macromedia flash mx 2004 actionscript. oficjalny podręcznik cała książka.mobi

(11010 KB) Pobierz
Odwołania do filmu nadrzędnego ........................................................................................................................ 122
Odwoływanie się do kopii klipów.......................................................................................................................... 126
Odwoływanie się do filmów umieszczonych na różnych poziomach.............................................................. 129
Odwoływanie się do kopii klipów znajdujących się na innych poziomach .................................................... 135
Sposoby konstruowania odwołań...........................................................................................................................141
Tworzenie i odwoływanie się do elementów globalnych .....................................................................................141
Lekcja 4. Posługiwanie się klasami obiektów...................................................................................................................145
Czym są obiekty i dlaczego są przydatne?............................................................................................................. 146
Wbudowane klasy obiektów ................................................................................................................................... 150
Zastosowanie klasy Color ........................................................................................................................................161
Wykorzystanie klasy Key do rozbudowania interakcji z projektem ................................................................. 166
Klasy String i Selection............................................................................................................................................ 169
Lekcja 5. Funkcje ...........................................................................................................................................................................177
Tworzenie funkcji .................................................................................................................................................... 178
Funkcje z parametrami............................................................................................................................................ 183
Zmienne lokalne oraz funkcje, które zwracają określoną wartość .................................................................... 192
Lekcja 6. Tworzenie i przetwarzanie danych ....................................................................................................................199
Tworzenie zmiennych .............................................................................................................................................200
Tworzenie tablic .......................................................................................................................................................206
Tworzenie dynamicznych pól tekstowych i pobieranie informacji.................................................................. 210
Pobieranie danych.................................................................................................................................................... 216
Konstruowanie wyrażeń ..........................................................................................................................................223
Operatory ..................................................................................................................................................................224
Przetwarzanie danych numerycznych za pomocą klasy Math ..........................................................................227
Operacje na łańcuchach tekstowych......................................................................................................................232
Lekcja 7. Tworzenie własnych klas obiektów...................................................................................................................237
Klasy, klasy wierzchołkowe i kopie obiektów.......................................................................................................238
Tworzenie klasy ........................................................................................................................................................240
Ścieżka dostępu do definicji klas............................................................................................................................243
Pakiety i importowanie klas....................................................................................................................................246
Odczytywanie i zapisywanie cech klasy.................................................................................................................252
Definiowanie członków klasy.................................................................................................................................254
Dziedziczenie............................................................................................................................................................258
6
MACROMEDIA FLASH MX 2004 ACTIONSCRIPT
Oficjalny podręcznik
Lekcja 8. Korzystanie z instrukcji warunkowych............................................................................................................275
Kontrolowanie przebiegu skryptów ......................................................................................................................276
Określanie warunków..............................................................................................................................................282
Reakcja na różne warunki .......................................................................................................................................282
Definiowanie granic ................................................................................................................................................286
Włączanie i wyłączanie ............................................................................................................................................289
Reagowanie na sygnały pochodzące od użytkownika.........................................................................................294
Wykrywanie zderzeń obiektów...............................................................................................................................297
Lekcja 9. Automatyzacja skryptów za pomocą pętli ....................................................................................................301
Dlaczego pętle są użyteczne?...................................................................................................................................302
Typy pętli................................................................................................................................................................... 303
Pisanie i rozumienie warunków pętli .................................................................................................................... 306
Pętle zagnieżdżone ................................................................................................................................................... 312
Wyjątki w pętlach ..................................................................................................................................................... 317
Lekcja 10. Tworzenie komponentów interfejsu użytkownika..................................................................................323
Komponenty: elementarz pisania skryptów.........................................................................................................324
Konfiguracja właściwości komponentów ............................................................................................................. 326
Wyzwalanie skryptów przy użyciu zdarzeń komponentów ............................................................................... 333
Korzystanie z metod komponentów ..................................................................................................................... 338
Korzystanie z komponentu FocusManager .........................................................................................................348
Stylizacja komponentów interfejsu użytkownika z wykorzystaniem języka ActionScript............................ 352
Lekcja 11. Pobieranie i wysyłanie danych w programie Flash ................................................................................357
Źródła i formaty danych ......................................................................................................................................... 358
Instrukcje GET i POST............................................................................................................................................ 361
Korzystanie z klasy LoadVars ................................................................................................................................. 362
Pliki reguł .................................................................................................................................................................. 371
Korzystanie z obiektów udostępnionych ............................................................................................................. 373
Korzystanie z komponentu WebServiceConnector............................................................................................384
Lekcja 12. Korzystanie z języka XML w programie Flash ..........................................................................................393
Podstawy języka XML .............................................................................................................................................. 395
Korzystanie z klasy XML.........................................................................................................................................398
Korzystanie z serwerów gniazd...............................................................................................................................407
Lekcja 13. Walidacja danych ....................................................................................................................................................425
Proces walidacji danych...........................................................................................................................................426
Korzystanie z procedur walidacyjnych .................................................................................................................427
SPIS TREŚCI
7
Obsługa błędów ........................................................................................................................................................430
Walidacja ciągów znaków........................................................................................................................................432
Walidacja sekwencji .................................................................................................................................................437
Walidacja z wykorzystaniem listy możliwych wartości ...................................................................................... 441
Walidacja liczb..........................................................................................................................................................443
Przetwarzanie danych po procesie walidacji.........................................................................................................446
Lekcja 14. Praca z polami tekstowymi.................................................................................................................................449
Automatyczne tworzenie i konfiguracja pól tekstowych ...................................................................................450
Korzystanie z obiektu TextFormat ........................................................................................................................459
Ładowanie obrazków i plików SWF oraz komunikacja z nimi ......................................................................... 466
Formatowanie pól tekstowych za pomocą kaskadowych arkuszy stylów ........................................................474
Lekcja 15. Dynamiczne sterowanie klipami filmowymi ..............................................................................................483
Tworzenie obiektów klipów filmowych w sposób dynamiczny ........................................................................484
Tworzenie przycisków o ciągłej odpowiedzi ........................................................................................................495
Użycie ActionScriptu do dynamicznego rysowania linii................................................................................... 503
Użycie metod rysunkowych.................................................................................................................................... 505
Dynamiczne tworzenie wypełnionych kształtów ................................................................................................509
Zmiana głębokości położenia obiektów klipów filmowych ...............................................................................511
Przeciąganie i upuszczanie obiektów klipów filmowych.................................................................................... 516
Usuwanie dynamicznie tworzonej zawartości .....................................................................................................520
Lekcja 16. Bieg klatek i czasu ...................................................................................................................................................523
Odczytywanie czasu we Flashu i pomiar jego upływu ........................................................................................524
Obsługa kalendarza i odczytywanie daty .............................................................................................................. 526
Pomiar upływu czasu ............................................................................................................................................... 538
Sterowanie szybkością i kierunkiem odtwarzania klatek na listwie czasowej .................................................. 546
Śledzenie postępu odtwarzania i ładowania filmu .............................................................................................. 551
Lekcja 17. Oprogramowanie dźwięku .................................................................................................................................557
Sterowanie odtwarzaniem dźwięków za pomocą ActionScriptu ...................................................................... 558
Tworzenie obiektu klasy Sound ............................................................................................................................. 559
Przeciąganie klipu filmowego na określonym obszarze ..................................................................................... 562
Sterowanie głośnością.............................................................................................................................................. 566
Sterowanie balansem................................................................................................................................................572
Dołączanie dźwięków i sterowanie ich odtwarzaniem........................................................................................578
8
MACROMEDIA FLASH MX 2004 ACTIONSCRIPT
Oficjalny podręcznik
Lekcja 18. Ładowanie zewnętrznych plików multimedialnych ...............................................................................585
Wejście i wyjście wczytywania zewnętrznych plików multimedialnych...........................................................587
Wczytywanie filmów z określeniem celu ..............................................................................................................589
Dynamiczne wczytywanie obrazów JPG ............................................................................................................... 595
Tworzenie interaktywnego klipu osadzania multimediów (placeholder)........................................................600
Umieszczanie filmów na wskazanych poziomach ..............................................................................................604
Kontrolowanie odtwarzania filmu umieszczonego na określonym poziomie ...............................................608
Dynamiczne wczytywanie plików MP3................................................................................................................. 610
Zdarzenia związane z dynamicznie wczytywanymi plikami MP3 .................................................................... 613
Pobieranie danych ID3 z plików MP3................................................................................................................... 617
Wczytywanie i kontrolowanie odtwarzania zewnętrznych plików wideo........................................................624
Lekcja 19. Testowanie i debugowanie.................................................................................................................................635
Eliminowanie błędów, zanim będzie za późno ................................................................................................... 636
Zwiększanie skuteczności procesu testowania i debugowania aplikacji........................................................... 637
Poprawianie błędów kompilacji............................................................................................................................. 638
Szukanie i poprawianie błędów czasu wykonania ............................................................................................... 639
Lekcja 20. SWF o maksymalnych możliwościach...........................................................................................................657
Polecenie fscommand() — działanie i użycie....................................................................................................... 659
Użycie programu Flash Studio Pro........................................................................................................................ 664
Użycie mechanizmu przekazywania parametrów FlashVars do filmu.............................................................677
Lekcja 21. Drukowanie i tworzenie podręcznych menu.............................................................................................685
Różnice między drukowaniem z poziomu Flasha a przeglądarki.....................................................................686
Użycie klasy PrintJob...............................................................................................................................................688
Tworzenie własnych menu podręcznych ..............................................................................................................697
Skorowidz ..........................................................................................................................................................................................705
SPIS TREŚCI
9
Zgłoś jeśli naruszono regulamin