Spis treści:
O Autorze 2
WSTĘP 3
Dlaczego niektórzy handlowcy prawie zawsze zarabiają ogromne pieniądze? 4
Czy wiesz, jak często jesteś poddawany hipnozie? 5
WPROWADZENIE 7
1. MAGIA SŁOWA 9
2. JAK NA PRAWDĘ DZIAŁAJĄ SŁOWA? 10
3. W JAKI SPOSÓB ŁĄCZNIKI WPŁYWAJĄ NA DOŚWIADCZENIE? 20
4. TAJEMNICZA MOC IMPLIKACJI 21
5. ODKRYJ POTĘGĘ PRESUPOZYCJI 28
6. METAFORY 39
7. METAPROGRAMY 46
ZAKOŃCZENIE 54
A Tandeta perswazyjna 55
B Jak wpływać na ludzi, którzy się opierają, w taki sposób, że nawet tego nie zauważą? 59
Andrzej Batko, psycholog, trener NLP i biznesu, znany jest w wąskich kręgach specjalistów jako ekspert, który uczy najnowszych technik wywierania wpływu na ludzi. Z jego usług korzystają ci, którzy już uświadomili sobie, jak ważna w biznesie jest umiejętność niezauważalnego wpływania na myśli, emocje i zachowania ludzi.
Jest jednym z nielicznych psychologów, którzy łączą i wykorzystują najnowsze odkrycia naukowe w psychologii do generowania zysków w biznesie.
W Polsce z jego usług korzystają nie tylko wybrane firmy farmaceutyczne, banki, specjaliści od marketingu i sprzedaży, lecz również politycy (Andrzej stoi za kulisami sukcesu jednego ze znanych polityków). Szkolił również w zakresie technik perswazji i wywierania wpływu oddział operacji psychologicznych WP przed wyjazdem do Iraku.
A oto, co mówi o nim Kevin Hogan, światowej sławy ekspert w dziedzinie psychologii perswazji, autor wielu bestsellerów na ten temat, między innymi wydanej w Polsce Psychologii perswazji:
Andrzej Batko is not only thefinest NLP trainer in Po-land, he is one of thefinest in the world. His knowledge of human bebavior, what works and what doesn't, and most importantly, his ability to transfer this information to the student is rarely seen.
Dr Kevin Hogan, author of The Psycholog ofPersuasion
(Andrzej Batko jest nie tylko najlepszym trenerem NLP w Polsce, jest on również jednym z najlepszych na świecie. Jego wiedza na temat ludzkiego zachowania, tego, co działa, oraz tego, co nie działa, a co najważniejsze —jego umiejętność przekazywania tych informacji swoim uczniom jest rzadkością.
Dr Kevin Hogan, autor Psychologii perswazji)
Informacje na temat szkoleń, warsztatów i konsultacji prowadzonych przez Autora można uzyskać, pisząc pod adres info@andrzejbatko.pl oraz na stronie www.nlp.pl.
Jeszcze nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale już za chwilę dowiesz się, w jaki sposób codziennie, wiele razy dziennie, poddają Cię manipulacji. Po przeczytaniu tej książki zwykłe słowa i zdania już nigdy nie będą brzmiały tak niewinnie, jak dotychczas. Opisane przeze mnie techniki mogą dać Ci ogromną władzę nad umysłami, uczuciami i zachowaniem innych ludzi.
Co, do licha, natchnęło Cię do kupienia tej książki? Pytam poważnie. Co zmotywowało Cię do zakupu? Czy kupiłeś ją dlatego, że tytuł brzmiał przyjemnie dla ucha? A może dlatego, że już obiło Ci się o uszy moje nazwisko? Albo też zostało Ci parę złotych i denerwująco brzęczały w kieszeni?
Podejrzewam, że nie był to żaden z powyższych powodów.
I wiem, że mam rację, bo spowodowała to siła słów. Przeczytane przez Ciebie słowa ułożone były w szczególny i celowy sposób, który sprawił, że wydałeś ciężko zarobione pieniądze na tę książkę.
I pewnie już się domyślasz, że nie była to przypadkowa kombinacja słów, która zmotywowała Cię do dalszej lektury.
Ktoś powiedział, że „słowa mają większą siłę niż niejeden rodzaj broni, narkotyk lub bogactwo". Parafrazując to powiedzenie, mogę dodać, że słowa mogą być bronią, działać jak narkotyk i przynieść bogactwo.
Sam fakt, że teraz czytasz te słowa, dowodzi nie tylko tego, że tak jest, ale też tego, że zdajesz sobie już sprawę z mocy ukrytej w słowach (i między słowami). Do czego więc chcesz użyć wiedzy i umiejętności, których już wkrótce nabędziesz?
Czy zechcesz ich użyć, aby coś sprzedawać? Zostać znanym politykiem? Przekonać ludzi do jakiejś sprawy lub idei? Pomagać ludziom w rozwiązywaniu problemów? A może po prostu ułatwisz życie sobie i innym, komunikując się skuteczniej i klarowniej?
Pamiętaj, że sama wiedza nie wystarczy — trzeba ją jeszcze wesprzeć umiejętnościami, a te wymagają praktyki. Zacznij stosować poznawane techniki już w trakcie czytania — dzięki temu będziesz mógł w pełni docenić ich siłę oraz nabrać wprawy.
Powodzenia!
Andrzej Batko
Jak wprowadzać klientów w „nastrój kupowania", któremu trudno się oprzeć? Wszyscy wiemy, że nawet w trudnych czasach ludzie odwiedzają sklepy, oglądają reklamy, przeglądają komercyjne strony w internecie, szukając informacji o produktach i usługach.
Prawdziwą sztuką jest jednak stworzenie takiej prezentacji handlowej, która sprawia, że klient dokonuje zakupu z radością, a cena przestaje być istotnym czynnikiem decyzyjnym.
Sekret stworzenia takiej prezentacji (werbalnej, ulotki, ogłoszenia lub strony w sieci) polega nie na odkryciu, jak to kiedyś uważano, „potrzeby", którą dany produkt lub usługa zaspokoi, lecz wywołaniu „pragnienia", „chcenia", a nawet „pożądania" tego produktu lub usługi. 90% produktów i usług, które kupujemy, nie jest czymś, czego „potrzebujemy", ale czymś, co „chcemy", „pragniemy" mieć lub robić. Ludzie podejmują decyzję o zakupie, kierując się w 90% emocjami, a tylko w 10% logiką. A zatem, jeśli najpierw poruszysz emocje, a potem dostarczysz dobre, logiczne uzasadnienie zakupu, to... umysły klienta sfinalizują za Ciebie sprzedaż! Tak, to nie była literówka, dowiesz się z tej książki, jak wpływać zarówno na świadomy, jak i nieświadomy umysł klienta! Gdy naprawdę zrozumiesz ten mechanizm i zastosujesz proste, ale niesłychanie skuteczne techniki oddziaływania na emocje i na podświadomość klienta, to możesz podwoić sprzedaż w swojej firmie.
Jak wytworzyć w kliencie „pragnienie", a nawet pożądanie Twojego produktu?
To proste. Najpierw trzeba sprawić, aby klient zaczął odczuwać określone emocje, np., uczucie, które towarzyszy mu, gdy bardzo czegoś chce, „czuje, że musi to mieć". Teraz wystarczy „zakotwiczyć" to uczucie (kotwiczenie jest jedną z najstarszych technik NLP. Wykorzystuje mechanizm warunkowania, odkryty przez rosyjskiego fizjologa Pawłowa). Kotwiczenie umożliwia trwałe skojarzenie dowolnego silnego stanu emocjonalnego z dowolnym bodźcem, np. widokiem Twojego produktu.
Prezentacja powinna zawierać też elementy potrzebne świadomemu umysłowi do wyprodukowania „logicznego" uzasadnienia określonego działania.
Stroje zgodne z najnowszym trendem mody, drogie zegarki, samochody, wakacje w odległych i egzotycznych krajach, najnowsze perfumy, odżywki, polisy ubezpieczeniowe itd. są kupowane, ponieważ są chciane lub wręcz pożądane. Uczucia, emocje popychają ludzi do zakupu np. odżywki odchudzającej lub bardzo drogiej marynarki.
Podświadomość mówi:
„Chcę ładnie wyglądać!".
Świadomy umysł dorabia uzasadnienie:
„Będę dzięki temu zdrowsza" lub „Człowiek na
moim stanowisku powinien mieć drogą marynarkę
(zegarek, pióro itd.)".
Zresztą przypomnij sobie, jak sam nagle poczułeś, że musisz coś kupić, wejść w posiadanie tego czegoś. Jeszcze wczoraj nie wiedziałeś, że to istnieje, a dziś musisz to mieć!
I jeśli dokonałeś tego zakupu, to przypomnij sobie, ile „logicznych" i „racjonalnych" uzasadnień wyprodukował Twój świadomy umysł, abyś mógł pozbyć się ostatnich zahamowań i kupić np. ten telewizor z panoramicznym ekranem — bo przecież już wkrótce, za jakieś 10 - 15 lat te z kwadratowymi ekranami przestaną działać albo zaczną wydzielać trujące substancje, poza tym żonie podoba się jasna kanapa, do której stara czarna obudowa telewizora nie pasuje. Na kanapę jeszcze trzeba poczekać, ale przynajmniej telewizor będzie pasował (do tej kanapy, której jeszcze nie ma!).
Naucz się sterować tymi procesami i zapomnij o „trudnej sytuacji gospodarczej" oraz „ubożeniu społeczeństwa"
To są właśnie wymówki „logicznego" umysłu. Po...
Nisiulka