystkich polach z
tym owocem jest już maksymalna liczba żetonów. W takim przypadku gracz musi
odłożyć na bok te kostki, dla których nie udało się położyć żetonów. Kostek tych
nie można już używać do końca gry.
Gra się kończy, gdy żaden z graczy nie ma już kostek lub gdy zostaną zapełnione
żetonami wszystkie pola. Jeśli którykolwiek z graczy nie ma już kostek to kolejka
go omija. Jeśli tylko jeden z graczy ma kostki to gra sam aż do momentu, gdy je
straci lub zapełni pola na planszy żetonami. Zwycięzcą zostaje osoba, która przejęła
kontrolę nad największą liczbą pól (użyła najwięcej owoców do sałatki). Pole
uznaje się za przejęte, gdy gracz ma na nim więcej żetonów niż każdy z
pozostałych graczy.
Można też się umówić, że pola mają wartość równą napisanej na niej liczbie a
wynik gracza jest sumą wartości przejętych przez niego pól.
W grze użyto grafiki na licencji Public Domain CC0:
autor: Angelo Esslinger, źródło: https://pixabay.com/pl/apple-pomarańczowy-banannen-kiwi-2092697/
Zgłoś jeśli naruszono regulamin