SYSTEMY WSPOMAGANIA PARKOWANIA
Powagosław: Niewiele Citroenów, a w szczególności żaden jego kompakt i mniejsze auta nie wyglądał tak nieskazitelnie elegancko. Żyjemy widocznie w czasach, w których wszystkie marki poszukują czegoś takiego, jak uniwersalna formuła i dlatego samochody są coraz bardziej do siebie podobne. Czy C4 jest idealnym kompaktem? Wygląda jakby był.
Czytaj więcej na: http://www.autocentrum.pl/citroen/c4/ii/grand-picasso/#ixzz3Z590EPKe
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2010 roku. Stylistycznie nowy C4 stanowi kontynuację koncepcji poprzednika, choć swoim wyglądem bardziej nawiązuje do modelu C5. Jedną z inspiracji był też prototyp o nazwie DS. High Rider z 2009 roku. C4 II został zbudowany na zmodyfikowanej płycie podłogowej, na której powstał jego poprzednik, m.in. dlatego nie zmieniły się rozmiary auta. W przeciwieństwie do C4 I, model nowej generacji oferowany jest jedynie w wersji 5-drzwiowego hatchbacka.
Czytaj więcej na: http://www.autocentrum.pl/citroen/c4/ii/grand-picasso/#ixzz3Z58OdNbc
z przebiegiem 500 km, wyprodukowany w 2013 roku, manualna skrzynia biegów
Średnia ocena 4,62
mick74
dodał ocenę około roku temu, jeździ tym autem niecały rok, poprzednie auto Honda Accord 2.0 Comfort
Auto stworzone dla rodzin 2+3 i tych mniejszych. Przestrzeń za kierownicą oraz w pozostałych obszarach kabiny znakomicie. Za kierownicą można poczuć się jak na mostku kapitańskim. W tym samochodzie nigdzie się nie spieszysz, ale gdy ruszasz spod czerwonych świateł, to bardzo wielu na pasie obok wciska gaz do dechy. Nie wiem dlaczego tak jest. Ja, spokojnie sobie płynę dalej... słuchając Led Zeppelin, wentylacja na tryb Auto, kameralne oświetlenie, a jak mi się zachce to włączam sobie black-panel, a jak za ciemno, to z kierownicy włączam oświetlenie kabiny - przy klamkach, pod nogami, i w podsufitce... czysta przyjemność!
Spokojna jazda to zawsze ok. 1700-1800 obr./min. Wszystko dzięki turbo. Ale właśnie dlatego daję ocen "dobrze", bo uważam, że downsizing to naciąganie w dalekiej przyszłości na potencjalną wymianę kolejnego elementu samochodu.
Dobrze - to właściwa ocena. Japończycy robią to lepiej, ale tutaj nie jest źle. Biegi wchodzą gładko, ale do pełnej finezji trochę brakuje. Jednak nie mam powodów do narzekań. To nie jest sportowy samochód, w którym w ułamku sekundy musisz zmieniać bieg.
Bardzo dobrze tłumi nierówności. Żadnych stuków w zawieszeniu na razie nie słychać. I oby tak dalej. Bardzo zwinny, jeśli chodzi o jazdę miejską. Wspomaganie bardzo lekkie, ale bezpośrednie. Może trochę nie na temat, ale duża powierzchnia boczna auta skutkuje wrażliwością na podmuchy wiatru przy prędkościach autostradowych, to ma wpływ na utrzymanie kierunku jazdy. O tym trzeba pamiętać w tego typu pojazdach.
Tu bez komentarza! Doskonała. No dobrze, jedno ALE. Przez tylną szybę widoczność po japońsku, czyli jako-tako. Ale wracając do przodu. Tym samochodem stajesz dosłownie pod światłami i zawsze je widzisz.
Narzekania na ekran dotykowy są powszechne w różnych testach. Z moich doświadczeń wynika, że obsługa tego tabletu nie stanowi żadnego problemu. Większość funkcji obsługuje się wyłącznie przy postoju. Zaś wiele pozostałych ustawień można regulować z kierownicy. W czasie jazdy korzystam właściwie z obsługi wentylacji (i tak ustawiam tryb "auto") i od czasu do czasu reguluję radio/cd/usb. Kierowanie, zmiana biegów, kierunkowskazów, czyli podstawowe funkcje są jak w innych samochodach. Mały minus za utrudnione zapięcie pasa bezpieczeństwa przy opuszczonym podłokietniku, ale to też nie dramat.
Tak jak pisał "michał", trochę czasu wymaga nagrzanie wnętrza. Ale z kolei duży plus za to, że pasażerowie drugiego rzędu mają możliwość regulacji w słupkach drzwiowych nie tylko kierunku nawiewu, ale i jego siły (oddzielne dmuchawy). Tak jest w Intensive.
Super! Gdybym mógł, dałbym jeszcze więcej gwiazdek. Bardzo podoba mi się brak jakiegokolwiek ograniczenia wokół nóg. Jest nawet możliwość zmiany siedziska z fotela kierowcy na fotel pasażera (oczywiście bez wysiadania). Z tyłu też bardzo dobrze, choć tak naprawdę drugi rząd stworzony jest z myślą o zamontowaniu trzech fotelików.
Może "doskonale" to ocena na wyrost, ale "dobrze" to byłoby za nisko.
Jak na 156KM w benzynie i możliwość przewozu 7 osób - średnio 8l/100km to bardzo OK. Z pewnością na trasie i latem zejdzie się jeszcze niżej. Innych kosztów nie zdążyłem jeszcze ponieść.
Czytaj więcej na: http://www.autocentrum.pl/oceny/citroen/c4/ii/grand-picasso/silnik-benzynowy-1.6-16v-thp-156km-od-2013/ocena-kierowcy-50305/#ixzz3Yv1f31wq
Pb [l/100km]
Średnie spalanie: 5,3
z przebiegiem 8 000 km, wyprodukowany w 2013 roku, manualna skrzynia biegów
Średnia ocena
4,69
dodał ocenę 4 miesiące temu, jeździ tym autem rok, poprzednie auto Honda Accord 2.0 Comfort 155KM
W ubiegłym roku dodałem swoją pierwszą opinię. Były to właściwie pierwsze wrażenia. Choć przejechałem nim zaledwie 8200 km, a rok szybko zleciał, to wrażenia z jazdy (również posiadania, przebywania) pozostają bez zmian - doskonale! Pojazd okazuje się być nadal niezwykle funkcjonalny, wygodny, przestronny. Jak do tej pory poniosłem wyłącznie koszty paliwa, wymiany opon, dolewki 0,5l oleju (po 7000km). Samochód świeżo po przeglądzie. Wymienione wyłącznie materiały eksploatacyjne. Zero usterek.
W porównaniu z poprzednią oceną daję punkt wyżej (najlepiej byłoby dać 4,5*), ponieważ silnik dotarł się i już o wiele dynamiczniej reaguje na gaz. Oczywiście piszę w kontekście auta rodzinnego. W zwykłej ekonomicznej jeździe silnik pozostaje na ok 1700-1800 obr./min. Spalanie po 8000 km wynosi wg komputera 7,8, czyli w rzeczywistości ok. 8,3.
Skrzynia biegów 4,00
Po roku skrzynia (manualna) też już się trochę bardziej wyrobiła, ale nadal brakuje do ideału. Oczywiście nic nie haczy, zgrzyta ani szarpie, ale wiem, że japończyki (Honda) są tu o niebo lepsi.
Tłumienie nierówności (4,5), komfort jazdy po "płaskim" (5,5), komfort jazdy po ubitej gruntówce (4,5), jazda na wprost (6). Ostrzejsze zakręty to zawsze przechył nadwozia. Podejrzewam, że GC4P stać na więcej, ale nie próbowałem ;) Jazda po śniegu i lodzie (3,5). W jeździe miejskiej bardzo zwrotny. Dłuższy rozstaw osi powoduje, że należy brać troszkę szersze łuki przy bardzo ciasnych łukach. Całość skłania do spokojnej jazdy, co nie znaczy, że trzeba się wlec.
jak w roku ubiegłym. Bez zmian. Przednia panoramiczna szyba to jest coś!
Samochód popanowany przeze mnie. Po rocznej eksploatacji, gdybym kupował go raz jeszcze, zastanawiałbym się nad skórzaną tapicerką. Fotele mogłyby mieć choćby lekkie trzymanie boczne. Co prawda samochód nie zachęca do ostrzejszej jazdy po zakrętach, a podłokietniki dają radę, ale trzymanie boczne z pewnością przydałoby się.
Średnie spalanie: 8,3
Czytaj więcej na: http://www.autocentrum.pl/oceny/citroen/c4/ii/grand-picasso/silnik-benzynowy-1.6-16v-thp-156km-od-2013/ocena-kierowcy-55465/#ixzz3Yv3rgJFv
Citroen C4 II Grand Picasso 1.6 16v THP 156KM od 2013
Średnia ocena 4,77
~michał
dodał ocenę około roku temu, jeździ tym autem niecały rok, poprzednie auto Citroen C3
Całokształt 5,00
Posiadam auto dość krótko, ale już pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Bardzo starannie wykończone wnętrze, miękkie plastiki, nic nie stuka, trzeszczy. Wnętrze jest przestronne i dobrze zagospodarowane. Oczywiście jako to w citroenach, jest dużo nowoczesnych rozwiązań, które mi bardzo odpowiadają - dotykowy tablet obsługujący funkcje auta, system głośnomówiący, automatyczne reflektory i wycieraczki dobrze działające, asystent pasa ruchu, tempomat. Nie przeszkadza w ogóle brak manualnych pokręteł. Kierowca ma świetne pole widzenia. Auto jest wyciszone, zawieszenie bardzo ładnie wybiera nierówności, jest miękkie, ale to nie przeszkadza w dynamicznej jeździe. Fotele w 2 rzędzie są wygodne. Podoba mi się, że każdy można regulować, również lekko rozkładać, zwiększając komfort jazdy. Dorosła osoba przejedzie nawet w 3 rzędzie foteli, choć nie będzie miała zbyt dużo miejsca na nogi. System rozkładania 3 rzędu foteli jest banalnie prosty. Radar parkowania bardzo precyzyjny. Na minus efektywność nagrzewania się wnętrza przy zimnym silniku.
Mechanika
Silnik 4,00
Silnik dynamiczny, cichy, ale wcale nie taki oszczędny. W mieście jednak powyżej 8l/100, w trasie raczej koło 7l/100
Skrzynia biegów 5,00
bardzo ładnie, płynnie wybiera biegi, nic się nie haczy
Układ jezdny 5,00
miękki, ale tego oczekiwałem od rodzinnego minivana, bardzo ładnie wybiera nierówności
Komfort
Widoczność 5,00
Wielka panoramiczna przednia szyba powoduje oraz relatywnie wysoka pozycja w której siedzi kierowca powoduje, że ma się wrażenie prowadzenia autobusu - widoczność jest doskonała. Gorzej wygląda sprawa tylnej szyby, jest niewielka stąd przy dość dużych gabarytach auta radar parkowania tyłem raczej wskazany.
Ergonomia 5,00
Bez zastrzeżeń
Wentylacja i ogrzewanie 4,00
Wentylacja bardzo dobra, natomiast kłopoty z ogrzaniem przy zimnym silniku.
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów 5,00
Super
Wyciszenie 5,00
Gdy silnik jest włączony a auto stoi nawet go nie słychać, podczas jazdy powyżej 100 km/h miły cichy szum - opon zimowych :-) Bardzo komfortowo
Ekonomiczność
Koszty utrzymania 4,00
Na razie jeszcze nie mam zdania, ale jak na duże rodzinne auto około 7l/100 benzyny to nie tragedia i trochę ponad 8l/100 w mieście w korkach i to zimą to też wynik do przeżycia.
Stosunek jakość/cena 5,00
Auto zakupione z wyprzedaży rocznika z bardzo dużym upustem dealera, uważam, że dobrej cenie biorąc pod uwagę wyposażenie i wykończenie.
Niezawodność
Drobne usterki 5,00
Jeszcze za wcześnie na jakiekolwiek komentarze
Poważne usterki 5,00
Oby ich nie było
Spalanie 1.6 16v THP 156KM od 2013
Średnie spalanie: 7,2
Minimalne średnie spalanie 7,0
Maksymalne średnie spalanie8,5
Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe 6,2
Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniającego?
Elektronika, obsługa dotykowego tableta, wiele osób komentowało negatywnie, dla mnie super
Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?
Przydatna opinia (32)
Nieprzydatna opinia (3)
z przebiegiem 6 000 km, wyprodukowany w 2014 roku, manualna skrzynia biegów
4,85
~luke_g
dodał ocenę 9 miesięcy temu, jeździ tym autem niecały rok, poprzednie auto audi A6 2.5 TDI 2000 r.
Auto idealne dla rodziny, z masą inteligentnych i przyjaznych rozwiązań, przy tym nietuzinkowe i awangardowe. W tej klasie pojazdów trudno o lepsze połączenie tych cech. Należy jednak zaznaczyć, że moja ocena jest oceną kierowcy, któremu zależy przede wszystkim na komforcie podróżowania, praktyczności rozwiązań dedykowanych przewożeniu rodziny, który jednocześnie nie chciał do końca rezygnować z "zapasu mocy":)
Silnik 5,00
Z racji niewielkiego przebiegu pomijam temat usterkowości. Pierwsze co rzuca się w... ucho to znakomite wyciszenie silnika. W kabinie panuje niezmącona cisza, jazda z prędkościami autostradowymi to tzw. pikuś, zaś przy 190 km/h można normalnie rozmawiać bez przekrzykiwania się. Mocy nie brakuje w żadnym zakresie. Mocna 2 i 3 świetnie sprawdza się w mieście. Choć to auto rodzinne, posiada potencjał:)
Moim zdaniem najsłabszy punkt auta. Choć trudno mieć jakieś poważne zastrzeżenia, to jednak praca lewarka rozczarowuje w aspekcie tak pozytywnych wrażeń jakie daje silnik i zawieszenie. Biegi delikatnie haczą, brakuje im nieco precyzji. Inni producenci potrafią zrobić to lepiej.
W mojej ocenie układ jezdny jest idealnie skonfigurowany do minivana. Konstruktorom udało się połączyć przysłowiowy ogień z wodą. Zawieszenie jest fantastycznie komfortowe, ciche a jednocześnie pozwala panować nad autem. To jest dokładnie to czego oczekuje od auta rodzinnego. Po 1300 km jazdy z krótkimi przerwami, nie odczułem najmniejszego zmęczenia czy bólu pleców. Fotele ergonomiczne, zapraszają do długich tras. Do tego wszystkiego auto prowadzi się niezwykle lekko i przyjemnie (szczególnie wyraźnie odczuwa się to po przesiadce do poprzedniego auta:)
W tej kwestii Citroen ociera się o perfekcję, pod warunkiem że przyzwyczaimy się do gabarytów auta. Olbrzymia szyba i generalnie mnóstwo przeszklonej powierzchni wprawiają w świetny nastrój, jednakże jak wspomniałem duża odległość od podszybia wymaga przyzwyczajenia w wyczuciu auta przy parkowaniu.
W tym momencie będzie to jedna z bardziej subiektywnych ocen, będzie bowiem dokonywana z punktu widzenia gadżeciarza:) Ci którzy mają podobnie będą zachwyceni, Ci którzy wolą tradycyjne rozwiązania niekoniecznie. Obsługa tabletem, zamiast fizycznych przycisków nie jest tak intuicyjna i szybka, ale jak najbardziej można się przyzwyczaić. Przykładowo, ot taka możliwość zmiany wyglądu zegarów (z "analogowych" na cyfrowe) niby nic, a cieszy jak grzechotka dziecko:)
Wentylacja i ogrzewanie 5,00
Pełna ocena będzie możliwa dopiero po okresie zimowym. W upalnym klimacie, przy temp. powyżej 40 st. na słońcu auto sprawdziło się znakomicie. Ogromna w tym zasługa nawiewów we wszystkich 3 rzędach(!), w 2 - regulowanych oraz przyciemnionych fabrycznie szyb i zasłonek.
Jak dla mnie rewelacyjna, mimo iż nie przesiadałem się z małego auta. Przestrzeń na nogi w 2 rzędzie ogromna, dzieci w trzecim rzędzie zachwycone. Dorośli na niedługich trasach też dadzą rade:)
Jak już wspomniałem wcześniej - znakomite. Co prawda do ideału lexusa jeszcze sporo brakuje, ale jak na auto tej klasy - moim zdaniem jedno z najlepszych.
Koszty utrzymania 5,00
Auto jest nowe wiec nie mogę się wypowiedzieć o jego usterkowości, natomiast jeśli chodzi o spalanie, to na wakacyjnej trasie - razem 5 tys. km, średnie spalanie wg kompa, wyszlo 7,6 l. Natomiast wg obliczeń przy dystrybutorze wychodziło 7,2. Większość tras po autostradach, na tempomacie - 130-140 km/h. Obecnie robiąc trase ok. 200 km z predkoscia 100-120, wg kompa spala 6,2 - 6,5. W miescie, w zaleznosci od korów obecnie 7,5 - 8,5.
Stosunek jakość/cena 4,00
Moim zdaniem świetna jak na tę klasę jakość zastosowanych materiałów i ich zmontowanie. Materiały deski rozdzielczej w znakomitej większości miękkie, przyjemne w dotyku i dobrze spasowane. Poza uwagami dotyczącymi jakości przycisków na kierownicy (mogłyby być lepiej spasowane) trudno do czegoś się przyczepić. Ceny na papierze nie są zachęcające, jednak po uwzględnieniu wszystkich rabatów i negocjacji u dealera wszystko nabiera kolorów.
Brak miarodajnego okresu użytkowania. Po 6 tys. km na razie nic.
Średnie spalanie: 7,0
Maksymalne średnie spalanie 8,5
Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe 5,6
Moc i cisza, komfort i pewność prowadzenia, jakość materiałów wewnątrz
Czytaj więcej na: http://www.autocentrum.pl/oceny/citroen/c4/ii/grand-picasso/silnik-benzynowy-1.6-16v-thp-156km-od-2013/ocena-kierowcy-53256/#ixzz3Z5GDd900
z przebiegiem 500 km, wyprodukowany w 2014 roku, manualna skrzynia biegów
4,92
krzych-wwa
dodał ocenę 4 miesiące temu, jeździ tym autem niecały rok, poprzednie auto Renault Fluence Privilege 1.6 benz 110 KM
Samochód jest bardzo przestronny, komfortowy i wygodny. Po dotarciu do celu zarówno u kierowcy jak i pasażerów pojawia się rozczarowanie, że podróż dobiegła końca - tym autem chce się jeździć!
...
sebamackg