Zarządzanie Przedsięwzięciami Budowlanymi
Iwona Priebe, Anna Prabucka, Kaja Sosnowska
KATEDRA KONSTRUKCJI METALOWYCH I ZARZĄDZANIA W BUDOWNICTWIE
ZADANIE PROJEKTOWE
semestr I mgr
Zadanie wykonały: Prabucka Anna 144737
Priebe Iwona 144739
Sosnowska Kaja 144778
Grupa dziekańska: 6
Semestr: 1 magisterski (letni)
Data oddania: 13.06.2016
Sprawdziła: mgr inż. Ewa Jedyńska
Spis treści
1. Podstawowe założenia projektu 5
1.1. Opis przedsięwzięcia 5
1.2. Źródła finansowania obiektu 5
1.3. Cel projektu 5
1.4. Zakres projektu 5
1.5. Interesariusze projektu 5
1.6. Przewidywany nieprzekraczalny koszt 6
1.7. Wymogi jakościowe 6
1.8. Ryzyka, identyfikacja zagrożeń 6
1.9. Ewentualne ograniczenia 6
2. Planowanie zakresu projektu 7
3. Planowanie struktury projektu 8
4. Analiza interesariuszy projektu 9
5. Oszacowanie podstawowych zasobów i czasu trwania poszczególnych czynności 9
6. Planowanie terminów projektu z wykorzystaniem metod sieciowych i harmonogramu liniowego 12
6.1. Technika CPM 12
6.2. Technika PERT 13
7. Planowanie zasobów projektu metodą cpm zasoby 16
8. Optymalizacja czasu i kosztu metodą cpm cost 18
9. Podsumowanie i wnioski 20
10. Literatura 20
WYKAZ ZAŁĄCZNIKÓW:
Załącznik 1: Szkic przedsięwzięcia – rysunek 1
Załącznik 2: Model sieciowy AoN – rysunek 2
Załącznik 3: Model sieciowy AoA – rysunek 3
Załącznik 4: Model sieciowy dla metody PERT – rysunek 4
Załącznik 5: Harmonogram liniowy
Załącznik 6: Wykresy zatrudnienia dla najwcześniejszych i najpóźniejszych terminów realizacji czynności niekrytycznych
Załącznik 7: Wykres sumowanego zapotrzebowania na pracę ludzi „esogram”
Załącznik 8: Model sieciowy dla metody CPM COST
ZESTAWIENIE TABEL:
Tab.1. Zakres projektu. Podstawowe procesy str. 5
Tab.2. Główni interesariusze projektu str. 6
Tab. 3. Ryzyka. Identyfikacja zagrożeń str. 6
Tab.4. Lista strukturalno-hierarchiczna str. 7
Tab.5. Lista strukturalno-kooperacyjna str. 8
Tab. 6. Analiza głównych interesariuszy projektu str. 9
Tab. 7. Określenie zasobów i czasu trwania czynności str. 10
Tab. 8. Oszacowanie czasu trwania czynności str. 11
Tab. 9. Analiza czasu dla techniki CPM str. 12
Tab. 10. Czas oczekiwany, odchylenie standardowe str. 14
Tab. 11. Czas oczekiwany i odchylenie standardowe dla realizacji całego przedsięwzięcia str. 15
Tab. 12. Kamienie milowe projektu str. 17
Tab. 13. Karta kontrolna projektu, dotycząca kamieni milowych str. 17
Tab. 14. Czas normalny, graniczny; koszt normalny, graniczny str. 18
Tab. 15. Skracanie czasu realizacji projektu str. 19
NAZWA PORJEKTU:
Projekt kompleksu szkolnego z zapleczem
ADRES PROJEKTU:
Działka nr 169/13, ul. Zielona 12 w miejscowości Swarożyn
TYP PROJEKTU:
Nowy
TERMIN:
Początek: 6 czerwca 2016
Koniec: 31 października 2015
PROJEKTANCI:
inż. Anna Prabucka
inż. Iwona Priebe
inż. Kaja Sosnowska
KIERWONIK PROJEKTU:
UZGODNIENIA:
przedstawiciel inwestora: mgr inż. Ewa Jedyńska
Projekt kompleksu szkolnego z zapleczem składa się z dwukondygnacyjnego budynku szkoły, boiska sportowego, przyszkolnego parkingu dla samochodów oraz parku o funkcji rekreacyjnej. Inwestycja przeznaczona będzie na cele oświatowe. Konstrukcja ma rozpiętość 25m i długość 50m, wysokość pierwszej i drugiej kondygnacji wynosi 3,3m. Budynek szkoły posadowiony jest na ławach fundamentowych. Posiada konstrukcję nośną żelbetową w układzie płyta-słup z wypełniającymi ścianami z bloczków betonowych. Parking z prowadzącym do niego odcinkiem drogi posiada nawierzchnię z kostki betonowej na podbudowie z kruszywa łamanego. Boisko pokryte jest nawierzchnią tartanową. W parku rekreacyjnym przewidziane są elementy małej architektury: ławki i stoły do gier planszowych, a także zieleń w postaci krzewów. Przedsięwzięcie zawiera również doprowadzenie instalacji sanitarnej oraz elektrycznej do budynku szkoły.
Całość inwestycji zostanie sfinansowana ze środków gminy Tczew.
Celem projektu jest zrealizowanie w ustalonym terminie kompleksu szkolnego oraz zapewnienie określonego zakresu i jakości robót wytyczonych przez inwestora. Celem biznesowym realizacja przedsięwzięcia z poniesieniem optymalnego kosztu nieprzekraczającego wartości kosztorysowej.
W zakres projektu wchodzi budowa stanu surowego budynku szkoły z instalacjami oraz wykonanie parkingu z odcinkiem drogi, boiska i parku. /tab.1/
Tab.1. Zakres projektu. Podstawowe procesy
Lp.
Czynność
alienor8