Live_Sound_Installation_07-08_2018.pdf

(106421 KB) Pobierz
Miesięcznik wydawany przez
AVT Korporacja Sp. z o.o.
ul. Leszczynowa 11, 03-197 Warszawa
tel. 22-257-84-99 • fax 22-257-84-00
www.avt.pl
DYREKTOR WYDAWNICTWA
Wiesław Marciniak
WYDAWCA
Tomasz Wróblewski
tel. kom. 0-609-45-45-60, e-mail: wroblewski@avt.pl
REDAKTOR NACZELNY
Piotr Sadłoń
e-mail: piotr.sadlon@livesound.pl
Z-CA REDAKTORA NACZELNEGO
Marek Kozik
e-mail: redakcja@livesound.pl
WSPÓŁPRACA
Marcin „EmDżi” Grass, Marcin Zastawnik, Marian Ortyl,
Marek Korbecki, Armand Szary, Marek Witkowski,
Grzegorz Ryncer,Piotr „ZiKE” Zajkiewicz, Rafał Zaremba
REKLAMA
Agnieszka Iwacyk
tel. 22-257-84-39, fax 22-257-84-20
e-mail: reklama@livesound.pl
PRENUMERATA
tel. 22-257-84-22
e-mail: prenumerata@avt.com.pl
SZEF PIONU AVT ONLINE
Marta Zaczek
tel. 22-257-84-76, e-mail: marta.zaczek@avt.pl
DTP
Studio Adekwatna
KOLPORTAŻ
Marcin Brona
e-mail: marcin.brona@avt.pl
ADRES REDAKCJI
ul. Leszczynowa 11, 03-197 Warszawa
e-mail do redakcji: redakcja@livesound.pl
witryna internetowa: www.livesound.pl
Indeks 226947, ISSN 2083-5647
Nakład 6.000 egz.
Od redakcji
Ciekawe, czy ktoś kiedyś robił jakieś badania na temat, na ile na zado-
wolenie klienta wpływa zgodność oferowanego produktu z jego ocze-
kiwaniami, a w jakim stopniu wpływ na to ma poziom obsługi, czyli
po prostu „czynnik ludzi”. Oczywiście wiadomo, że w idealnym przy-
padku zarówno to pierwsze powinno się zgadzać w 100-procentach,
jak i kwestia miłej, kompetentnej i bezproblemowej obsługi ma duże
znaczenie. Wiadomo też jednak, że – jak to w życiu – często musimy
iść na kompromisy, i w takich sytuacjach rodzi się właśnie pytanie: czy
– jeśli nie możemy mieć i „wódki” i „zakąski” – wolimy mieć do czynienia z miłą, fachową
obsługą, która niestety nie jest w stanie zaoferować nam w 100-procentach tego, co chce-
my, czy lepiej, żeby wszystko zgadzało się, ale obsługa pozostawiała wiele do życzenia?
Przenosząc to na nasz „rodzimy” grunt, czyli branżę „rozrywkowo-techniczną”, pytanie
do realizatorów dźwięku i światła jeżdżących z wykonawcami: czy ważniejsze jest dla Was
to, że sprzęt idealnie zgadza się z riderem, ale obsługa „chodzi bokami”, czy łatwiej „prze-
łknąć” nie do końca riderowy sprzęt, jeśli z jej obsługą nie ma najmniejszego problemu
i współpracuje się z nią wzorowo, w miłej i przyjemnej atmosferze?
Moje osobiste zdanie jest takie, że jednak atmosfera w grupie ludzi, którzy muszą ze sobą
współpracować ma kolosalne znaczenie. Do tego oczywiście dochodzi profesjonalizm i odpo-
wiednie przygotowanie ekip technicznych do swojej pracy, bo nawet „najsłodszy” tech-
nik, który jest w stanie ekipie technicznej zespołu wręcz wejść w tyłek, który nie bardzo
ma pojęcie o tym, co robi, raczej nie poprawi nastroju „przyjezdnych”. Oczywiście kwestie
sprzętowe są bardzo ważne, ale jeśli spełnione jest pewne minimum, które pozwoli na sku-
teczne obsłużenie koncertu, a ekipa jest „godna” i chętna do współpracy, to zawsze milej
będzie się wspominało taką sztukę, niż sytuacje, gdy sprzęt jest dokładnie taki, jak chcieli-
śmy, ale co z tego, skoro jest źle powieszony albo beznadziejnie wystrojony, albo i nawet ze
sprzętem jest wszystko OK, ale ekipa robi łaskę, kiedy musi zrobić cokolwiek, o co poprosi
ją technika zespołu.
Oczywiście to działa też w drugą stronę – nie raz i nie dwa jest tak, że „gwiazdorzą” ci,
którzy przyjechali z zespołem, zwłaszcza jeśli jest to nieco bardziej znany zespół. Choć
z drugiej strony z tymi topowymi przeważnie jeżdżą ludzie nie tylko z dużą wiedzą i umie-
jętnościami, ale również zgodni i „przyjaźni” – przynajmniej do czasu, aż ktoś im za mocno
nie nadepnie na odcisk.
Reasumując, ideałem byłoby, abyśmy zawsze trafiali na ludzi życzliwych i uśmiechnię-
tych, a przy tym znających się na swoim fachu, którzy zaoferują nam to, co sobie zażyczy-
liśmy. Wiedząc jednak, jakie są realia, i że niestety często rider to tylko pobożne życzenia,
dobrze by było, aby choć ludzie byli „na poziomie” – zarówno ci z jednej, jak i drugiej strony
„barykady”. I spotykania tylko takich w dalszej części tego sezonu wszystkim Wam życzę.
Piotr Sadłoń
redaktor naczelny
Wydawnictwo AVT oraz redakcja „Live Sound & Installation”
nie ponoszą odpowiedzialności za treść zamieszczanych
reklam, ogłoszeń i anonsów. Redakcja rezerwuje sobie prawo
do dokonywania skrótów i adiustacji nadesłanych tekstów.
Wszystkie nazwy produktów wykorzystane w redakcyjnej
części pisma należą do ich prawnych właścicieli i zostały użyte
wyłącznie w celach informacyjnych i edukacyjnych. Wszystkie
ceny podane w części redakcyjnej pisma są rekomendowany-
mi cenami detalicznymi brutto, chyba że zaznaczono inaczej.
Przedruk, reprodukcja i powielanie materiałów opublikowa-
nych w drukowanym i elektronicznym wydaniu „Live Sound
& Installation” bez pisemnej zgody Wydawcy zabronione.
Wydawnictwo AVT Korporacja Sp. z o.o.
należy do Izby Wydawców Prasy
Prenumerata
– naprawdę warto!
4
|
Live Sound & Installation
lipiec/sierpień 2018
Zgłoś jeśli naruszono regulamin