Rebel-Times-24.pdf

(14644 KB) Pobierz
Rebel Times
Wstępniak
Każdy od czegoś zaczyna. Rebel Times
rozpoczął
od
pomysłu
dwóch
zapaleńców i sześciu tekstów ich
autorstwa. Niby nic wielkiego, ale
przynajmniej w moim życiu był to
prawdziwy
przełom.
Uwierzyłem
wtedy, że w polskim fandomie da się
zrobić coś konstruktywnego; że są w
nim takie osoby, które pomogą nawet w
tak szalonym projekcie, jak czasopismo internetowe o
planszówkach i grach fabularnych. W końcu, komu chciałoby
się bawić w skład, pisanie tekstów, redagowanie ich i
wysłuchiwanie krytycznych uwag za przysłowiowe „dziękuję”?
Cóż, Ajflowi się chciało, Ejdżejowi i wrednej również, tak samo,
jak i De99ialowi, Żuchowi, Darcane, Rafałowi, Arkademu,
Kastorowi i wielu innym osobom, z którymi nasze drogi w
pewnym momencie istnienia pisma się skrzyżowały. I tak oto
dobrnęliśmy do drugiej rocznicy, do dwudziestego czwartego
numeru. Nigdy by nam się to jednak nie udało bez
najważniejszych osób w tym całym interesie – Was, naszych
drogich czytelników. W imieniu całej redakcji chciałbym Wam
zatem podziękować, że nadal jesteście z nami, że wybaczacie
nam błędy i motywujecie do dalszej pracy. Chciałbym
podziękować również jeszcze jednej osobie, bez której nasze
marzenia umarłyby już w zarodku – Arturowi Jedlińskiemu,
który dał dwójce zapaleńców szansę i ogromny kredyt zaufania.
Dzięki Nataniel, te dwadzieścia cztery numery to w ogromnej
mierze Twoja zasługa.
Numer rocznicowy przynosi wiele zmian. Przede wszystkim
kompletnie zmieniamy skalę ocen. Zapomnijcie o skali
dziesięciostopniowej, bo wraz z początkiem września 'wracamy
do szkoły'. Od tego numeru wszystkie gry oceniane będą w
szkolnej skali 5-cio stopniowej, a przeciętniak zasługiwać będzie
u nas na 3, a nie na 7, co - mamy nadzieję - ułatwi Wam,
drodzy czytelnicy, bardziej intuicyjne odczytywanie ocen. Po
drugie startujemy na nowo z działem Aktualności. Co miesiąc
będziemy dostarczać nowinek ze świata gier fabularnych i
planszowych. Na sam koniec mamy dla was kilka nowych
rozwiązań graficznych. Nieznacznie zmieniliśmy wygląd
okładki, a także ramki z podsumowaniem. Mamy szczerą
nadzieję, że te zmiany przypadną Wam do gustu. Pamiętajcie -
REBEL Times tworzony jest przez graczy i dla graczy, a Wasze
uwagi zawsze są bardzo mile widziane.
Podsumowując - zapraszam do czytania i... grania!
Wydawca:
REBEL.pl
Redaktor naczelny:
Tomasz 'Sting' Chmielik
Zastępca redaktora naczelnego:
Marcin 'ajfel' Zawiślak
Korekta:
Michał 'de99ial' Romaniuk
Redakcja:
Piotr 'Żucho' Żuchowski
Michał 'de99ial' Romaniuk
Mateusz 'Darcane' Nowak
Bartosz 'Finn' Kubera
Arkady Saulski
Rafał Cholewa
Andrzej 'Ejdżej' Jakubiec
Grafika, skład:
Marcin 'ajfel' Zawiślak
Współpracownicy:
Oneiros – polski serwis Świata Mroku (oneiros.pl)
Bartosz 'Kastor Krieg' Chilicki
Tomasz 'Kaduceusz' Pudło
________________________________________________________________
Redakcja zastrzega sobie prawo do skracania i adiustacji tekstów oraz
zmiany tytułów. Materiałów nie zamówionych, nie zwracamy. Przedruk
z gazety dozwolony jest jedynie za pisemną zgodą wydawcy. Redakcja
nie odpowiada za treść reklam i ogłoszeń. Wydawca ma prawo
odmówić zamieszczenia ogłoszenia i reklamy, jeśli ich treść lub forma są
sprzeczne z linią programową lub charakterem pisma oraz interesem
wydawcy [art. 36 pkt 4 Prawa Prasowego].
Czekamy na Wasze opinie i komentarze. Kierujcie je na nasz adres:
sklep@rebel.pl
2
Wrzesień 2009
Jak oceniamy
Każdy produkt opisywany na łamach
Rebel Times
poddajemy ocenie według przedstawionego niżej schematu:
Ocena
Wykonania
w skali od 1 do 5 obejmuje jakość wydania (zarówno trwałość jak i estetyka wykonania, jakość
ilustracji, poziom redakcji etc). Przez
Miodność
rozumiemy jakość i elastyczność zasad gry, pomysł i ogólną
atrakcyjność produktu.
Cena
w skali od 1 do 5 to stosunek podanej niżej ceny produktu do jego faktycznej wartości –
czyli szacunkowe określenie, na ile naszym zdaniem warto grę kupić. Redakcja
Rebel Times
stara się pisać wyłącznie
o grach godnych uwagi, niemniej niekiedy cena dobrego produktu może okazać się wyjątkowo wygórowana lub
atrakcyjna – to właśnie obrazuje trzeci element oceny.
WYKONANIE
MIODNOŚĆ
CENA
5
4
3
2
1
pod względem wykonania
produkt wybitny w swojej
klasie, ścisła czołówka
dobrze wykonany, wyraźnie
wyróżniający się w swojej
klasie produkt
przeciętne wykonanie,
niewątpliwym atutom
towarzyszą istotne
niedoskonałości
produkt relatywnie słabo
zrobiony, mimo pewnych
atutów
produkt wybitny w swojej
klasie, absolutna ścisła
czołówka
dobry, wyraźnie wyróżniający
się w swojej klasie produkt
przeciętny produkt,
niewątpliwym atutom
towarzyszą istotne wady
produkt relatywnie słaby, mimo
pewnych zalet prezentuje
masę niedoskonałości
absolutna okazja, warto nabyć
dla samego posiadania
atrakcyjna na tle podobnych
produktów cena
przeciętna, uczciwa cena,
aczkolwiek żadna rewelacja
produkt zdecydowanie za
drogi, podobne produkty
kosztują mniej
absurdalnie wysoka cena,
absolutne nieporozumienie
kompletna klapa, jeżeli chodzi niegrywalny, niedopracowany,
o jakość wykonania
kompletnie nieudany produkt
3
Rebel Times
Nr 24, Wrzesień 2009
Spis treści
2
3
5
10
13
Wstępniak
... czyli jak zwykle kilka słów o numerze
40
Irracjonalność i frustracja
w bardzo przeciętnej
oprawie
Wyścigi F1
44
47
53
Zmierzch
„Rewolucji Kreatywnej”
...czyli Megakonkurs od kuchni
Jak oceniamy
… czyli jak rozumieć wystawione noty
Aktualności
… czyli co nowego w świecie gier
...północ nie jest
najciemniejszą porą nocy
Midnight
Zawsze byłem
pasjonatem gier
Wywiad z Coreyem Konieczką
Horror pod piramidami
Death in Luxor
Sundered Skies
57 Sto procent cukru w cukrze
61
65
73
82
Jak dobrze być Mistrzem...
D&D: Dungeon Master's Guide
To wspaniałe uczucie, gdy
inni bawią się czymś, co
powstało w twojej głowie
Wywiad z Furiathem
19
22
28
32
36
Artyści i arystokraci
Książęta Florencji
Czyżby erpegowe
wydarzenie roku?
Klanarchia
Zostań legendą
Road to Legend
Oneiros prezentuje
Wampir: Requiem
My nie siejemy
Kings of the Sea
Plany na październik
czyli: co w następnym numerze?
PRAWIE jak
„kółko i krzyżyk”
Pentago
Gorączka złota
Boomtown
4
Wrzesień 2009
Aktualności
Talisman
wieści z kraju i ze
świata
Każdy, kto zna kultową grę
Talisman wie, że w przypadku
tego tytułu bez dodatków ani
rusz. Wie o tym także wydawca najnowszej edycji
gry. Niedługo po premierze drugiego dodatku
(„Dungeon”) już mamy pierwsze doniesienia o
pracach nad kolejnym. Najnowszy dodatek do gry
nosił będzie nazwę „The Frostmarch”, a jego
premiera planowana jest jeszcze w tym roku. Zestaw
rozszerzy nam fabułę gry, wprowadzając trzy
alternatywne zakończenia po dotarciu do Korony
Władzy, a także tradycyjnie zestaw nowych kart
(przygód, czarów, poszukiwaczy) i figurek
bohaterów.
Tymczasem,
w
ramach
polskiej
edycji gry, ukazał
się
nareszcie
pierwszy dodatek:
„Żniwiarz”
(„The
Reaper” – recenzja
w 18 numerze RT).
Wraz z dodatkiem
powraca
zestaw
podstawowy
(pierwszy
nakład
gry
dawno
się
wyprzedał). Polska
edycja
dodatku
„Dungeon”
powinna ukazać się
w grudniu.
W oczekiwaniu na
Strongholda
Na łamach serwisu
gamesfanatic.pl
regularnie
otrzymujemy obfite porcje informacji o nowej grze
planszowej wydawnictwa Portal. „Stronghold”, bo
taki tytuł nosi projekt Ignacego Trzewiczka,
premierę ma zaplanowaną na tegorocznych targach
w Essen, a więc pod koniec października.
Stronghold to rozbudowana gra strategiczna, której
akcja osadzona jest w świecie gry fabularnej
Monastyr. Jeden z graczy pełni rolę dowódcy
obleganej twierdzy, drugi zaś dowodzi armią
najeźdźcy (gra oferuje także wariant dla większej
liczby graczy na zasadzie podziału sił ofensywy
i/lub obrony). Wszystko wskazuje na to, że szykuje
się produkt wymagający i dość skomplikowany, ale
szalenie interesujący.
Wolsung
premiera 30
września!
Wolsung to chyba najdłużej
oczekiwana
polska
gra
fabularna w historii. W ciągu
lat zmieniały się założenia
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin