Danielle Steel - Od pierwszego wejrzenia.pdf

(1694 KB) Pobierz
 
 
Moim najukochańszym dzieciom: 
Beatrix, Trevorowi, Toddowi, Samancie, 
Victorii, Vanessie, Maxxowi i Zarze – 
oby 
wszystkie  wasze  miłości,  nie  tylko  te  od  pierwszego  wejrzenia,  okazały  się 
prawdziwe i trwały wiecznie. 
Życzę wam jak najwięcej radości i szczęścia. 
Z wyrazami miłości 
Mama 
na zawsze 
pierwsze spojrzenie, 
pierwszy błysk, 
pierwszy rumieniec, 
pierwsze dni, 
magiczne chwile, 
na niebie grom, 
u kresu tęczy 
ciepło twych rąk, 
wiosenny deszcz, 
cykad śpiew, 
piorunów huk 
serca zew, 
spojrzałem 
w twe oczy 
i ziścił się 
sen, 
łagodny dotyk, 
najczulszy gest, 
gdy 
nasze serca 
spotkały się, 
z trzaskiem 
pioruna 
i bez wahania, 
bez reszty, 
bez końca 
poczułem… 
miłość 
Rozdział 1 
łos 
pilota 
samolotu  linii  Alitalia  z Mediolanu  do  Paryża  wyrwał  Timmie  z krótkiej 
drzemki.  Była  wykończona  po  tygodniu  spędzonym  w Nowym  Jorku  i dwóch  kolejnych 
w Europie:  w Londynie,  a później  w Mediolanie.  W lutym  i październiku  brała  udział 
w pokazach  mody,  słynnych  prêt­à­porter.  Była  założycielką,  pomysłodawczynią,  główną 
projektantką  i dyrektorem  firmy  produkującej  najbardziej  cenione  linie  ubrań  dla  kobiet 
i mężczyzn  w Stanach  Zjednoczonych,  z filiami  w Europie,  z którego  to  powodu  dwa  razy  do 
roku  przyjeżdżała  na  pokazy.  W pierwszym  tygodniu  razem  z innymi  amerykańskimi 
projektantami  przedstawiała  swoje  kolekcje  w Nowym  Jorku,  a później  w Paryżu  prezentowała 
efekty  pracy  francuskiej  filii.  W międzyczasie  uczestniczyła  w pokazach  w Londynie 
i Mediolanie. Brała też udział w paryskim Men’s Fashion Week. 
Timmie O’Neill od dwudziestu trzech lat prowadziła firmę samodzielnie. Wszystko zaczęło 
się,  gdy  była  dwudziestopięciolatką.  W wieku  czterdziestu  ośmiu  lat  jej  rozległe  imperium 
obejmowało  odzież  dziecięcą,  meble  i artykuły  dekoracyjne,  takie  jak  tapety,  pościel,  ręczniki 
czy obrusy. Dziesięć lat wcześniej wzbogaciła ofertę o kosmetyki, produkty do pielęgnacji skóry 
dla  kobiet  i mężczyzn  oraz  pół  tuzina  rodzajów  perfum,  które  zaskoczyły  wszystkich  swoją 
uniwersalnością  i niemal  natychmiastowym  sukcesem,  jaki  odniosły  wszędzie,  gdzie  były 
sprzedawane. Nazwisko Timmie O’Neill znano na całym świecie i kojarzono ze stylem, modą na 
każdą kieszeń oraz spektakularnym sukcesem. 
Świat 
Timmie 
O był  owiany  legendą  od  ponad  dwudziestu  lat,  a teraz  jego  założycielka 
i prezeska  leciała  do  Paryża,  by  dopilnować  październikowego  pokazu  swoich  europejskich 
kolekcji.  Reszta  amerykańskich  projektantów  spalała  się  podczas  szalonego  nowojorskiego 
tygodnia  mody  i oszczędzała  sobie  stresów  związanych  z europejskim  prêt­à­porter.  Tylko 
Timmie  zajmowała  się  jednym  i drugim,  korzystając  ze  swojej  niespożytej  energii 
i odniesionego  sukcesu.  Jednak  nawet  ona  czuła  się  potwornie  zmęczona  po  Mediolanie 
i wykańczała  ją  sama  myśl  o zorganizowaniu  pokazu  w Paryżu.  Ubrania,  które  zaprezentowała 
w Nowym Jorku, spotkały się z jeszcze bardziej entuzjastycznym przyjęciem ze strony mediów 
niż zwykle. 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin