Ward J.R. - Bractwo Czarnego Sztyletu 12 - Lover Reborn.pdf

(2641 KB) Pobierz
REBORN
4
GLOSARIUSZ
Ahstrux nohtrum
--‐ osobisty ochroniarz z uprawnieniami zabójcy.
Funkcja z królewskiego nadania
Bractwo czarnego sztyletu
--‐ tajna organizacja mistrzów sztuk walki,
której zadaNiem jest obrona wampirów przed Korporacją Reduktorów.
Dzięki właściwemu doborowi genetycznemu członkowie Bractwa obdarzeni
są potężnym ciałem i umysłem, oraz niecodzienną zdolnością regeneracji.
Bractwo wyławia kandydatów na swoich członków, którzy nie są rodzonymi
braćmi. Agresywni, pewni siebie a przy tym tajemniczy, trzymają się z dala
od cywilów i nie utrzymują kontaktów z członkami pozostałych kast, o ile nie
potrzebują się dokrwić. W świecie wampirów bracia cieszą się wielkim
poważaNiem. O ich wyczynach krążą legendy. Giną tylko od bardzo
poważnych urazów; takich jak rany postrzałowe, cios w serce itp.
Broniec
--‐ samiec wampirów, który ma partnerkę. Samce mogą mieć
więcej, niż jedną partnerkę.
Cerbher
--‐ kurator przydzielony z urzędu. Funkcja podlega gradacji;
najwięcej uprawnień mają cerbherzy eremithek.
Chcączka
--‐ okres płodności u samicy wampirów, zwykle trwa dwa dni i
towarzyszy jej potężny apetyt seksualny. Pierwsza chcączka występuje około
pięciu lat po przemianie, później pojawia się raz na dziesięć lat. Chcączka
samicy wyczuwana jest przez wszystkie samce, które mają z nią kontakt. To
niebezpieczny okres, w którym dochodzi do waśni i starć między
rywalizującymi samcami, zwłaszcza jeśli samica nie ma partnera.
Dhunhd
--‐ piekło.
Ehros
--‐ wybranka kształcona w dziedzinie sztuki erotycznej i miłosnej.
Eremithka
--‐ status przyznawany przez króla arystokratycznej samicy w
odpowiedzi na suplikę jej rodziny. Eremithka podlega wyłącznie władzy
cerbhera, zwykle najstarszego samca w domostwie. Cerbher ma prawo
decydowania o jej postępowaniu, zwłaszcza ograniczania bądź całkowitego
zakazu kontaktów ze światem zewnętrznym.
5
Frathyr
--‐ zwrot używany pomiędzy mężczyznami na znak wzajemnej
miłości i szacunku. W swobodnym tłumaczeniu: drogi przyjaciel.
Glymeria
--‐ opiniodawcze kręgi arystokracji. Socjeta.
Gwardh
--‐ osoba odpowiedzialna za wychowanie, ojciec chrzestny.
Juchacz
--‐ wampir płci męskiej lub żeńskiej, który ma obowiązek karmić
swoją krwią właściciela. Choć posiadanie juchaczy należy do ginących
obyczajów, jest nadal praktyką legalną.
Korporacja Reduktorów
--‐ organizacja zabójców powołana przez
Omegę w celu eksterminacji rasy wampirów.
Krwiczka
--‐ wampirzyca, która ma partnera seksualnego. Samice zwykle
poprzestają na jednym partnerze, ponieważ samce mają silny instynkt
terytorialny.
Krypta
--‐ rytualne miejsce spotkań Bractwa Czarnego Sztyletu,
wykorzystywane do ceremoni oraz przechowywania słoi z sercami
reduktorów. W Krypcie odbywają się ceremonie przyjęcia do Bractwa i
pogrzeby; tu również dyscyplinuje się nieposłusznych członków Bractwa.
Wstęp przysługuje jedynie członkom Bractwa, Pani Kronik i inicjowanym
adeptom.
Lillan
--‐ pieszczotliwie: ukochany, ukochana.
Łyż
--‐ narzędzie tortur służące do wyłupywania oczu.
Mahtrona
--‐ babcia.
Mamanh
--‐ spieszczenie słowa: matka.
Nalla
--‐ najdroższa, ukochana. Rodzaj męski: nal um.
Normalsi
--‐ symphackie określenie wampirów niebędących
symphatami.
Nówka
--‐ dziewica.
Omega
--‐ złowroga, tajemnicza postać dążąca do zagłady wampirów z
powodu niechęci do Pani Kronik. Istota nadprzyrodzona, posiada zdolności
magiczne, z wyjątkiem mocy tworzenia.
Pani Kronik
--‐ duchowy autorytet, doradczyni królów, strażniczka
świętych ksiąg wampirów, dawczyni przywilejów. Istota nadprzyrodzona,
posiada wiele nadprzyrodzonych mocy. W jednorazowym akcie kreacji
powołała do istnienia rasę wampirów.
6
Pierwsza Rodzina
--‐ królewska para wampirów z ewentualnym
potomstwem.
Pre --‐ trans
--‐ młody wampir w okresie bezpośrednio poprzedzającym
przemianę.
Princeps
--‐ bardzo wysoki stopień w hierarchii wampirzej arystokracji;
ustępuje rangą jedynie członkom Pierwszej Rodziny i Wybrankom Pani
Kronik.
Provodhyr
--‐ wpływowy osobnik piastujący wysokie stanowisko.
Przedświtek
--‐ trzeci posiłek wampirów, odpowiednik kolacji w świecie
ludzkim.
Przemiana
--‐ przełomowy okres w życiu wampirów obojga płci, w
którym osiągają dojrzałość. Odtąd muszą regularnie pić krew osobnika płci
przeciwnej i nie mogą przebywać w świetle słonecznym. Przemiana zwykle
występuje w wieku około dwudziestu pięciu lat. Niektóre wampiry, zwłaszcza
samce, giną w trakcie przemiany. Wampiry przed przemianą są słabowite,
nierozbudzone płciowo i niezdolne do dematerializacji.
Psaniec
--‐ wampir należący do kasty sług. Psańce są posłuszne
wielowiekowej tradycji, która dyktuje ich strój i maniery Mogą przebywać w
świetle dziennym, za to starzeją się dość szybko. Średnia długość życia
psańca wynosi około pięciuset lat. Samica psańca: psanka.
Pyknąć
--‐ unicestwić Nieumarłego przez przebicie mu piersi; anihilacji
towarzyszy charakterystyczne pyknięcie połączone z rozbłyskiem.
Pyrokant
--‐ pięta achil esowa, słaby punkt lub niszcząca słabość danego
osobnika. Natury wewnętrznej (np. nałóg) lub zewnętrznej (np. kochanek).
Pomstha
--‐ odwet. Akt wymierzenia sprawiedliwości, zwykle przez
samca związanego z poszkodowanym.
Qhrih
(St. Jęz. ) --‐ runa honorowej śmierci.
Reduktor
--‐ członek Korporacji Reduktorów. Bezduszny humanoid,
pogromca wampirów. Reduktorów można pozbawić życia wyłącznie przez
przebicie piersi; w pozostałych wypadkach żyją wiecznie. Nie jedzą, nie piją,
nie rozmnażają się. Z czasem tracą pigment we włosach, skórze i tęczówkach
--‐ są bezkrwiści, białowłosi, oczy mają bezbarwne. Pachną zasypką dla
Niemowląt. Do Korporacji wprowadzani przez Omegę, po rytualnej inicjacji
wypatroszone serce przechowują w kamiennym słoju.
7
Rundha
--‐ rytualna rywalizacja samców o samicę, z którą chcą się
parzyć.
Ryth
--‐ rytuał zwracania honoru proponowany przez stronę
znieważającą. Znieważony wybiera dowolną broń i atakuje nieuzbrojonego
adwersarza (samca lub samicę).
Sadhomin
--‐ tytuł grzecznościowy używany w relacjach sado maso
przez osobnika podległego wobec osobnika dominującego.
Sroghi
--‐ określenie odnoszące się do sprawności męskiego członka. W
tłumaczeniu dosłownym: podziwu godny, zasługujący na szlachetną samicę.
Symphaci
--‐ odmiana rasy wampirów charakteryzująca się, między
innymi, skłonnością i talentem do manipulowania uczuciami bliźnich; w ten
sposób doładowują się energetycznie. Symphaci od stuleci są gatunkiem
pogardzanym, w niektórych epokach przeznaczonym na odstrzał. Odmiana
bliska wymarcia.
Tolly
--‐ czuły zwrot. W wolnym przekładzie: moja miła; mój miły.
Wampir
--‐ przedstawiciel gatunku odmiennego od . Aby
żyć, wampir musi pić krew osobnika płci przeciwnej. Ludzka krew utrzymuje
wampiry przy życiu, jednak jej działanie jest krótkotrwałe. Po przemianie,
która występuje około dwudziestego piątego roku życia, wampiry nie mogą
przebywać na słońcu i regularnie muszą się dokrwić. Istota ludzka nie może
zostać wampirem przez ukąszenie ani transfuzję krwi, spotyka się jednak
rzadkie przypadki krzyżówki ras. Wampiry potrafią się dematerializować, ale
wymaga to spokoju i koncentracji oraz braku większych obciążeń. Potrafią
też wymazywać wspomnienia z pamięci krótkoterminowej człowieka.
Niektóre wampiry umieją czytać w myślach. Średnia życia wampira wynosi
ponad tysiąc lat; znaczna część osobników żyje o wiele dłużej.
Wieczerza
--‐ pierwszy posiłek wampirów, odpowiednik śniadania w
świecie ludzkim.
Wybranki
--‐ samice wampirów chowane na służebnice Pani Kronik.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin