1994-12 Secret Service 19.pdf

(34948 KB) Pobierz
'Wffłłyclt
Mlkolltj6w
zapraszamy
do
lfrmowego
salonu
sp,..".iy
COMPUTER
GROUP.p.
z o.o.
IPS Computer Group
sp. z o.o.
Warszawa ul.
Okrężna
3
tel. 642 27 66, 642 27 68
fax 642 27
69.
oraz do wszystkich
sklep6w
z naszymi grami..
Informacji o adresach
najbliższych
skle))ów
sprzedających
gry
z oferty IPS udzielamy pod numerem telefonu (02) 642 27 66.
Wydawca
ProScńpt
Sp. z o.o.
jest
członkiem
OGOLNOPOLSKIEGO
STOWARZYSZENIA
WYDAWCÓW
Redaktor naczelny
Marcin Przasnyski
Z-ca red.
nacz.
Waldemar Nowak
oraz
Paweł
Chmielowiec
F·15
Strike
Eagle 3
CD ...........52
FIFA
Soccer
CD ......................52
Andrzej Cwalina
Dariusz Góralski
Marcin Kamil Górecki
Marcin Gutkiewicz
Paweł
Jankowski
Lech
Kałwas
Piotr
Kochański
Piotr
Lutostański
Piotr
Mańkowskl
Jacek Marczewski
Kamil
Mętrak
Piotr Pawlak
Mateusz Przasnyski
Robert Rogowski
Tomasz Rogowski
Paweł
Sikora
Bogdan
Stępień
Bogdan
Wiciński
Adam
Wieczorek
Anna Maria
Woźniak
Deslgn
&
DTP
STUQIO ProScript
Pegaz
Assi'J
Design Group
Waldemar Nowak
Jacek Piekarek
Jarosław
Witkowski
Druk
Wojskowe
Zakłady
Graficzne, Warszawa,
ul. Grzybowska
77
Nakład
104.000 egz.
Adres
redakcJI
ul. Wronia
35137
oo-846
Warszawa
tel.
(0-22)
201-261 w. 550
(godz.
9"'-16"')
TYLKO
dla
faxujących
fax
(0-22)
209-309
Redakcja
nie
odpowiada
za
treść ogłoszeń
1
reklam.
Materiałów
Daughter of Serpents
............48
Oreamweb
...............................30
Mentor
.....................................49
oraz
w
Rzucie Okiem:
Agent
Cz,
Allen Target,
Black
Hawk,
Cyberwar,
Cyclemanla, Dawn
Patrol,
Domlnus, Freddl Fish,
Klng's
Quest
7,
Lltll Dlvll,
Little
Big
Adventure,
Magle Carpet,
Retrlbution, Ruff'n'Tumble,
Teenagent, Tower Assault,
Under a Killlng Moon, Uropa•,
Wlng
Commaoder 3, Zeppelin
nie zamówionych
nie zwraca,
w przypadku publikacji
zastrzega sobie
prawo do skrótów.
Wszystkie
użyte
znaki
firmowe
i
towarowe
zastrzewne
przez ich
właścicieli.
SpocoaJ
bor<Jsgr~
Prettls
Wllel<
A.
&
hosoompany
AgroBanq
earthqUll'<e (
..)
&
Butt-Nad
(codO
ee....
~~
wszy5l!<o
sucQ
~
"""'
haró
enougłt-
10
doocrU
lhac:rep
..•
-·~J
"
t
, •• '
- "
'
-
-
:
.
-
-
-
". ,,
-~ ·~
~
::1-
• l
~.
~·-
.,.
Jeszcze nie czas na podsumowanie growych
wydarzeń mijającego
roku.
Każdy dzień
może zaowocować
kolejnymi
nowymi grami, z których
każda może zmienić
oblicze
mijają·
cego roku, jak
dokonały
t
ego
choćby
U NDER A KIWNG MOON, czy RISE OF THE ROBOT$.
W
połowie
listopada w Krakowie
odbywała się
impreza pod
nazwą
"
Drugie Prezentacje
Programów Komputerowych", zorganizowana przez
Hurtownię
USER. Polscy producenci
gier zaprezentowali niektóre swoje produkty, które
mają szansę ukazać się
jeszcze
w tym roku.
Najgłośniejsze
z nich to TEENAGENT, o którym piszemy dalej, oraz TAJEMNI·
CA STATUETKI 2 (CD)- obie gry produkcji
wrocławsklej
firmy METROPOLIS. Inne polskie
produkty to m.In. przygodówki
SOŁTYS
l ZAWISZA MARNY firmy L.K. AVALON oraz
wyści·
gi samochodowe, które
powstają
w firmie XLAND. Autorzy MENTORA
ukończyli
natomiast
kolejną przygodówkę
na
Amigę
- EKSPERYMENT DELFIN.
Rywalizacja na polskim rynku
staje
się
coraz bardziej dostrzegalna, ale o tym
zaświad·
czą
dopiero
ukończone
i
wydane produkty. Rynek jest jednak
wciąż
bardzo
młody
i nie-
dojrzały,
co
widać
po mizernym poziomie wydawanych gier. Ostatnie dokonania naszych
programistów
pozwalają
jednak optymistycznie
patrzeć
w
przyszłość. Jeśli zrealizują
swoje plany, to rynek wzbogaci
się
o klika
poważnych tytułów.
Mamy
nadzieję,
ie
więcej
firm
będzie
na
bieżąco Informować
o swoich pracach w 1995 roku. Na razie tylko niektó-
re firmy
dostarczyły
nam wersje demonstracyjne swoich produktów.
Cieszy
też
sprawne
działanie
trzech najaaktywniejszych dystrybutorów zachodnich
gier
-
firm IPS, MARKSOFT l MI RAGE. W ostatnim okresie
pojawiło się
sporo dobrych gier
sprzed
dwóch-trzech lat, jak
również
klika premier niewiele spóinlonych w stosunku do
światowej
Inauguracji. Do tego grona
dołączają młode
l bardzo
prężne
firmy: LICOMP,
DIGITAL MULTIMEDIA GROUP l CD PROJEKT, których
gorące nowości przypalają pięty
starych wiarusów.
UNO~R
A
~lLIN&
MOON
Potem
ujrzałem
-
a oto drzwi otwarte w niebie
i
głos
pierwszy: UNDER A KILLING MOON
(CD)
już
jestlll
Gra posiada
wciągającą
jak narkotyk
lml~
816
AOV~NTUR~
Warto
zapamiętać
ten nietuzinkowy
tytuł.
Gra
LITILE BIG ADVENTURE stanowi nad wyraz
udaną kontynuację pomysłu
z
ALONE IN THE
ty jest
tuż
za progiem KILLIN G
MOON
dostarcza
wrażeń
dotąd
nieznanych graczom ko(Tlputero·
wym.
Dokładnie wytłumaczymy się
z
tego
za
miesiąc
w
wyczerpującym
opisie.
Produkcja:
ACCESS
Wydawca:
US GOLD
Dystrybucja: m.in. CD
Projekt
Komputery: PC
(SVGA),
4
ptyty
CD
wa
w sposób
ultraptynny - trzeba
to zoba·
samemu.
Ową zręcznościowo-przygodową
grę wyprodukowała młoda
i
obiecująca
francu-
ska firma
ADELINE
SOFlWARE.
Produkcja:
ADELINE
Wydawca: nieznany
Komputery: PC
(VGA, SVGA)
czyć
się
DARK.
Akcję
widzimy
w rzucie
izometrycznym
{grafika SVGA), animacja
postaci jest
całkowicie
unikalna.
Ludzik
może zachowywać
się
na
czte·
ry
różne
sposoby; jego
czynności
to
bieganie,
skakanie,
skradanie
się
i walka.
Wszystko odby·
MA&IC CARPET
Premiera MAGIC CARPET
zbliża się
wielkimi
krokami,
już
teraz mamy
możliwość
polatania
w pierwszym levelu - w wersji demo.
Trudno
w
słowach opisać
wygląd
grafiki,
dość
powie·
dzieć, że
krajobraz jak
gdyby
rozpływa się
we
cy
się
na razie
przeczerwienieniem
ekranu.
Jeśli
producenci
utrzymają
ten tryb. gra
będzie
na paw·
no
sprzedawana
ze
specjalnymi
okularami.
Produkcja: BULLFROG
Wydawca: ELECTRONIC
ARTS
Dystrybucja: IPS Computer
Group
Komputery:
PC
(VGA,
SVGA)
mgle,
zza horyzontu powoli
wyłaniają się
kontury
gór,
stają się
coraz
wyraźniejsze,
gdy
się
do nich
zbliżamy. Wrażenie
jest
dobre,
ale
do gry potrzeb·
ny jest
szybki
sprzęt.
Tym niemniej po
wyłączeniu
niektórych
szczegółów
grafiki oraz efektu
.rozma·
zywania",
gra
pracuje z
przyzwoitą szybkością
na·
wet na 386DX/40.
W
wersji demo
zawarto
specjał·
ny tryb pracy
w
grafice trójwymiarowej,
objawiają·
WIN&
COMMAND~R
3
Czekając
na ukazanie
się
tej szeroko reklamo-
wanej gry,
możemy zdradzić
jeszcze kilka szcze-
gółów.
WING COMMANDER 3 bazuje na stylu
dwóch poprzednich
części,
gdzie
loty
kosmiczne
i
wypełnianie
misji przerywane
wstawkami dia-
przez Johna Ahys-Davies),
krążownikiem
dowo-
dził będzie admirał
Geoffrey Tolwyn
(Malcolm
McDowell).
Uroczą
mechanik Rachel
zagrała
Gin-
gar Lynn Allen, a
zwańowanago
Todda Marshalla
-Tom Wilson. Zetkniemy
się też
z Timem Curry.
który
użyczy głosu
jednemu
z kotów
-
mąciwo­
dzie Melekowi, prawej
ręce księcia
Thrakhath.
Koty
będą
grane przez przebranych
i ucharakte-
ryzowanych aktorów.
znacznie
się zwiększyła.
Po stracie
krązownika
TCS Concordia, bohater
-
pułkownik
Christopher
Blair
-
zostaje przydzielony na TCS Victory. Ostat-
nim odkryciem ZJemian
jest
źródło niszczącej
mo-
cy o nazwie
.behemoth",
która obrócona przeciwko
Kilrathi ma
szansę położyć
kres wojnie. Ale
jak
zwykle
trafił się
zdrajca, który przekazal odkrycie
przeciwnikom
i
w rezultacie wojna
może zakoń­
czyć się
wzajemnym wyniszczeniem obu stron.
logowymi
i
scenami rodzajowymi. Historia zaczyna
się
w roku 2669, dwa
lata
po
zakończeniu wątku
z WING COMMANDER 2 SPECIAL OPERATIONS
2. Przewaga
kotów
Kilrathi w galaktycznej wojnie
. .
~
-~
~:.~
-
.;;..
·
będzie
..
.
W WING COMMANDER 3 spotkamy postacie
z dwóch poprzednich
części. Będzie
kumpel na
śmierć
i
życie
James
.Paladin"
Taggart
(kreowany
Pomijając kilkudziesięciominutowe
wstawki fil-
mowe, akcja gry
dziać się będzie
przede wszyst-
kim w przestrzeni kosmicznej, gdzie gracz
będzie
wykonywał
kolejne misje
siedząc
za sterami stat-
ków kosmicznych. W stosunku do poprzednich
gier ORIGIN, rozbudowano i ulepszono engine
kosmicznego
symulatora, poprawiono
grafikę
i wykorzystano wreszcie tryb
podwyższonej
roz-
dzielczości
SVGA (640x480x256). Producenci za-
lecają
komputer min. 486SX dla trybu VGA i min.
486DX2 dla trybu SVGA.
Produkcja: ORIGIN
Wydawca: ELECTAONIC ARTS
Dystrybucja: IPS Computer Group
Komputery: PC
(VGA,
SVGA, CD-ROM),
4
płyty
CD
Na czterech
płytkach ukaże się
lada
dzień
gra CYBEAWAR
(CD),
polska premiera
odbędzie się
niemal
równocześnie
z
zachodnią,
a to za
firmy OlGITAL MULTIME-
DIA GAOUP. CYBERWAR
będzie
drugim
po
LAWNMOWER MAN
sprawą
w wygenerowanej przez SCI
wirtualnej przestrzeni.
Tymczasem mamy
grę,
która
jest
wieloetapową grą
łączącą
elementy
logiczne i
zręcznościowe,
z
długimi
generowanymi sekwencjami video,
muzyką
i
syntezą
mowy. CYBER-
WAR
można porównać
do futury-
stycznej realizacji
pomysłów
firmy
READYSOFT (SPACE ACE, DRA-
GON'S LAlA).
Ciekawostką
jest to,
że
na czwartym
dołączonym
do ze-
stawu
krążku będzie ścieżka dźwię­
kowa z
muzyką
do
powstającego
fil-
mu pod
roboczym
tytułem
"Jo-
be's War".
Produkcja/Wydawca:
SCI
Dystrybucja: OlGITAL
MULTIMEDIA GROUP
Komputery:
PC (VGA,
CD-ROM),
4
płyty
CD
fftfOOI fiSH
Firma HUMONGOUS,
będąca
nieformalnym
odłamem
LUCA-
SARTS,
wydawała dotąd
opowie-
ści
dla dzieci: o samochodziku
PUTI-PUTI oraz o misiu FATTY
BEAR. Teraz wypuszcza na rynek
grę
o tasiemcowatym tytule FRED-
01 FISH AND·THE CASE OF THE
MISSING KELP SEEDS. Jest
to
pierwsza produkcja z zapowiada-
nej serii "Windows Junior Adventu-
re"
(640x480x256). Freddi wraz ze
swoim kumplem Lutharem
muszą
rozwiązać zagadkę zaginięcia
"rzad-
kiego okazu" morszczynu
(to taki
morski chwast). Akcja
rozgrywa
się
grafika
jest
komiksowa,
całość
adresowana jest do
młodszej
połowy
graczy.
Produkcja: Roy Gilbert
Wydawca: HUMONGOUS
ENTEATAINMENT
Komputery: PC
(SVGA,
Win-
dows, CD-ROM)
pod
wodą,
(CD)
produktem multimedialnym fir-
my
SCI. Pierwsza gra
powstała
na
podstawie filmu,
zaś
tutaj film
będzie
następstwem
powstania gry. Pro-
gramiści
SCI
osiągnęli
tak
duże
suk-
cesy w dziedzinie rendarowanych fil-
mów 30-VR,
że
ludzie z wytwórni
Aliled Vision zdecydowali
się
na na-
kręcenie pełnometrażowego
filmu,
którego akcja w 90%
rozgrywać się
BIACKHAWK
Dawno temu
była
sympatyczna
gra GRYZOR, potem triumfy
święcił
FLASHBACK, teraz
swoją cegiełkę
do gatunku doklada INTEAPLAY,
wydając grę
BLACKHAWK
(po-
przednia nazwa BLACK THORNE).
Gra jest
udaną hybrydą zręczno·
ściowej
piatformówki z logiczno·
kombinatorskimi elementami
LOST
VIKINGS.
Cała
reszta to bieganie po
podziemnych labiryntach z
bronią
w
łapie,
odkrywanie tajnych
przejść,
unikanie
pułapek. Można
nawet po-
kusić się
o
odrobinę brutalności
i
rozwalić łeb
zakutemu w dyby
więźniowi...
Lubiący
odpoczywać
przyjmą
ten produkt z otwartymi
rę­
kami.
Produkcja: BLIZZAAD
Wydawca: INTERPLAY
Komputery: Amiga,
PC (VGA)
przy
zręcznościówkach
z
pewnością
..RIWIIJJ..........Jt
Zgłoś jeśli naruszono regulamin