corel rave. ćwiczenia praktyczne full.pdf

(6993 KB) Pobierz
4
Corel R.A.V.E. Ćwiczenia praktyczne
Rozdział 10. Wypełnienia......................................................................................................................................92
Rysowanie obszaru zamkniętego................................................................................ 92
Wypełnienia jednolite................................................................................................. 93
Wypełnienie obszaru zamkniętego jednolitym kolorem ........................................................93
Wypełnienia gradientowe ........................................................................................... 94
Wypełnianie obszaru zamkniętego stopniowo zmieniającymi się kolorami..........................94
Wypełnienia bitmapowe ............................................................................................. 97
Wypełnianie bitmapą obszaru zamkniętego ...........................................................................97
Wypełnienia teksturowe ............................................................................................. 98
Wypełnianie obszaru zamkniętego teksturą ...........................................................................99
Rozdział 11. Narzędzia tekstowe...................................................................................................................... 101
Umieszczanie tekstu na obrazie................................................................................ 101
Wpisywanie tekstu z klawiatury...........................................................................................101
Formatowanie tekstu ............................................................................................................102
Kolor tekstu ..........................................................................................................................105
Przesuwanie tekstu ...............................................................................................................105
Obracanie tekstu ...................................................................................................................105
Edycja tekstu............................................................................................................. 106
Tekst z wypełnieniem ............................................................................................... 107
Zmiana wypełnienia tekstu...................................................................................................107
Rozdział 12. Efekty specjalne........................................................................................................................... 109
Efekty trójwymiarowe .............................................................................................. 109
Nało enie obrazka na cylinder .............................................................................................110
Modyfikacja okna filtru ........................................................................................................111
Efekty artystyczne .................................................................................................... 113
Zamazywanie obrazka .............................................................................................. 115
Fotografia wykonana aparatem ze źle ustawioną ostrością..................................................116
Przekształcanie kolorów ........................................................................................... 117
Rozdział 13. Zakończenie..................................................................................................................................... 119
Masz ju za sobą najniewdzięczniejszą część nauki obsługi programu. Umiejętność po-
sługiwania się interfejsem jest niezbędna, zdobywanie jej daje jednak mało satysfakcji,
gdy na tym etapie nie mo esz wykonać całego projektu.
Zanim przejdziesz do wypróbowania własnych sił, przejrzyj witryny, które stworzyli inni
webmasterzy. Mo e coś cię zachwyci, natchnie nowym pomysłem.
eby wędrówka po sieci dała zamierzony efekt, proponuję odwiedzenie kilku wybranych
miejsc.
Rysunek 3.1.
Komiks
WhirlGirl
http://www.
whirlgirl.com/
40
Rysunek 3.2.
Rodzima produkcja.
Komiks Babięta.
http://www.babieta.
com/
Corel R.A.V.E. Ćwiczenia praktyczne
Rysunek 3.3.
Istna kopalnia
szablonów stron.
http://www.
freesitetemplates.
com/
Rozdział 3.
L
Chwila relaksu
Rysunek 3.4.
Mo na zapoznać się
z podręcznikiem
obsługi
konkurencyjnego
produktu
http://www.
macromedia.com/
41
Zgłoś jeśli naruszono regulamin