zatopione_krajobrazy_185_338.pdf

(56584 KB) Pobierz
„brama niedzicka”
Gdybym dziś brał się za taką dokumentację,
robiłbym to zupełnie inaczej. Zabytki byłyby
mocnymi punktami, ale najważniejszy byłby
krajobraz, gdyż to on stanowi osnowę dla tych
obiektów i jest na pewno nie do odtworzenia w
żadnym skansenie, czy arboretum.
„Via Regia”
– Droga Królewska…
„brama niedzicka”
Wczesne zdjęcie „bramy niedzickiej” z zamku Czorsztyn, ogołocona z drzew skałka to efekt badao
wytrzymałości podłoża w miejscu lokalizacji zapory głównej, prowadzony tu jeszcze w latach 30. (XX w.).
„Via Regia”
– Droga Królewska…
„brama niedzicka”
Pod skalnym nawisem (z lewej strony) było ciasno i duże pojazdy miewały
trudności z przejazdem. W dnie rzeki widad było tuż pod powierzchnią
gładkie, skalne dno.
„Via Regia”
– Droga Królewska…
„brama niedzicka”
„Via Regia”
– Droga Królewska…
„brama niedzicka”
Trudny do przebycia przy średnich i niskich stanach wody
bród pod Niedzicą.
Do rozpoczęcia budowy zapory
głównej, tędy spływały tratwy z turystami, zmierzając do
Przełomu Pienioskiego i Szczawnicy. Przy niskiej wodzie
trzeba było tratwy przepychad.
„Via Regia”
– Droga Królewska…
Zgłoś jeśli naruszono regulamin