działanie żołnierza na sygnały alarm(1).doc

(48 KB) Pobierz

Poznań, dnia ……………. r.

 

        ZATWIERDZAM

 

       dowódca … plutonu

 

………………………………..

 

 

PLAN PRACY
INSTRUKTORA NA PUNKCIE NAUCZANIA

 

 

I. ZAGADNIENIE: Działanie żołnierza na sygnały alarmowania.

 

II. CEL:

        Uczyć:

praktycznego działania po sygnałach alarmowania,

 

III. CZAS: …..min.

 

IV. MIEJSCE: PĆT/ Las Okrągły

 

V.  LITERATURA:

        „Regulamin działań wojsk lądowych” – DWLąd. 115/2008.

        „Podręcznik walki pododdziałów wojsk zmechanizowanych” – DWLąd. 26/2000,

        „Regulamin działań taktycznych wojsk panc. i zmechanizowanych”. –. DWLąd wewn. 134/09

 

VI. ZABEZPIECZENIE MATERIAŁOWO - TECHNICZNE:

        ISOPS (MP-4,OP-1)                                                                       na stan;

        chorągiewki sygnalizacyjne                                                        1 kpl.;

        odrzutniki do strzelania amunicją ślepą                              wg potrzeb;

        ubiór słuchaczy                                                                                     polowy.

 

VII. WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA:

-   W czasie trwania zajęć wykonywać te czynności które zostały nakazane przez instruktora lub wynikają z treści otrzymanego zadania.

-   Zwracać uwagę na zachowanie ostrożności podczas przemieszczanie się w terenie.

-   Wszystkie czynności wykonywać szybko, sprawnie, lecz z zachowaniem środków ostrożności przewidując następstwa swego działania lub zaniechania działania.

-   Nie podnosić i nie dotykać przedmiotów niewiadomego pochodzenia mogących spowodować zagrożenie życia, fakt ich znalezienia meldować natychmiast kierownikowi zajęć.

-   Nie oddalać się samowolnie z rejonu zajęć.

-   Każdorazowo meldować o wszystkich urazach, kontuzjach oraz uszkodzeniach sprzętu

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

 

Lp.

CZYNNOŚCI INSTRUKTORA

CZYNNOŚCI SZKOLONYCH

1.      

Podanie treści zagadnienia Działanie żołnierza na sygnały alarmowania.

Stoją na zbiórce
i słuchają.

2.      

Określenie celu zagadnienia – nauczyć praktycznego działania na sygnały alarmowania.

Stoją na zbiórce
i słuchają.

3.      

Wprowadzenie w sytuację taktyczną - Omawiam sposób zachowania się i działania.

-

4.      

Podanie komendy, na jaką się wykonuję te czynność – żołnierze pododdziału na sygnały alarmowania i  powiadamiania np.:

 

LOTNIK - przed wykonaniem szczeliny plot, na dany sygnał drużyny zajmuje miejsca w BWP; po wykonaniu szczeliny zajmują miejsca w  niej. Dyżurny środek plot przystępuje do zwalczania celów powietrznych.

 

MGŁA - drużyna zajmuje miejsca w BWP, zakładają maski pgaz zamykają  drzwi, włazy, otwory strzelnicze, włączają urządzenia filtrowentylacyjne. Ubezpieczenia nie schodzą z posterunku - zakładają  maski i narzutki i dalej wykonują postawione zadanie.

 

POŻAR - w wypadku małego pożaru wszyscy   wyposażeni w maski i łopaty przystępują do jego lokalizacji i gaszenia. W przypadku dużego pożaru opuszczają rejon udając się w nowy rejon wskazany przez dowódcę plutonu.

 

ODBÓJ przystępują do wykonania czynności przerwanych wprowadzonym alarmem.

Stoją na zbiórce
i słuchają.

5.      

Wzorowy pokaz – wykonuję czynności po ogłoszeniu poszczególnych alarmów.

Stoją na zbiórce, obserwują
i słuchają.

6.      

Pokaz z objaśnieniem - wykorzystuję wcześniej przygotowanych żołnierzy którzy tworzą szyk, sam zaś występuję w roli dowódcy drużyny i narratora, obserwuję działanie zwracając uwagę na działanie całego zespołu, a także na działanie żołnierzy po wykonaniu działań po ogłoszeniu alarmu. Omawiam zagadnienie, zwracając uwagę na niedociągnięcia.

 

Stoją na zbiórce, obserwują
i słuchają.

7.      

Ćwiczenia na tempa – nie dotyczy

 

-

8.      

Ćwiczenia etapami – nie dotyczy.

 

-

9.      

Ćwiczenia do pełnego opanowania - Wydaję komendy, nakazuję podjęcie działań
po ogłoszeniu alarmu.

Wykonują komendy instruktora, ćwiczą praktycznie.

10.  

Reagowanie instruktora na popełniane błędy.

Wykonują komendy instruktora, ćwiczą praktycznie.

11.  

Omówienie zrealizowanego zagadnienia we skazaniem najczęściej popełnianych błędów, sposobu ich usunięcia, wskazanie najlepiej
i najsłabiej ćwiczących, zadań i czynności
do pracy samodzielnej.

Stoją na zbiórce, słuchają, zadają ewentualne pytania.

 

 

   OPRACOWAŁ

 

            dowódca drużyny

 

…………………………………….

 

 

2

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin